MuscleMeat

vraag over indeling training

Bezoekers in dit topic

achilles

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 feb 2003
Berichten
36
Waardering
0
Hallo, even een vraagje:

In de sticky's staat dit:

"Je traint je borst samen met de voorkant van je schouders en je triceps. Na 9 setjes borst, is 3 setjes voorkant schouders en 4 setjes triceps al voldoende".

Maar ik doe het altijd om en om. Dus eerst bijv. 3 setjes incline dumbbell drukken, dan de buik (om de borst even te laten rusten). Vervolgens weer 3 setjes voor de borst, bijv. decline dumbbell drukken. Dan 2 a 3 setjes voorkant schouders. Dan een 2 setjes triceps, dan nog twee setjes flyes en als laatste nog 2 setjes voor de triceps.
Mijn reden hiervoor is dat op deze manier mijn borst tussen 2 oefeningen in een beetje kan rusten zodat ik daarna weer meer kracht heb. Als ik 8/9 setjes achter elkaar zou doen haal ik veel minder gewicht. Wat zij n jullie ideeen hierover
 
Je kan dan misschien meer, maar ik denk niet dat het effectief is. Je kan dit hetzelfde zien als 5 minuten rusten tussen elke set bij een oefening. Je moet de pump in je spieren houden, als je tussen je sets iets anders doet of lang rust koelen ze in principe weer af.
 
afkoelen is een nadeel idd. verder moet je erop letten dat je in een training niet eerst bijvoorbeeld triceps gaat trainen en daarna borst, omdat je dan tijdens borst failt omdat je triceps moe is terwijl het je borst zou moeten zijn
 
Dat je na 8 of 9 setjes alleen maar borst oefeningen minder gewicht aankan dan dat je borstoefeningen combineert met andere oefeningen moet niet belangrijk zijn. Het gaat uiteindelijk toch om de omvang van je spieren en niet om te laten zien hoeveel je drukt!!??
 
Kan goed hoor wat je nu doet, ik vind het zelf ook fijner , even weer wat anders en je laat die groep even rusten.

Ik doe bv altijd me kracht oefeningen eerst, en kijk niet zozeer naar de spiergroepen.
Sommige vinden het lastig om tussen spiergroepen ivb met mind-muscle connectie, maar als je het fijn vind het vooruit gaat,gewoon door blijven gaan :)
 
Na tien minuutjes buik is de pomp echt nog niet uit je borst hoor. Ik doe ook na een setje borst vaak buik omdat je daarna weer extra hard met je borst aan de slag kan.
 
ik vind het een hele rare manier van trainen en IMO niet effectief. Borst, schouders en triceps kunnen wel op 1 dag maar dan adviseer ik om elke spiergroep eerst af te ronden alvorens je aan een andere begint.
Het gaat niet om de hoeveelheid kilo's wat je kan tillen maar het gaat om of je de spier voldoende balast om te kunnen groeien!! Veel mensen vergeten dit vaak: Het gaat om kwaliteit niet kwantiteit.
Je moet proberen om het bloed zoveel mogelijk naar die spiergroep te pompen en deze gedurende de training daar behouden. Je verliest wel degelijk bloed (lees pomp) uit je spier nadat je 10 minuten iets anders doet.
 
Smoothmold zei:
ik vind het een hele rare manier van trainen en IMO niet effectief. Borst, schouders en triceps kunnen wel op 1 dag maar dan adviseer ik om elke spiergroep eerst af te ronden alvorens je aan een andere begint.
Het gaat niet om de hoeveelheid kilo's wat je kan tillen maar het gaat om of je de spier voldoende balast om te kunnen groeien!! Veel mensen vergeten dit vaak: Het gaat om kwaliteit niet kwantiteit.
Je moet proberen om het bloed zoveel mogelijk naar die spiergroep te pompen en deze gedurende de training daar behouden. Je verliest wel degelijk bloed (lees pomp) uit je spier nadat je 10 minuten iets anders doet.
mee eens
 
En waarom moet je per se een pomp hebben en houden tijdens de training dan? :rolleyes:
 
Back
Naar boven