MuscleMeat

Vraag over koolhydraten.

Bezoekers in dit topic

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
2.148
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Is het de bedoeling dat ik het aantal koolhydraten per dag verdeel over de maaltijden, zoals ook bij eiwitten.

Even een voorbeeld van wat ik bedoelt;
Als ik 180 gr eiwitten per dag neem, en ik eet 5x per dag, verdeel ik dit in gelijke porties van 36 eiwitten per maaltijd.

Is het dan bij koolhydraten de bedoeling dat ik dit op dezelfde manier doe, Dus elke maaltijd evenveel koolhydraten, Of moet ik in de ochtend & middag het grootste deel van de koolhydraten eten.

Dus dan zou ik 's avonds in vergelijking met de ochtend/middag kleinere porties koolhydraten eten, maar wel evenveel eiwitten als in de ochtend/middag.
 
is iets minder belangrijk als je eiwitten verdelen ik zelf pak bij 3 maaltijd wat meer carbs en bij 2 wat minder als ik bulk
 
Ik zou het merendeel van mijn koolhydraten na de training nemen en 's ochtends minder. Kijk ook maar eens naar die carb backload thread.
 
ik heb trouwens na de trainingen mega last van carb craving, erg klote in de cut.
 
Carbs NA je training is het meest belangrijk. Ook protocollen zoals Leangains (IF) gaan hier vanuit. Als je geen IF volgt zou ik over het algemeen zorgen dat je carbs eet bij je ontbijt, voor je training en dus na je training. De overige maaltijden zijn niet zo interessant en kun je dus cutten in je carbs.
Op rustdagen kun je er voor kiezen om koolhydraat arm te eten (en dus meer vet en eventueel meer eiwit). Je kunt er ook voor kiezen om koolhydraten te "tappen" naar maten de dag vordert. Hoe later, hoe minder carbs. Of 3 maaltijden carbs, dan 3 maaltijden geen carbs. Je kunt behoorlijk wat varieren dus.
 
Back
Naar boven