Fitness Seller

Vraag over koolhydraten

Bezoekers in dit topic

FGVH

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2012
Berichten
144
Waardering
71
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
9%
Hallo,

Ik vroeg me dus iets af. Als ik in de ochtend een voetbalwedstrijd heb, heeft het dan toegevoegde waarde om de avond ervoor extra koolhydraten te eten (of gewoon een koolhydraatrijke maaltijd voor het naar bed gaan)? Ik pak in de ochtend voor voetbal sowieso minimaal 80g carbs uit havermout, brood en of fruit. Maar ik dacht dat ik misschien meer energie heb als ik de avond er voor dus ook nog wat extra er in gooi. Blijft die energie zo lang 'bruikbaar' opgeslagen?

Groetjes
 
Ik vraag me dit nog steeds af, 146 mensen hebben het gelezen, geen antwoorden... Waar zijn de experts?
 
Vraag het eens op een voetbalforum. ;)
 
Alle overtollige energie die je eet wordt bruikbaar opgeslagen, je lichaam verspilt niets.
 
Vraag het eens op een voetbalforum. ;)
Ja ik dacht het principe zou in principe niet uitmaken voor welke sport je het gebruikt, ik ben gewoon benieuwd in hoeverre zin koolhydraten worden opgeslagen en hoe. Als je bijvoorbeeld kort voor een training iets met simpele koolhydraten eet, kun je die goed gebruiken tijdens je training. Echter vraag ik me dus af als je (een overschot) complexe carbs eet, hoelang het dan duurt voordat het van direct bruikbaar wordt omgezet in vet. Weet niet of ik me nu domme dingen afvraag maar het houdt me bezig.
 
Dat is afhankelijk van hoever je “reserves” (glycogeen) al gevuld zijn. Maar denk je dat jouw niveau dermate hoog is dat het zinvol is om je daar mee bezig te houden?

Maar volgde jij ook geen sport opleiding?
 
Dat is afhankelijk van hoever je “reserves” (glycogeen) al gevuld zijn. Maar denk je dat jouw niveau dermate hoog is dat het zinvol is om je daar mee bezig te houden?

Maar volgde jij ook geen sport opleiding?
Neuh, voetbal in de kelderklasse, alleen ben altijd geïnteresseerd in de wetenschap achter voeding. Heb inderdaad de AALO gevolgd en afgemaakt, maar heb daar bijna niks over voeding geleerd wat ik nog niet wist... Ik ben nog een beetje zoekende naar boeken of opleidingen die wat dieper ingaan op voeding in combinatie met sport. Maar ik leer ook wel eens wat van dit forum, vandaar dat ik het hier ook gewoon even dropte.
 
Maar denk je dat jouw niveau dermate hoog is dat het zinvol is om je daar mee bezig te houden?

Het is geen rare vraag toch?
Je hoeft toch geen pro BB'er te zijn om zich hiermee bezig te houden :o

Ik ben hier eigelijk ook best benieuwd naar.
Waarschijnlijk heeft dit met de snelheid van jouw stofwisseling te maken wat bij iedereen verschillend is.
 
Zijn vraag is of het zijn voetbal prestaties verbetert als hij de avond voor een wedstijd meer koolhydraten eet. Dan is het imo wel een zinnige vraag op welk niveau hij voetbalt.

Wat voor voordelen denk je te behalen als je in de kelderklasse speelt?
 
Zijn vraag is of het zijn voetbal prestaties verbetert als hij de avond voor een wedstijd meer koolhydraten eet. Dan is het imo wel een zinnige vraag op welk niveau hij voetbalt.

Wat voor voordelen denk je te behalen als je in de kelderklasse speelt?
Ik ben ook benieuwd of het mijn andere prestaties verbetert. Vraag is eigenlijk gewoon in hoeverre koolhydraten eten des avonds je sportprestaties beïnvloeden de dag er na. Daarnaast maakt het voor mij nie tuit of ik in de eredivisie speel of de kelderklasse, op elk niveau moet je het maximale er uit willen halen dus als ik iets kan doen waardoor ik eventueel meer enrgie heb tijdens de wedstrijd moet ik dat toch gewoon lekker doen?
 
In de tijd dat je in dit topic op je antwoord wacht, had je het ook allang zelf uit kunnen proberen.
 
Back
Naar boven