AndroidHealthClinic

Vraag over loon Horeca

Bezoekers in dit topic

z1000

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
14.889
Waardering
2.500
Lengte
1m85
Vetpercentage
> 50%
Ik ben bezig met uitzoeken wat ik nou eigenlijk hoort te verdienen bij mijn werkgever, volgens mij klopt er namelijk iets niet.
Ik ben niet echt thuis in het wereldje van CAO enzovoort, dus misschien is er iemand die mij kan helpen.

Per .. Juli 2010 werk ik in de Horeca, als algemeen medewerker horeca( bij baantje). Op dat moment was ik 21 jaar.

In september ben ik 22 jaar geworden. Ik verdien nog steeds het huidige loon van 6,70. ( Het is erg weinig maar ben blij dat ik hier werk hebt).

Volgens mij is mijn loon niet correct.
Want als ik het goed begrijp zijn er op jaarbasis 2 momenten van loons verhoging, 1 daar van is 1 Jan. Op 1 jan was ik al 22 jaar.

Ik heb http://www.cnvvakmensen.nl/caos/horeca/horeca/inkomen/ hier het 1 en ander gelezen, maar ik kom er niet uit.

Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Tot je 23ste krijg je iedere verjaardag loonsverhoging mits je het minimumloon verdient, dat 1 januari verhaal klopt niet, als je op een leeftijd onder de 23 zit maar je verdient al meer dan je leeftijdsgenoten, krijg je vaak geen loonsverhoging meer.
 
Oke dankjewel. Dan moet 6,70 netto op 22 jarige leeftijd niet kloppen lijkt mij.
 
Nee dat klopt zeker niet.

bij ons is het 21 > € 7,56. 22 > 8,40 er zit ook nog een verschil tussen met of zonder diploma,

Maar let op in de Horeca naaien ze je snel en vaak. ;)
 
Nee dat klopt zeker niet.

bij ons is het 21 > € 7,56. 22 > 8,40 er zit ook nog een verschil tussen met of zonder diploma,

Maar let op in de Horeca naaien ze je snel en vaak. ;)

Wowh dat scheelt een hoop. Werk je ook in de horeca?

Bij Artikel 3 functie staat in functie als algemeen medewerker horeca.

Artikel 6 staat.
Overeenkomst op basis van oproepkracht.

Ik moet het wel allemaal even zeker weten wat er mis is, voordat ik naar mijn baas stapt en met een onzinnig verhaal aankomt.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.
 
Ja ik werk al sinds ik 15 ben in de horeca, heb een diploma als zelfstandig kok maar werk nu achter de bar.

het feit is idd als je ouder bent hoor je meer te krijgen, maar zolang jij niks zegt doen hun dat ook niet.

Gierige horeca bazen, blijven nederlanders he en zeeland is helemaal erg haha.

Dus schijt hebben en gewoon voor je zelf op komen
 
Ja ik werk al sinds ik 15 ben in de horeca, heb een diploma als zelfstandig kok maar werk nu achter de bar.

het feit is idd als je ouder bent hoor je meer te krijgen, maar zolang jij niks zegt doen hun dat ook niet.

Gierige horeca bazen, blijven nederlanders he en zeeland is helemaal erg haha.

Dus schijt hebben en gewoon voor je zelf op komen

Oke, tjah het is hier erg man. Het is dat er hier op dit k*t eiland alleen horeca werk is. Ben wel in bezit van MBO niveau 4 elektro, maarja dat is geen werk in te vinden in de weekenden.

Ik heb mij zelf in ieder geval ook aangemeld bij CNV, kan nooit kwaad om daar lid van te worden.
 
licht eraan welke functie er omschreven staat in je contract ;)
 
minstens 9 euro netto, anders wordt je zwaar in het zak gezet.
 
minstens 9 euro netto, anders wordt je zwaar in het zak gezet.

Ik weet niet wat jou functie in de horeca is maar met 9 eu netto zit je op ong 13,5 bruto lijkt me niet echt een horeca bijbaan loon in functie 3 dan zit je op max 10.86 bruto op 23 jaar dus als je22 bent moet je daar iets van 95% van nemen weet dat niet uit mijn hoofd en dan heb je hier een bruto-netto converter en dan weet je of je ong goed zit maar 6,70 kan dus wel als je min van 3 krijgt dat is iets van 9,17 eu geloof ik dan zou je dus op ong 7eu en een beetje moeten komen als je 23 bent. maar kan ook zijn dat je in groep 1 of 2 zit omdat je geen papieren hebt.
dit is de converter
[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik weet niet wat jou functie in de horeca is maar met 9 eu netto zit je op ong 13,5 bruto lijkt me niet echt een horeca bijbaan loon in functie 3 dan zit je op max 10.86 bruto op 23 jaar dus als je22 bent moet je daar iets van 95% van nemen weet dat niet uit mijn hoofd en dan heb je hier een bruto-netto converter en dan weet je of je ong goed zit maar 6,70 kan dus wel als je min van 3 krijgt dat is iets van 9,17 eu geloof ik dan zou je dus op ong 7eu en een beetje moeten komen als je 23 bent. maar kan ook zijn dat je in groep 1 of 2 zit omdat je geen papieren hebt.
dit is de converter
[Link niet meer beschikbaar]

Dankje, maar zie daar nog niks staan met betrekking tot mijn leeftijd en functie.
 
Nee dat klopt zeker niet.

bij ons is het 21 > € 7,56. 22 > 8,40 er zit ook nog een verschil tussen met of zonder diploma,

Maar let op in de Horeca naaien ze je snel en vaak. ;)


Dat is meer dan een gemiddelde fitnessinstructeur krijgt.:o
 
je leeftijd is 85% van min loon van 23 jarig en je functie groep staat in je contract anders er naar vragen.

http://www.wpps.nl/nl/actueel/wettelijk-minimumjeugdlonen-per-1-januari-2011

Maar zonder te weten in welke functiegroep je zit is het lastig te beoordelen of je wel genoeg krijgt, Ik denk het trouwens wel ondanks dat het weinig lijkt als ik de term algemeen horeca medewerker hoor, dan is de kans groot dat ze je in groep 1 of 2 ingedeeld hebben. Dan zit er niks anders op om of te onderhandelen over een andere functie groep of andere baan zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Een mens krijgt nooit genoeg loon... ;)

Laat anders wat bikers je loonsonderhandelingen doen. :D
 
Horeca betaald toch altijd k*t ik kreeg op mijn 18de 3.30 netto.
 
je leeftijd is 85% van min loon van 23 jarig en je functie groep staat in je contract anders er naar vragen.

http://www.wpps.nl/nl/actueel/wettelijk-minimumjeugdlonen-per-1-januari-2011

Maar zonder te weten in welke functiegroep je zit is het lastig te beoordelen of je wel genoeg krijgt, Ik denk het trouwens wel ondanks dat het weinig lijkt als ik de term algemeen horeca medewerker hoor, dan is de kans groot dat ze je in groep 1 of 2 ingedeeld hebben. Dan zit er niks anders op om of te onderhandelen over een andere functie groep of andere baan zoeken.

Oke zal er eens na vragen. In mijn contract staat namelijk alleen de functie als algemeen medewerker.
Maar op site's zoals loonwijzer.nl enzovoort staat dat minimumloon toch boven de 7 euro is voor een 22 jarige.
Vrij ingewikkeld allemaal moet ik zeggen.

Bedankt voor je hulp.

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:21 ----------

Een mens krijgt nooit genoeg loon... ;)

Laat anders wat bikers je loonsonderhandelingen doen. :D

Hahaha nee, ik regel het zelf wel. Komt goed
 
Ik werk ook in de horeca en ben 22 jr, ik krijg 9,01 netto per uur.

---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

bam
 
Ik werk ook in de horeca en ben 22 jr, ik krijg 9,01 netto per uur.

---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

bam

wat is je functie. Bijbaan/fulltime
 
Bijbaan, werk 15uur in de week. Ik bezorg pizzas in de auto dus wel relaxed:) Je hebt hiervoor nog een ander cao waarmee je minder hoort te krijgen. Mn baas is hier alleen wel relaxed mee en geeft dus gewoon het "normale" horeca cao.
 
Teeeering, dat je daarvoor uberhaubt je bed uit komt.. Is niet eens het minimumloon. Je kan het achterstallige loon dat je tegoed hebt nog verhalen. 100 euro kost een prodeo advocaat. Dreig er niet direct mee, maar als hij niet betaald wel in de arm nemen. Het kan flink oplopen qua bedrag. Je bent gewoon compleet genaaid.
 
Back
Naar boven