XXL Nutrition

Vraag over mosselen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mushral

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
24 jul 2011
Berichten
1.203
Waardering
257
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
8%
Vandaag besloot m'n zus in een goede bui mosselen voor ons te koken, natuurlijk keek ik op de verpakking naar de calorische waarde etc., waarna de vraag de volgende vraag bij mij opkwam:

Op het pak van de mosselen staat een gewicht van 2 kg, dit is dus het gewicht met de schaal van de mossel erbij. Daarna keek ik op de calorische waarde per 100 gram, hierbij stond vervolgens 117 kcal of iets in die richting. Nu vraag ik me af, als 100 gram 117 kcal is, is dus 2 kilo 2340 kcal. Dit lijkt me erg veel voor een 3-persoons maaltijd (voor zover ik weet is het normaal om naast mosselen ook nog een salade of iets van aardappelen/rijst te eten, en niet alleen mosselen met niets anders). Mijn vraag is dus, de calorische waarde van 100 gram, lijkt me het gewicht gemeten zonder de schaal zelf, waardoor de mosselen een stuk lichter zijn. Maar als het pak (met schalen) dus 2 kilo weet, heeft iemand enig idee voor hoeveel gewicht het pak dan (ongeveer) bestaat uit mosselen zelf? Ik schat zo op 1/3 maar wellicht zit ik er volledig naast.

Misschien formuleer ik de vraag ietwat raar, maar ik hou graag bij wat ik eet op een dag voor m'n voedingsschema, en ik heb dus geen idee hoeveel ik zou moeten bij tellen. Het hoeft niet exact maar een of andere richtlijn zou me toch wel wat helpen.

Alvast bedankt!

P.S: Ja ik ben me er van bewust dat ik dit zelf ook had kunnen meten met een weegschaal en wat gepruts, maar als ik aan tafel bijschuif met kant en klare mosselen in een pan is het vrij ongemakkelijk de pan te pakken en terug naar de keuken (weegschaal) te lopen en de verhouding op te gaan meten (A)
 
Laatst bewerkt:
sorry maar waar maak je je druk over met 67kg???
 
Dat is niet zijn vraag?
 
sorry maar waar maak je je druk over met 67kg???


Niet iedereen heeft hetzelfde ideaalbeeld van wat een mooi lichaam is, is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Als antwoord zou ik normaal gesproken geven "ik probeer m'n lichaam zo droog mogelijk te houden" zou jij reageren "ga eerst maar eens massa bouwen" waarop ik weer zou reageren "maar misschien vind ik een gebulkt lichaam juist wel niet mooi", zouden we stuk of 5-6 posts verder zijn en die discussie kun je inmiddels al terug vinden in een stuk of 30 threads zoniet meer denkik. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik mijn lichaam behandel zoals ik het graag zelf wil. Als je zo weinig lengte heb als ik nu eenmaal heb zie je er NAAR MIJN MENING gebulkter vrij snel uit als een gorilla (blok, kast, vierkant, hoe je het wil noemen), dus gebulkter hoef ik echt niet te worden. Maar als er mensen hier posten met dezelfde lengte maar 15 kilo meer aan massa zul je mij ook niet een post zien maken met "Ga maar eens eerst even een maandje cutten". Als ik commentaar zou willen op wat de gemiddelde Nederlander een esthetisch mooi lichaam vindt, had ik dat wel gevraagd. Toch bedankt voor je opmerking!

Bovendien is er nergens in mijn post te zien dat ik het aantal calorieen van mijn mosselen wil weten met als doel te bepalen dat ik niet teveel calorieeen binnen krijg?

@Kraft,
Kijk, zo'n link helpt me nu dus wel. Heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Niet iedereen heeft hetzelfde ideaalbeeld van wat een mooi lichaam is, is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? Als antwoord zou ik normaal gesproken geven "ik probeer m'n lichaam zo droog mogelijk te houden" zou jij reageren "ga eerst maar eens massa bouwen" waarop ik weer zou reageren "maar misschien vind ik een gebulkt lichaam juist wel niet mooi", zouden we stuk of 5-6 posts verder zijn en die discussie kun je inmiddels al terug vinden in een stuk of 30 threads zoniet meer denkik. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik mijn lichaam behandel zoals ik het graag zelf wil. Als je zo weinig lengte heb als ik nu eenmaal heb zie je er NAAR MIJN MENING gebulkter vrij snel uit als een gorilla (blok, kast, vierkant, hoe je het wil noemen), dus gebulkter hoef ik echt niet te worden. Maar als er mensen hier posten met dezelfde lengte maar 15 kilo meer aan massa zul je mij ook niet een post zien maken met "Ga maar eens eerst even een maandje cutten". Als ik commentaar zou willen op wat de gemiddelde Nederlander een esthetisch mooi lichaam vindt, had ik dat wel gevraagd. Toch bedankt voor je opmerking!

Bovendien is er nergens in mijn post te zien dat ik het aantal calorieen van mijn mosselen wil weten met als doel te bepalen dat ik niet teveel calorieeen binnen krijg?

+1, groot gelijk;)!
 
Laatst bewerkt:
Alleen nu het antwoord op de vraag nog..
 
nm, ga hier anders kaart voor krijgen :D
 
Laatst bewerkt:
leuke vraag kvroeg het mij ook af toen ik vorige week paar kilo mossele aan het maken was met vriende :D
maar wat ik wel weet is dat mosselen niet echt voedzaam zijn, door vervuiling van de zee maar dat weet iedereen wel :)
 
Back
Naar boven