XXL Nutrition

Vraag over ochtend cardio.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

YinYang

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
835
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Ik wil wat dagen direct na het opstaan zo'n 30 minuten gaan hardlopen, maar heb hier nog een paar vragen over:

- Kun je het beste wat eten of beter van niet voor je ochtend cardio?
- Beter ochtend cardio op een constant tempo of HIIT?
- Hoe schatten jullie altijd hoeveel kcals je ongeveer verbrand als je bv. buiten gaat hardlopen?
 
Ik wil wat dagen direct na het opstaan zo'n 30 minuten gaan hardlopen, maar heb hier nog een paar vragen over:

- Kun je het beste wat eten of beter van niet voor je ochtend cardio?
Ochtend cardio zorgt niet voor extra vet verbranding, jouw keuze om iets te eten, als jij je er beter bij voelt, moet je 't doen
- Beter ochtend cardio op een constant tempo of HIIT?
Buiten? Beetje persoonsgebonden, wat heb jij liever? constante tempo of niet?
- Hoe schatten jullie altijd hoeveel kcals je ongeveer verbrand als je bv. buiten gaat hardlopen?
Net zoals in de sportschool ongeveer (ik doe geen cardio verder.. kan je ook niet verder helpen bij deze)

...
 
- Ik dacht dat je tijdens ochtend cardio juist altijd meer verbrand?
- Denk dat ik een constant tempo beter vind.. Misschien wat versnellen en op het eind weer wat langzamer..
- Denk dat ik met 30 min op een constant tempo uitkom op 250kcal.. In de sportschool verbrand ik op de loopband in 20 minuten ongeveer 150kcal, maar daar heb je geen weerstand etc..
- Zat zelf te denken aan een whey shake met water en na 30-40 minuten gaan hardlopen?
 
- Ik dacht dat je tijdens ochtend cardio juist altijd meer verbrand?
- Denk dat ik een constant tempo beter vind.. Misschien wat versnellen en op het eind weer wat langzamer..
- Denk dat ik met 30 min op een constant tempo uitkom op 250kcal.. In de sportschool verbrand ik op de loopband in 20 minuten ongeveer 150kcal, maar daar heb je geen weerstand etc..

incline !!


- Zat zelf te denken aan een whey shake met water en na 30-40 minuten gaan hardlopen?

Denk je dan niet dat je lichaam de whey gaat verbruiken als brandstof om door je run te komen ? Niet dat het uitmaakt hoor, ook op een lege maag zul je geen spieren verbranden met een half uurtje joggen. En vet verbranden en vet verliezen zijn nog steeds twee verschillende dingen.
 
Ik zou het echt niet weten! Lees er zoveel verschillende dingen over! Is het niet zo dat je lichaam eerst je glucose ofzoiets (=KH's?) verbrand en erna vet? Dus als je geen KH's in je lichaam hebt dat je dan eerder vet verbrand? Daarom dacht ik dat whey niks uitmaakt omdat de eiwitten en BCAA's je helpen tegen te gaan dat je spieren worden afgebroken..

En wat is het grootste verschil tussen vet verbranden en verliezen dan?

Ik heb ook maar wat dingen gelezen (Zoooveeel verschillende), dus bovenstaande kan ik helemaal mis hebben! :p
 
Ik zou het echt niet weten! Lees er zoveel verschillende dingen over! Is het niet zo dat je lichaam eerst je glucose ofzoiets (=KH's?) verbrand en erna vet? Dus als je geen KH's in je lichaam hebt dat je dan eerder vet verbrand? Daarom dacht ik dat whey niks uitmaakt omdat de eiwitten en BCAA's je helpen tegen te gaan dat je spieren worden afgebroken..

klinkt goed. Ware het niet dat ook eiwit je insuline verhoogd waardoor vetverbranding wordt beperkt.

En het gaat trouwens niet om KH's in je lichaam, want glycogeen is er altijd voldoende. Het gaat om je bloedsuikers. En als je KH verbranden zou tijdens je training compenseert je lichaam dat later op de dag wel door de rest van de dag meer vet te gaan verbranden, dus aan het eind van de dag ben je evenveel vet kwijt.

En wat is het grootste verschil tussen vet verbranden en verliezen dan?

Ik kan prima vet verbranden tijdens training en toch vetter worden (kwestie van te veel eten) En ik kan prima vet verliezen zonder vet te verbranden tijdens de training.



Oh en het risico op spierverlies wordt schromelijk overdreven.
 
juist niet! eten dat is het hele doel van ochtendcardio je lichaam is helemaal leeg waardoor je je vetreserve's gaat aanspreken als brandstof voor een half uurtje zeker niet al ga je langer kun je bcaa's nemen.
En dus absoluut geen! hitt
 
Ok dus het beste in de ochtend 30 minuten met een hartslag van 130-140 op een nuchtere maag? :)
 
juist niet! eten dat is het hele doel van ochtendcardio je lichaam is helemaal leeg waardoor je je vetreserve's gaat aanspreken als brandstof voor een half uurtje zeker niet al ga je langer kun je bcaa's nemen.
En dus absoluut geen! hitt

Lees tekens graag?
 
Lees tekens graag?

zou je niet is met wat nuttigs komen aan al je posts te zien ben je niet meer als een keyboardwarrior die heel de dag achter zn computertje zit en overal op reageerd maar met niks nuttigs komt nou ja bijna niet dan die cake zal nog wel te doen zijn alhoewel hij er niet echt smakelijk uit ziet.....
 
Heren! Niet mn topic vernken heh! :p
 
zou je niet is met wat nuttigs komen aan al je posts te zien ben je niet meer als een keyboardwarrior die heel de dag achter zn computertje zit en overal op reageerd maar met niks nuttigs komt nou ja bijna niet dan die cake zal nog wel te doen zijn alhoewel hij er niet echt smakelijk uit ziet.....

Je quote me, alleen ga ik geen moeite nemen om jouw onzin te lezen, gebruik komma's e.d., Hartstikke irritant om zo te lezen.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 17:36 ----------

Heren! Niet mn topic vernken heh! :p

Sorry, ik probeer je gedachte van ''bro-science'' af te houden. Je verbrandt geen spiermassa op lege maag, en vet verliezen doe je door in een calorie tekort te zitten, niets anders, er is niks magisch aan je lichaam waardoor het anders gaat.
 
Okay, simpel dus! :) Alleen met cardio is beter, omdat je metabolisme dan hoger is enzo toch..

En max. een tekort van 500kcal ofniet??

En hoe zit het eigenlijk dan met snelle suikers? Zijn die nou zo heel erg als je al een kcal tekort hebt?? Ik vermijd ze wel zoveel mogelijk, maar het wil nog wel eens voorkomen dat ik een redbull/golden power drink.. Werkt dit het cutten heel erg tegen?
 
Laatst bewerkt:
Cardio is altijd goed, fit blijven hoort ook bij bodybuilding.
500 calorieën onder onderhoud is wel de bekende max inderdaad, bereken je onderhoud en ga hier 20% onder zitten, dan weet je dat je goed zit (wie weet is dit zelfs al 500)
Snelle suikers.. als het in je schema past, doen, zo niet? maak er dan ruimte voor als je het wilt nemen
 
Bij cardio in de ochtend heb je natuurlijk ook een verhoogde kans op spierverlies. Je hebt niks in de maag zitten, dus je lichaam kan zijn energie uit je vetreserves halen en uit je spieren.

Cardio in de ochtend is een no go voor mij. Ik doe het liever na mijn krachttraining.
 
Naast constant tempo en HIIT kun je ook gewoon met intervals rennen. Intervals hoeven niet gelijk high intensity te zijn.

Duurloop is om duurloop te trainen en maakt het misschien steeds moeilijker om met die activiteit veel kcal te verbruiken (immers je lichaam wordt efficienter) terwijl intervals (high intensity of niet) sneller je conditie trainen en in dezelfde tijd een groter energie verbruik (in vergelijkbare omstandigheden) kunnen veroorzaken.

Denk hierbij aan het benzine verbruik bij een auto die constant 90 rijd en een auto die om de zoveel tijd afremt en weer naar 90 moet accelereren.
 
Back
Naar boven