AndroidHealthClinic

Vraag over P.H.AT training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gouw

Novice
Lid geworden
11 mei 2017
Berichten
4
Waardering
2
Lengte
1m79
Massa
98kg
Vetpercentage
28%
Ik ben deze week begonnen met de P.H.A.T schema van layne Norton.

Echter volgens mij begrijp ik het niet helemaal ook al heb ik zijn verhaal gelezen.

Wat ik nu doe is dat ik op Power day alles zo zwaar mogelijk pakken met 90 seconde rust en op hyperthropy dagen alles 80 procent van me kunnen tot aan de laatste rep..

Klopt dit?

Mijn bmi is best hoog dus wil er cardio in proppen. Het is een 6 daagse schema dus ik weet niet bij welke dag ik dit moet doen.. wat zouden jullie adviseren? En dan hitt of low intesisty.. zelfs tijdsduur en hardlopen/roeien/fietsen ben ik over gaan twijfelen.

Wil heel graag jullie hulp hierin
 
Wat zijn/is je doel(en)?
 
Ik ben deze week begonnen met de P.H.A.T schema van layne Norton.

Echter volgens mij begrijp ik het niet helemaal ook al heb ik zijn verhaal gelezen.

Wat ik nu doe is dat ik op Power day alles zo zwaar mogelijk pakken met 90 seconde rust en op hyperthropy dagen alles 80 procent van me kunnen tot aan de laatste rep..

Klopt dit?

Mijn bmi is best hoog dus wil er cardio in proppen. Het is een 6 daagse schema dus ik weet niet bij welke dag ik dit moet doen.. wat zouden jullie adviseren? En dan hitt of low intesisty.. zelfs tijdsduur en hardlopen/roeien/fietsen ben ik over gaan twijfelen.

Wil heel graag jullie hulp hierin
Sorry, maar: Nee, hier klopt helemaal niets van:
  • PHAT onderscheidt power, speed & hypertrophy. De 90 seconden waar jij het over hebt horen bij speed (dat is niet op je p-dag, maar aan het begin van je h-dag);
  • Het 80% percentage komt niet terug in het artikel;
  • PHAT is een 5-daags schema (met een rustdag erin), geen 6-daags schema. Aangezien de 7e dag ook een rustdag is zou het dan eerder nog een 7-daags schema zijn.
Mega Feature: Layne Norton Training Series + Full Power/Hypertrophy Routine (Updated 2011) | SimplyShredded.com

Buiten de vraag wat je doelen zijn, wat is je trainingservaring? Hoe vaak per week wil en kan je trainen?

Je hoeft geen cardio te doen om van je "hoge BMI" af te komen. BMI is de verhouding tussen lengte en gewicht, een enorme drooggetrainde bodybuilder heeft een hoog BMI, maar een laag vetpercentage. Als je wil afvallen moet je minder eten dan je verbruikt, cardio kan helpen om je verbruik iets te verhogen, maar is geen wondermiddel. Als je het leuk vindt, ga ervoor. Wandelen is ook gezond, is ook niet zwaar voor je lichaam.

PHAT is géén beginnersschema.
Zou je toch PHAT willen doen, zou ik het (eerst) zonder cardio doen en met goede voeding (kwaliteit, verhoudingen, hoeveelheden).
Zou je toch PHAT met cardio willen doen, dan zou je het stukje in het artikel kunnen lezen onder deze kop:
How can cardio be incorporated into your routine?
Of je gaat gewoon iedere dag wat meer bewegen, zie hierboven.

Na het lezen van je eerdere thread denk ik dat je het beste het advies van Pillz op kan volgen en (her)lees je in (stickies) over voeding.
Ga ub/lb doen of ppl. Of fb
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven