Fitness Seller

Vraag over proteine shake

Bezoekers in dit topic

hulpgezocht

Cool Novice
Lid sinds
18 jun 2012
Berichten
41
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Ik ben 2 maanden geleden begonnen met krachttraining. Daarvoor enkel cardio gedaan en ca. 10 kilo afgevallen. Mijn vetpercentage is nu rond de 18 a 19%.
Ik neem sinds 1.5 a 2 maanden ook proteine / whey shakes. Maar ik ben ook 1 kilo aangekomen en dus weinig afgevallen, terwijl ik in de 3 maanden dat ik cardio deed, juist 10 kilo ben afgevallen. Nu kan het zijn dat deze nieuwe massa gewoon spieren zijn, maar ik heb nog wel vet bij mijn buik en dat wil ik graag weg hebben. Mijn benen en armen en borsten zien er wel iets strakker uit. Vooral mijn benen, maar dat krijg je na 3 maanden traplopen en best veel squatten enzo :p.

Maar ja, mijn vraag over de proteine shakes:

- Ik krijg net dus te horen dat die shakes enkel voor 'dunne' mensen bedoeld zijn. Ik ben nog niet helemaal dun, want 18 a 19% vetpercentage. Mij is dus verteld dat ik juist geen proteine shakes moet nemen vanwege het hoge calorie gehalte en omdat de spieren die ik maak, dan toch niet zichtbaar zijn door het vet. Niet van een expert o.i.d. gehoord, maar van een kennis die het van iemand heeft gehoord die al 20 jaar aan krachttraining doet.

Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit waar is? Want dan stop ik direct met die shakes, dat kan namelijk de reden zijn voor die 1 a 1.5 kilo die ik aan ben gekomen sinds ik ermee begonnen ben, want ik viel echt veel af in die 3 maanden dat ik aan traplopen enzo deed.

Alvast een zeer fijne jaarwisseling. Ik lees de reacties morgen wel! :D
 
Onzin. Komt niet door de shakes. Post je voedingsschema en je trainschema eens. Doe je cardio voor of na het trainen?
 
Whey dient simpelweg als aanvulling op je normale voeding (het is bijna puur eiwit).
Als je aankomt terwijl je probeert af te vallen eet je te veel.
Shakes zijn niet alleen voor dunne mensen, zie mijn 1e regel.
Dat je bent aangekomen zou inderdaad kunnen komen doordat je spieren hebt aangemaakt.

Mijn advies:
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Whey dient simpelweg als aanvulling op je normale voeding (het is bijna puur eiwit).
Als je aankomt terwijl je probeert af te vallen eet je te veel.
Shakes zijn niet alleen voor dunne mensen, zie mijn 1e regel.
Dat je bent aangekomen zou inderdaad kunnen komen doordat je spieren hebt aangemaakt.

Mijn advies:
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]

Dankje, heel duidelijk en overzichtelijk. Zal eens een nieuw schema maken vanavond :).
 
Back
Naar boven