MuscleMeat

vraag over reps bij kuren. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Ik moet een vraag stellen van een vriend van mij, die geen internet heeft. Maar hij traint nu 4 jaar jaar lang 4x 8 reps
en nu gaat hij (weer) kuren binnenkort.
Maar hij heeft aan 2 vrienden van hem gevraagt, hoe hij zijn reps moet doen tijdens zijn kuur. De ene zegt "wie groot wil worden moet gewoon tijden het kuurtje 8-8-6-6 doen" en de ander zegt "als ik jou was zou ik tijdens jou kuur 16-12-12-12 doen omdat je altijd al 8-8-8-8 heb getraind." En die vrienden van hem zijn bere groot.

Maar hij wil graag weten wat jullie er van vinden???
 
Originally posted by Elmar
Ik moet een vraag stellen van een vriend van mij, die geen internet heeft. Maar hij traint nu 4 jaar jaar lang 4x 8 reps
en nu gaat hij (weer) kuren binnenkort.

Elmar, je hoeft je niet te schamen om te zeggen dat je gaat kuren hoor! :D
 
Originally posted by Elmar
De ene zegt "wie groot wil worden moet gewoon tijden het kuurtje 8-8-6-6 doen" en de ander zegt "als ik jou was zou ik tijdens jou kuur 16-12-12-12 doen omdat je altijd al 8-8-8-8 heb getraind." En die vrienden van hem zijn bere groot.

bere groot wil niet zeggen dat ze gelijk hebben.
Hij moet kijken wat voor hem het beste werkt.
Kuren: veel eten en keihard trainen, maak je niet druk om 8 of 16 reps, doen wat goed aanvoelt voor de te trainen spier.

:roflol: @ Oli
 
ik zou zelf adviseren om in die periode even op meer herhalingen te gaan trainen. De spieren worden dan anders geprikkeld,wat weer kan leiden tot spiertoename.
 
Als je kracht zeer snel omhoog gaat zou ik wat meer reps gaan maken. Dit omdat de pezen en aanhechtingen de té snelle groei in kracht anders mogelijk niet aankunnen. Maak je geen zorgen over de spiergroei...die gaat wel door.
 
Re: Re: vraag over reps bij kuren.

Originally posted by Olimantado


Elmar, je hoeft je niet te schamen om te zeggen dat je gaat kuren hoor! :D

Nee ik moest het echt vragen van hem ik zelf niet. Maar hij is een beetje een kuur gek. Alleen wou hij weten wat jullie er van zouden vinden.
 
De ontkenningsfase noemen ze dat toch!? LOL

Wat zijn zn stats?
 
Originally posted by Robin
De ontkenningsfase noemen ze dat toch!? LOL

Wat zijn zn stats?

haha nee man, ik wil voorlopig niet aan se AS beginnen, maar
misschien alleen Xenadrine RFA-1. Tja als ik hoor dat hoe minder BF% je hebt des te sneller je massa krijgt:
Originally posted by burn
Door het cutten zal je progressie even minderen. Het is ook weer zo dat hoe droger je bent, je makkelijker spier wint t.o.v. vet. En ik denk niet dat je zo in termijnen moet kijken. Het eerste jaar win je het meeste spier, omdat je nog weinig spier gewonnen hebt. Het gaat erom hoe meer spier je hebt, hoe moeilijker het wordt om meer te winnen.

z'n stats:
Weight: 85 kg
Lenght: 1.82 m
BF: 6%
 
trouwens hij kuurt al heel lang alleen tis iemand die ff kuurt en dan weer ff maandje nix doet. Alleen hij wil dit nu ff goed aan pakken en weten wat hij moet doen. Maar de reactie van robin:

Originally posted by Robin
Als je kracht zeer snel omhoog gaat zou ik wat meer reps gaan maken. Dit omdat de pezen en aanhechtingen de té snelle groei in kracht anders mogelijk niet aankunnen. Maak je geen zorgen over de spiergroei...die gaat wel door.
spreekt mij ook wel aan. (zoals altijd)
 
Originally posted by Elmar


haha nee man, ik wil voorlopig niet aan se AS beginnen, maar
misschien alleen Xenadrine RFA-1. Tja als ik hoor dat hoe minder BF% je hebt des te sneller je massa krijgt:


z'n stats:
Weight: 85 kg
Lenght: 1.82 m
BF: 6%

Hoe lager je BF hoe sneller je opbouwd? Dacht het niet. Als je spiermassa wilt opbouwen ligt je BF rond 12% het meest ideaal. Dat je tijdens de zomer lager wilt, oke. Maar zodra je wat massa wilt winnen zou ik dat zeker niet doen.

Je zei dat die kerel wel vaker heeft gekuurd. Vraag me af wat dan bij deze stats ???
 
Dat zegt genoeg :p LOL

Nee, het is gedeeltelijk waar. Als je een
erg hoog vet% hebt is dat nadelig... Maar te laag zal je zeer zeker ook tegen werken.
 
Ik denk niet dat je je reps moet verhogen, gewoon in de 5-10 range blijven zitten. Ik ben wel van mening dat je vanwege het betere herstel je totale workload moet verhogen. Dus meer sets en alles 2x per week.
 
Hij word gek van alle verschillende onduidelijke meningen zegt ie en gaat eeerste paar weken zijn reps verhogen naar 16 -12- 12- 12 en de laatste paar weken 8 -6- 6 -6
 

- Bij een lager vet% heb je meer kans om spier te verliezen tijdens dieeten. Er is minder vet om te verbranden, dus wordt er sneller eiwit aangesproken.

- Bij een laag vet% zul je in verhouding meer spier winnen ten opzichte van vet. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is de verhoogde insuline gevoeligheid.

Zijn allemaal kleine dingen, zou me hier dus niet blind op gaan staren. Maar een hoog vet% lijkt me nooit leuk.
 
hmm, op zich zal spierweefsel/eiwit als laatste redmiddel worden aangesproken om energie te leveren. Het is namelijk echt moeilijk voor het lichaam om het te verbranden.
 
Back
Naar boven