AndroidHealthClinic

Vraag over Stronglifts 5x5 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fitnesser1995

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 okt 2013
Berichten
145
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
75kg
Hallo, ik ben sinds midden augustus terug begonnen met fitnessen na 4 maanden te stoppen en iedereen raadde me aan om Stronglifts 5x5 te doen.
Dus dat heb ik gedaan, ik zie wel voorruitgang, want vroeger kon ik bijvoorbeeld nog geen 55kg squaten terwijl ik nu 80kg squat.

Nu is mijn vraag, wanneer moet ik hiermee stoppen volgens jullie? Want ik voel het einde al naderen, alle oefeningen beginnen echt moeilijk te worden, ik denk dat ik nog maximum 2 weken aankan.

Momenteel zit ik aan mijn 7e week.

Op deze manier krijg ik wel vooruitgang in kracht (wat ik inderdaad wou), maar ik zou toch graag opnieuw voor massa willen gaan, want ben in een half jaar 7kg afgevallen... Ik weeg nu 71kg.

Wat raden jullie me aan om nu te doen?
Ik zou eerst mijn kracht op punt willen hebben en dan gaan voor grote spieren.
Ter info: ik geen shakes meer.
 
Ik denk dat je verder kunt dan je denkt. Ik zit er ook over te denken om over te schakelen van stronglifts, maar zit ondertussen op 125 kg squat. Vanaf de 100 kg werd het echt zwaar en had ik iedere keer de 3 minuten rust nodig. Kortom, ga nog even door tot je echt vastloopt.
 
Veel mensen blijven te lang op hun beginnersprogramma zitten. Aan de andere kant heb je er natuurlijk niet alles aan gedaan om het maximale eruit te halen door tijdens het programma te gaan cutten.

Leuk filmpje:

 
Ik denk dat je verder kunt dan je denkt. Ik zit er ook over te denken om over te schakelen van stronglifts, maar zit ondertussen op 125 kg squat. Vanaf de 100 kg werd het echt zwaar en had ik iedere keer de 3 minuten rust nodig. Kortom, ga nog even door tot je echt vastloopt.

Ik ga echt doorgaan tot mijn maximum, proberen om alles te geven en de rust goed te gebruiken. Maar wat doen ik dan doen als ik klaar ben met dat programma? Terug spiergroepen apart trainen?
 
Er zijn genoeg full-body trainingsprogramma's voor na Stronglifts. Het is vooral waar je voorkeur ligt. Ik hou het op full-body, maar pas een paar dingen aan tov Stronglifts (3x5 ipv 5x5, en geen squats meer op deadlift dagen). Madcow wordt op de Stronglifts site aangeraden als follow-up programma, dat is ook full-body (http://stronglifts.com/madcow-5x5-training-programs/). Als je 3 dagen/week traint lijkt het mij verstandig om full-body te blijven doen. Als je meer dan dat traint lijkt een split logischer (PPL, UB/LB, ...)
 
Als je nu 7 kilo bent afgevallen en voor massa wil gaan moet je buiten een goed trainingsschema ook meer eten.
eet 500 kcal boven je onderhoud en goed trainen.
 
En als TS in een dusdanige surplus zit, dan valt er nog genoeg te gainen. Dit is juist 5 X 5 nu wordt het zwaarder en wil je stoppen?

Juist nu niet doen!
 
En als TS in een dusdanige surplus zit, dan valt er nog genoeg te gainen. Dit is juist 5 X 5 nu wordt het zwaarder en wil je stoppen?

Juist nu niet doen!

Ja man je hebt gelijk. Vandaag weer een goede training gedaan. Nu het zwaarder wordt begin ik eindelijk spierpijn te voelen. Ik blijf zeker doorgaan!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ja man je hebt gelijk. Vandaag weer een goede training gedaan. Nu het zwaarder wordt begin ik eindelijk spierpijn te voelen. Ik blijf zeker doorgaan!

Goed bezig !

Je zult ook zien dat je kracht zeker nog toe gaat nemen.
 
Back
Naar boven