XXL Nutrition

Vraag over supplementen

Bezoekers in dit topic

BingingBeast

Cool Novice
Lid geworden
5 jan 2019
Berichten
43
Waardering
25
Lengte
1m69
Vetpercentage
25%
Dag iedereen heb bij deze een vraagje
Heb proberen via de zoekfunctie maar vond zelf weinig erover of heb ik misschien slecht gezocht dat kan ook

Welke supps zijn eigelijk nodig of belangerijk? Ofja welke zijn pure merchandise

Zoals bv, er werd me gezegd dat ik naast multi en omega 3 6 9 ook best eaas + creatine tijdens mijn training moet nemen
Vitamine c, vitamine d 2 a 3000 ui ofzo en calcium en glutamine na training. Is dit eigelijk wel nodig allemaal?
Van creatine weet ik dat het bewezen is dat het kan helpen maar had mijn twijfels over de rest en zou het graag van jullie horen.

Thanks alvast!
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zo dat jij door een paar vitamine pillen sterker word of iets.
Het is vaak meer een persoonlijke keuze om vitamines in te nemen, maar het meeste haal je toch wel uit een gevarieerde voeding.
 
Thanks voor je reactie
Heb idd juist al gelezen dat glutamine zo goed als nutteloos is, EAAs kan blijkbaar iets van effect hebben, creatine ja wist ik al dat kan helpen maar die andere vitamines wist ik niet zo zeker zelf dusja daarom de vraag
 
EAA en BCAA zijn niet nodig als je al voldoende eiwitten binnen krijgt. Dertig euro per pot betalen voor "iets van effect" is gewoon zonde.
 
Vitamine D wordt vaak wel aangeraden, zeker als je niet veel buitenkomt.
Visolie kan je nemen als je bijvoorbeeld nooit vette vis eet.

Maar als je voeding gewoon voldoende is en voldoende gevarieerd zou je eigenlijk geen enkel supplement nodig hebben.

Creatine is ook persoongebonden qua resultaat. De een merkt er niets van en de ander kan er net een repje meer door geven.
 
Creatine is naar mijn mening het enige supplement dat echt nodig is. Omdat +/- 5kg rood vlees per dag eten niet te doen is.

Verder zijn bijna alle supps overbodig. Een pre-workout bijvoorbeeld wil nog wel eens helpen met energie/motivatie alleen dit is zeker niet nodig.
 
Back
Naar boven