Fitness Seller

Vraag over transvet in boterkoeken

Bezoekers in dit topic

Jwdoetookmee

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Foto Contest x2
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
11.291
Waardering
6.037
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Goedemiddag,

ik eet vrijwel elke dag een of twee boterkoekjes, zodat ik mooi aan mn kcal kom. Ik ben ervan op de hoogte dat transvet slecht is, en dat dit op de ingrediëntenlijst staat als gehard vet of gedeeltelijk gehard vet.
Maar beide staan niet op de ingrediënten lijst bij de boterkoeken die ik haal, en wel op bijvoorbeeld appelflappen.
Zit er dan geen transvet in, of is het gewoon niet aangegeven?
 
Zijn meerdere namen voor..

Geharde plantaardige olie, Gehydrogeneerd plantaardig vet, Gehydrogeneerde plantaardige olie

Als die er ook niet in zitten dan zit er inderdaad geen transvet in.
 
Als er transvet inzit vermijden die koekjes denk ik dan maar.
 
Zijn meerdere namen voor..



Als die er ook niet in zitten dan zit er inderdaad geen transvet in.

Ok thanks. Vind ik apart, dan zit er in boterkoek geen transvet maar in appelflappen wel.
Thanks anyway! Boterkoeken kan prima dus. Verzadigd vet boeit me geen k*t

---------- Post toegevoegd Mon 6 Aug 2012 om 17:29 ----------

Zijn meerdere n

Als er transvet inzit vermijden die koekjes denk ik dan maar.
.

Das ook precies wat ik denk, vandaar mn vraag.
 
Verzadigde vetten hoeven niet slecht te zijn, als je er wat mee doet.

Het deeg van de appelflappen zijn gemaakt van bladerdeeg. boterkoeken niet uiteraard. misschien dat het in het bladerdeeg zit?

gehard vet is volgens mij geen transvet hoor. Dat is toch dat harde vet wat voor de frituurpan bedoeld is?

Maar over die boterkoeken: waarom? Boterham met pindakaas niet goed genoeg voor je?:p
 
Verzadigde vetten hoeven niet slecht te zijn, als je er wat mee doet.

Het deeg van de appelflappen zijn gemaakt van bladerdeeg. boterkoeken niet uiteraard. misschien dat het in het bladerdeeg zit?

gehard vet is volgens mij geen transvet hoor. Dat is toch dat harde vet wat voor de frituurpan bedoeld is?

Maar over die boterkoeken: waarom? Boterham met pindakaas niet goed genoeg voor je?:p

Gehard vet houdt in dat een onverzadigd vet (dubbele bindingen) door een proces dat harding heet) gebonden wordt aan extra waterstofatomen.
Er treedt hierbij echter een knik in het molecuul op, waardoor het ongezond is voor je lichaam (om er niet te diep op in te gaan)
Gehard vet is dus erg ongezond.

Lees eventueel de sticky over transvet!

En boterkoeken zijn lekker en energiedicht. Boterhammen met pindakaas gaan er ook prima in hoor, maar zit nu op een onderhoud van 3500-4000 :P
dus geen zin om zoveel boterhammen te vreten.
 
Ik zou toch boterhammen prefereren. Gewoon om het idee alleen al dat je iets ongezonds naar binnen eet geeft me al kriebels de laatste tijd -.-
 
Ik zou toch boterhammen prefereren. Gewoon om het idee alleen al dat je iets ongezonds naar binnen eet geeft me al kriebels de laatste tijd -.-

Hoezo is boterkoek ongezond?
 
Back
Naar boven