MuscleMeat

Vraag over tweede beeldscherm

Bezoekers in dit topic

Japio

Fake natty
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
9 jul 2009
Berichten
15.778
Waardering
14.213
Oké ik heb dus zojuist een tweede beeldscherm aangesloten aan mijn laptop. Dat is wonder boven wonder goed gegaan en alles functioneert. Nu is mijn bureau alleen klein, en staat mijn laptop onder mijn tweede scherm, en niet ernaast. Om mijn muis in het externe scherm te krijgen moet ik de muis naar rechts schuiven, maar het tweede scherm staat boven mijn laptopscherm. Is het mogelijk om de instellingen zo te wijzigen dat ik de muis naar in het tweede scherm kan krijgen door hem naar boven te schuiven? Ook een pagina of bestand verslepen gaat dus horizontaal terwijl de schermen verticaal van elkaar staan.

Dit zal ook wel wennen, maar voelt onlogisch. :roflol:
 
Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad en selecteer “Beeldscherminstellingen”.

Dat dus en dan je schermpje instellen
 
Volgens mij kan dat alleen van links naar rechts en andersom...
Dat is in ieder geval standaard.
Maar boven elkaar heb ik nog niet gehoord :o
 
Oké ik heb dus zojuist een tweede beeldscherm aangesloten aan mijn laptop. Dat is wonder boven wonder goed gegaan en alles functioneert. Nu is mijn bureau alleen klein, en staat mijn laptop onder mijn tweede scherm, en niet ernaast. Om mijn muis in het externe scherm te krijgen moet ik de muis naar rechts schuiven, maar het tweede scherm staat boven mijn laptopscherm. Is het mogelijk om de instellingen zo te wijzigen dat ik de muis naar in het tweede scherm kan krijgen door hem naar boven te schuiven? Ook een pagina of bestand verslepen gaat dus horizontaal terwijl de schermen verticaal van elkaar staan.

Dit zal ook wel wennen, maar voelt onlogisch. :roflol:
Ik maar denken de enige te zijn die hiermee zit te kutten:roflol:

Volgens mij kan alleen horizontaal en kun je 1 scherm als hoofdscherm instellen.
 
Verticaal schuiven kan wel degelijk in Windows 10.
 

Als het goed is kun je hier de positionering aanpassen, heb dit zelf ook wel gebruikt.
Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad en selecteer “Beeldscherminstellingen”.

Dat dus en dan je schermpje instellen

^^^

display-set-ups-ed5.png


Je kunt deze schermpjes in dat vak precies zo rond elkaar slepen hoe je ze in het echt hebt staan:

Untitled.png
 
Ik had een groter bureau gekocht :dunno:
 
Toppers!! Morgen gelijk even doen.

Bedankt! :)
 
Back
Naar boven