AndroidHealthClinic

Vraag over vetverlies (104.5kg)

Bezoekers in dit topic

DragonCrap91

Novice
Lid geworden
5 mrt 2021
Berichten
2
Waardering
2
Lengte
1m70
Massa
105kg
Vetpercentage
27%
Beste

Probeer al even te vermageren, woog 108kg, nu 104.5kg (laatste meting 1w geleden) 26.5%bf

Zit rond 2100 kcals, probeer te trainen met weerstandsbanden maar motivatie is wat moeilijk. Zaterdag(morgen) xfit een poging geven zien als dat wat meer motiveert omdat het in een kleine groep is en kans op deadlifts enz zit erin. Heb vandaag ook van basic fit zo een gxr les gedaan (boxing) goed gezweet enz maar vraag me af of dit wel goed is, iemand ervaring hiermee? Zowel dit als bootcamp etc?

Vraag nu ook is, 2100, te laag of te hoog qua kcals?

Eten, probeer te varieren maar met weinig kcals vind ik het soms moeilijk om wat in te plannen, mijn vrouw besteld ook hello fresh, wat tof is want het varieert ook dan elke maaltijd.

Mijn grootste struggles, cravings, zeker maar cola enz, ook ja ik eet iets en dan kan ik 10/30min later nog steeds serieus honger hebben en stel dat ik 2 sandwiches met kaas en hesp eet + 2 rijstaartjes en 1 cola zil wel goed vol mja, kan ook door de serieuze kcals dat erin zit.

Bestel zelf ook nog via musclemeat (smokey bbq kip/sate kip, varkenshaasjes)

Enige tips? Het is een verwarrende post, mijn doel; bf% goed doen droppen samen met gewicht. Mijn ultimate doel is 80kg, maar huidige doel is onder de 100kg te geraken.
Heb zeker al meer dan 2j niet getrained al voor corona door blessure. Nu langzaam aan aan het oppikken met wat ik boven heb vermeld (EB, evt xfit, gxr van basic fit)
Ik lijd ook aan het binge gedrag, eten, en niet kunnen stoppen ook al voel ik me vol en als ik "deftig" eet dan ja, constante honger gevoel.
 
Paar tips:
- Je doel is afvallen - niet sporten. Dus zie sporten niet als sleutel, maar minder eten dan je verbruikt is de sleutel. Met cardio kun je die dag meer eten, van meer spiermassa ga je standaard meer verbruiken, maar het doel is minder eten dan je verbruikt.
- Als het je heel veel motivatie kost om te gaan sporten, is je motivatie eerder op voor een gezond eetpatroon. Motivatie is ook iets wat op raakt! Helemaal met partners in de buurt ;)
- Cravings geef je eerder aan toe als je motivatie op is, dus zorg voor de juiste focus
- Momenten dat je honger ervaart kun je je doorheen slaan door dan niet toe te geven, maar denk bijv. ook aan in de ochtend niks eten zodat je in de avond kcal over hebt om iets te kunnen pakken. Ik las laatst van iemand die zijn vlees van het avondeten vaak later op de avond pakt omdat hij dat fijner vind, whatever floats your boat.... Ik sla nu ontbijt al een tijdje over en ervaar geen honger in de ochtend.
- Wil je die cola elke dag, ga elke dag een rondje wandelen van 30min en je hebt hem verbrand.
- Kies in het begin voor wat volume voedsel zoals groenten. Je raakt vol, maar de calorieen blijven wel binnen de perken. Cola is in principe het tegenovergestelde van dat, liquid carbs :D
- 28 kilo is een erg groot doel, 3,5 kilo is al erg knap en je kunt ook na 10 kilo even een tijdje 98 kilo proberen te blijven wegen - even de batterij opladen voor de volgende 10 kilo. Netjes 28 kilo verliezen en een gezonde leeftstijl krijgen duurt met gemak 2 jaar en 10ish kilo per jaar afvallen is al enorm cool als dat lukt!
- Blessures zijn killing dus fuck hardlopen met overgewicht en crossfit achtige dingen met explosieve bewegingen. Fietsen, zwemmen, wandelen en gecontroleerde krachttraining vind je lichaam veel fijner
- tracken met e.g. myfitnesspal is bij afvallen ook noodzakelijk. Meten is weten.

Als laatste, mijn eigen grote fouten waren altijd, stiekeme calorieën niet meetellen en mijn activiteit hoger inschatten dan dat hij was.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je bericht Chris1989

Ik wil serieus graag sporten maar met fitnessen nog toe is die motivatie er niet 100%
Heb deze week wel 1 push/pull gedaan met banden, daarna gisteren wat gefietst, vandaag die gxr virtual les van basic fit en morgen crossfit testen. Wil sws sporten want vroeger deed ik did met enorm veel passie, maar blessures hebben zijn tol geeisd toen en nu probeer ik daar weer verandering in te brengen

Met hello fresh zie ik wel manieren om groenten lekker te maken, bv vandaag was het spinazie/ruccola/rode biet/tomaatjes met wat feta, olijfolie peper en zout en was aangenaam verrast. Ik zal zeker die cola tip proberen, aleja, doen, zeker op werk wat meer proberen stappen. (Ben arbeider, voicepicking, dusja als een locatie niet zo ver is evt meer stappen, of minder aan de truck afhankelijk zijn)
Ja idd, 28 kilo is echt zo endgoal, nuja kort termijn onder de 100, daarna beetje x beetje om toch wat motivatie te hebben anders weet ik als het te lang duurt dat dat niet motiverend is.

Ochtend maaltijd skippen loopt goed. Eet meestal vanaf 11u, in de vroege moet ik wel aanpassen want van 4u tot 11u is wel heel lang dus moet hier ergens een evenwicht zoeken om honger toch te kunnen stillen.

Begin langzaam aan mfp te gebruiken, macros zijn 158p, 218c, 82v ongv 2100kcals

Ja met de vrouw heb ik dit gemerkt, eten is moeilijker met dat elk weekend zowat alles overboord word gegooid door dat we samen graag frieten en boterhammen enz eten met ja wat er allemaal bijkomt dus we weten dat het moet veranderen zeker voor mij.

Ik ga mijn best doen, hier en daar struikelen maar proberen blijven gaan en doorbijten. Hopelijk in april dat de fitnesscentra weer opengaan (dit zijn de geruchten in belgie vdmoment)
 
Ja iedereen doet het ook echt op zijn eigen manier, wat voor de een cola is, is voor de ander weer een snicker, de een is minder sociaal dan de ander.

Je bent dan ook alweer 30 explosieve bewegingen worden blessure gevoeliger. Crossfit leek mij tijden heel leuk, maar ik heb er vanaf gezien omdat het over het algemeen blessure gevoelig is, er niet altijd evengoed les word gegeven en erg duur is. Als het lees, dan denk ik dat je met een jaar crossfit + hello fresh toch een aardige home gym voor mekaar kan sparen en ben je onafhankelijk van corona ;)

Je heb muscle meat al ontdekt, daar moet ook vast wel een kant-en-klare mix tussen zitten met groenten die erg lekker is. Net zoals met kinderen, hoe kleiner je het snijdt, hoe minder dat je het proeft.

Onregelmatig ritme is sowieso lastiger, maar vereist dus betere planning. Myfitnesspal vooraf invullen en je hoeft niet na te denken over wat je gaat eten.

Weekenden zijn de leukste ja! Hier word op zondag uitgebreid gekookt door mijzelf en op zaterdag is het 50% van de tijd anders. Dan gaan er, hoe je het wendt of keert, gewoon meer kcal in en dit heb ik mentaal ook gewoon nodig om daarna weer normaal te kunnen doen. Kan mij voorstellen dat dat bij jou hetzelfde is. Als je dit weet kun je dit ook plannen. Vorige weekend nog een magnum pint en pannekoeken gepland en daar tegenover 3 uur wielrennen, met gemak kom je dan toch weer op een negatief aantal kcal uit.

Als je de tijd neemt om te bewegen kun je ook vaker lekker eten. Volgens kun je daar niet om heen redeneren! Er moet wat tegenover staan.

Probeer het jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken en vind een ritme wat je nog 10 jaar vol kunt houden, als je met tegenzin iets eet of doet, dan zul je altijd op oude ongezonde patronen terugvallen.
 
Laatst bewerkt:
Ja iedereen doet het ook echt op zijn eigen manier, wat voor de een cola is, is voor de ander weer een snicker, de een is minder sociaal dan de ander.

Je bent dan ook alweer 30 explosieve bewegingen worden blessure gevoeliger. Crossfit leek mij tijden heel leuk, maar ik heb er vanaf gezien omdat het over het algemeen blessure gevoelig is, er niet altijd evengoed les word gegeven en erg duur is. Als het lees, dan denk ik dat je met een jaar crossfit + hello fresh toch een aardige home gym voor mekaar kan sparen en ben je onafhankelijk van corona ;)

Je heb muscle meat al ontdekt, daar moet ook vast wel een kant-en-klare mix tussen zitten met groenten die erg lekker is. Net zoals met kinderen, hoe kleiner je het snijdt, hoe minder dat je het proeft.

Onregelmatig ritme is sowieso lastiger, maar vereist dus betere planning. Myfitnesspal vooraf invullen en je hoeft niet na te denken over wat je gaat eten.

Weekenden zijn de leukste ja! Hier word op zondag uitgebreid gekookt door mijzelf en op zaterdag is het 50% van de tijd anders. Dan gaan er hoe je het wendt of keer gewoon meer kcal in en dit heb ik mentaal ook gewoon nodig om daarna weer normaal te kunnen doen. Kan mij voorstellen dat dat bij jou hetzelfde is. Als je dit weet kun je dit ook plannen. Vorige weekend nog een magnum pint en pannekoeken gepland en daar tegenover 3 uur wielrennen, met gemak kom je dan toch weer op een negatief aantal kcal uit.

Als je de tijd neemt om te bewegen kun je ook vaker lekker eten. Volgens kun je daar niet om heen redeneren! Er moet wat tegenover staan.

Probeer het jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken en vind een ritme wat je nog 10 jaar vol kunt houden, als je met tegenzin iets eet of doet, dan zul je altijd op oude ongezonde patronen terugvallen.
well spoken :thumbs:
 
Alles draait om levensstijl.

Probeer je niet te focussen op een dieet of op een bepaald gewicht.
Probeer te leven zoals je zou leven als je op het ideale gewicht bent. Dat is dus gezonde voeding en gemiddeld gezien ongeveer evenveel kcal in als uit. Het tekort om af te vallen behaal je met sport zolang je wil afvallen.

Stel dat je over ongeloofelijk veel motivatie beschikt en dat je binnen 6 maanden op je ideale gewicht bent. En het dan laat varen, dan zit je volgend jaar deze tijd opnieuw op je huidig gewicht.

De sleutel is: levensstijl aanpassen en gezond eten op een manier dat je de rest van je dagen kan volhouden. Iedere ander manier zal mislukken.... Simpel als wat.
 
Beste

Probeer al even te vermageren, woog 108kg, nu 104.5kg (laatste meting 1w geleden) 26.5%bf

Zit rond 2100 kcals, probeer te trainen met weerstandsbanden maar motivatie is wat moeilijk. Zaterdag(morgen) xfit een poging geven zien als dat wat meer motiveert omdat het in een kleine groep is en kans op deadlifts enz zit erin. Heb vandaag ook van basic fit zo een gxr les gedaan (boxing) goed gezweet enz maar vraag me af of dit wel goed is, iemand ervaring hiermee? Zowel dit als bootcamp etc?

Vraag nu ook is, 2100, te laag of te hoog qua kcals?

Eten, probeer te varieren maar met weinig kcals vind ik het soms moeilijk om wat in te plannen, mijn vrouw besteld ook hello fresh, wat tof is want het varieert ook dan elke maaltijd.

Mijn grootste struggles, cravings, zeker maar cola enz, ook ja ik eet iets en dan kan ik 10/30min later nog steeds serieus honger hebben en stel dat ik 2 sandwiches met kaas en hesp eet + 2 rijstaartjes en 1 cola zil wel goed vol mja, kan ook door de serieuze kcals dat erin zit.

Bestel zelf ook nog via musclemeat (smokey bbq kip/sate kip, varkenshaasjes)

Enige tips? Het is een verwarrende post, mijn doel; bf% goed doen droppen samen met gewicht. Mijn ultimate doel is 80kg, maar huidige doel is onder de 100kg te geraken.
Heb zeker al meer dan 2j niet getrained al voor corona door blessure. Nu langzaam aan aan het oppikken met wat ik boven heb vermeld (EB, evt xfit, gxr van basic fit)
Ik lijd ook aan het binge gedrag, eten, en niet kunnen stoppen ook al voel ik me vol en als ik "deftig" eet dan ja, constante honger gevoel.
Gewoon cola zero drinken. 0 kcal..
 
Ik zou echt helemaal geen cola meer drinken man. Van een beetje ga je er nooit vanaf geraken. Ik heb 15 jaar lang (not even kidding) 3+l per dag gedronken. Cola light (zeker in die hoeveelheden) is niet alleen ook ongezond (minder als regular, maar toch) maar zorgt er ook voor dat je nooit van de cola af geraakt. Ik ben nu 25 weken "cola clean". Dit klinkt drama queenish, maar voor mij was het echt een verslaving. Een junk pakt ook geen klein spuitje of jointje op zijn verjaardag om te vieren dat ie clean is, dus ik zou dat met iets als cola ook niet doen...

Drink je (zwarte) koffie? Ik drink/dronk dat tegen de koppijn die je krijgt als je geen cola meer drinkt... succes!
 
Ik drink bijna elke avond 1 of 2 glazen Cola. Je moet wel blijven leven. Van alleen water en of ranja siroop wordt ik ook niet vrolijk.
 
Ik drink bijna elke avond 1 of 2 glazen Cola. Je moet wel blijven leven. Van alleen water en of ranja siroop wordt ik ook niet vrolijk.
Ik denk dat jij gewoon een man bent die goed de middenweg kan houden...

Als je het erbij kan houden en niet WIL minder prima. Ik drink nergens 1 of 2 glazen van. Ik heb ook nooit een "handje" chips gegeten of 1 hamburger.
TS ook niet, want hij is ongeveer mijn bw/bf :roflol: dus vandaar mijn reactie
 
Ik denk dat jij gewoon een man bent die goed de middenweg kan houden...

Als je het erbij kan houden en niet WIL minder prima. Ik drink nergens 1 of 2 glazen van. Ik heb ook nooit een "handje" chips gegeten of 1 hamburger.
TS ook niet, want hij is ongeveer mijn bw/bf :roflol: dus vandaar mijn reactie

Ik vind vergelijking met drugs (slecht voor je gezondheid) vind ik uit perspectief omdat koolhydraten met mate wel 'nodig' zijn.

Om van een gewoonte zoals 3l cola per dag af te komen is cold turkey enorm effectief (sowieso is die turkey veel meer eiwitten ;) ), maar om daarna te zeggen 'ik raak nooit meer cola' aan vind ik onnodig. Je moet je geen dingen compleet ontzeggen die je nou eenmaal lekker vind - kost je weer die motivatie die je veel beter voor andere zaken kunt bewaren.

Misschien kun je wel stellen dat;
Mensen die leren mate te houden minder hard terugvallen dan mensen die zichzelf dingen ontzeggen die ze wel graag willen. Er komt een keer dat je gaat toegeven en dan heb je meer aan je maten....uuh die mate.

'De rest van je dagen vol te houden' van Mjers (wat hij heel raak zegt) is bij mij MET een colatje hier en daar, maar zeker met een goede hamburger!
 
Ik vind vergelijking met drugs (slecht voor je gezondheid) vind ik uit perspectief omdat koolhydraten met mate wel 'nodig' zijn.

Om van een gewoonte zoals 3l cola per dag af te komen is cold turkey enorm effectief (sowieso is die turkey veel meer eiwitten ;) ), maar om daarna te zeggen 'ik raak nooit meer cola' aan vind ik onnodig. Je moet je geen dingen compleet ontzeggen die je nou eenmaal lekker vind - kost je weer die motivatie die je veel beter voor andere zaken kunt bewaren.

Misschien kun je wel stellen dat;
Mensen die leren mate te houden minder hard terugvallen dan mensen die zichzelf dingen ontzeggen die ze wel graag willen. Er komt een keer dat je gaat toegeven en dan heb je meer aan je maten....uuh die mate.

'De rest van je dagen vol te houden' van Mjers (wat hij heel raak zegt) is bij mij MET een colatje hier en daar, maar zeker met een goede hamburger!
Ieder zn ding man. Ik merk dat ik nooit kan matigen en me dus helemaal moet ontzien. Is best te doen, maar kost wel een tijd lang moeite. Mij kostte het letterlijk 20 weken, maar ik zie mij niet terug vallen :)
 
Ieder zn ding man. Ik merk dat ik nooit kan matigen en me dus helemaal moet ontzien. Is best te doen, maar kost wel een tijd lang moeite. Mij kostte het letterlijk 20 weken, maar ik zie mij niet terug vallen :)
Matigen is ook frequentie, 1x per 3 maanden met een goede vriend party hardy naar de mac je helemaal vol stouwen is ook gematigd ;)
 
Minder koolhydraten zorgt voor een minder fluctuerende suikerspiegel wat weer zorgt voor minder cravings.
Misschien zelfs eens keto overwegen, super makkelijk dieet en je hebt geen honger meer.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven