Fitness Seller

vraag over vitamine c, time-released en gewenning (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jiminho

Cool Novice
Lid geworden
15 apr 2012
Berichten
59
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
momenteel neem ik deze multivitamine (http://www.xxlnutrition.nl/multivit/xxl-nutrition)en wil die gaan aanvullen met extra vitamine-c omdat dat belangrijk schijnt te zijn als antioxidant bij krachttraining.

1. hoeveel mg per dag moet je minimaal nemen en kan je alles in een keer in de ochtend nemen net als bij een multivitamine, of kan je het beter verspreid over de dag nemen?
Ik was van plan 250mg in de ochtend te nemen samen met mijn multivitamine.

2. Ook bestaat er time-released vitamine c, de vitamine wordt dan over zo'n 8 uur afgegeven.
Zelf geloof ik hier niet echt in, denken jullie dat dit echt werkt?

3. Bestaat er ook iets als gewenning voor vitaminen, dat als je stopt met supplementen je ineens niet meer met minder kan? (denk zelf van niet maar had dat ook ooit gehoord)

graag jullie mening!
 
NOW-00702-8.jpg


Weet niet of die time-released wat uitmaakt, maar Now Foods producten zijn heel goed. Gewoon in de ochtend met je ontbijt nemen, zou ik zeggen. Gewenning voor vitaminen lijkt me sterk.
 
Laatst bewerkt:
Er is al herhaaldelijk aangetoond dat het nemen van anti-oxidanten als vit. C vlak voor of na je training zorgt dat je minder hard groeit. Trainen= spierschade aanrichten en de antioxidanten gaan dat tegen. Met time-released heb je ze aldoor in je bloed dus dat schiet dan niet op. Neem een paar uur na je training of uren daarvoor de beste antioxidanten: groene thee capsules, grape seed extract of OPC. Veel krachtiger dan vitamine C.
 
Verwacht geen wonderen van vitamine C, hooguit van vitamine D. ;)
 
Verwacht geen wonderen van vitamine C, hooguit van vitamine D. ;)

'wonderen' moet je niet verwachten, maar er is toch voldoende onderzoek verricht dat aantoont dat krachttrainers voordeel halen uit Vit. D supplementatie, dat zijn ook de enige 2 dingen die ik supplementeer, Vit. D en C, baat het niet dan schaadt het niet.
 
momenteel neem ik deze multivitamine (http://www.xxlnutrition.nl/multivit/xxl-nutrition)en wil die gaan aanvullen met extra vitamine-c omdat dat belangrijk schijnt te zijn als antioxidant bij krachttraining.

1. hoeveel mg per dag moet je minimaal nemen en kan je alles in een keer in de ochtend nemen net als bij een multivitamine, of kan je het beter verspreid over de dag nemen?
Ik was van plan 250mg in de ochtend te nemen samen met mijn multivitamine.

2. Ook bestaat er time-released vitamine c, de vitamine wordt dan over zo'n 8 uur afgegeven.
Zelf geloof ik hier niet echt in, denken jullie dat dit echt werkt?

3. Bestaat er ook iets als gewenning voor vitaminen, dat als je stopt met supplementen je ineens niet meer met minder kan? (denk zelf van niet maar had dat ook ooit gehoord)

graag jullie mening!
Ik zou het gewoon bij fruit en groente houden. Sinaasappel en kropsla dagelijks is meer dan genoeg voor de vitamine c, ijzer, vezels etc. Meer fruit is altijd goed
 
http://www.vitamincfoundation.org/faq.shtml#Q4

Q., What is the rebound effect?
A., It is our understanding that most humans are in a state of sub clinical scurvy (vitamin C deprivation). In this state "non critical " body functions (ascorbate-dependent enzyme systems) that rapidly use up vitamin C are 'switched off' - for survival.

The phenomenon is similar dehydration. When the supply of water is limited, the body holds on to its water supply, and a person may even experience swelling. When water is plentiful, the body allows normal dynamic flow, and it won't retain water.

When one begins taking adequate replacement vitamin C (amounts that mimic what animal make) the blood concentrations increase. Ascorbate dependent enzyme reactions begin and the body uses the plentiful ascorbate for other metabolic functions. Note: This is the normal nonscorbutic state for most animals.

Linus Pauling explained that with vitamin C in the blood, these enzymes reactions have numerous health benefits, including possible anti-cancer effects.

The 'rebound effect' is caused by the sudden discontinuation of vitamin C. The ascorbate-dependent enzyme reactions continue for 24-48 hours, and use up the dwindling vitamin C in the blood. This effectively lowers your serum vitamin C blood concentration below normal for a few days.

During this short period, cells may be deprived of vitamin C and people may experience the onset of a cold, fatigue, or other temporary unpleasant feelings. This has been called the discontinuation or "rebound" effect. It can be completely avoided by a continuous vitamin C intake.

After returning to a normal low-vitamin C diet, the ascorbate-dependent enzyme system turns off. The individual returns to the "normal" subchronic, scorbutic state that allows humans survive with less then optimal vitamin C.



Eigen antwoord op vraag 3
 
Back
Naar boven