AndroidHealthClinic

Vraag over voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VegettoXCI

Novice
Lid geworden
8 jun 2020
Berichten
21
Waardering
12
Lengte
1m69
Massa
89kg
dag iedereen, half spanjaard/ half belg net aangemeld na wat lurken toch beslist met de openingen van de fitnessen hier om toch een account te maken voor eventuele vragen dat ik heb om er volledig voor te gaan en het goed te doen

Heb een kleine vraag over wat voeding
Mijn macros zijn 130p, 70v en totaal van de kcals zijn 2000 kcals dusja de rest vul ik aan zoals altijd gezegd wordt
Weeg zelf tussen de 89/90kg, kom wel van 96 als de "lockdown" begon dus me wat bezig gehouden qua voeding en vetverlies maar nu met de gyms eindelijk open ga ik hopen voor een wat snellere progressie als dit mogelijk is. Nuja ik ben aan het afdwalen hehe

Ik ben geen fan van yoghurt/kwark, caseine etc, is volle melk/magere melk voor het slapen ook goed? Doe dit namelijk al bijna 3 maand, 200/300ml voor het slapen, in de ochtend is het magere melk me kwark en whey en wat lijnzaad en dit bevalt me goed.

Voor de rest qua vetten heb ik het moeilijk meeste vetten komen van eiren/gerookte of gebakken zalm/kaas wil wel wat olijf olie beginnen gebruiken maar iemand een idee hoe je dit bv met kruiden kan mengen voor evt er een smaak op te geven?

Voor de rest ja, probeer ik fruit te eten, mijn eiwitten komen via musclemeat dus zeer tevreden hierover en groenten variëren nog steeds aan het kijken welke groenten me echt goed bevallen (brocolli/bloemkool niet zo een fan, wel van komkommer/tomaten tot nu toe)

Nouja dat was mijn vraag maar ik merk dat ik veel afdwaal dus ga dit afsluiten en wachten op antwoorden :)
Alvast bedankt iedereen voor te lezen en evt te antwoorden en aangename kennismaking!
 
Welkom en succes!

Schrijf je voeding even overzichtelijk op.
Dus
Ontbijt xxxml melk met...
Tussendoor....
Lunch 2 brood met kaas en.....
Etc

Als t qua vetten in je schema past is volle melk ook prima.

Bak je vlees of vis in de olijfolie.
Je kan wat olie mengen met azijn en kruiden (bijvoorbeeld Provençaalse) en dan over je komkommer en tomaat doen.

Je kan ook als je pasta maakt er wat pesto doorheen doen. En anders voor vetten een broodje pindakaas of handje noten/pinda's.
Gewoon wat voorbeeldjes.
 
Thanks marina1975

Vandaag ziet er zo uit
Ontbijt

50g havermout
200ml magere melk
1 schep whey van xxl (25g ongv)
20g gebroken lijnzaad
3g psyliumhusk

Tussendoortjes
90g kaas (zo van die kaasworst vd aldi)
4 sneden brood + 200g gerookte zalm

Avondmaaltijd
150g kipchunks sweet and sour van musclemeat
40g pasta
300g kersentomaten (anders waren ze voor de vuilbak dus snel gegeten)

Voor het slapen
250ml volle melk

Macros zijn dan: 160e / 76v / 157k

Van die olijfolir vind ik wel interesant dus ga ik zeker keer doen, dus azijn met olijfolie en kruiden zoals look of iets anders?
Noten ook geen fan, pindakaas af en toe kan dat is smaken dus zal ik zeker toevoegen

Alvast bedankt voor je reactie
 
Val je hierop af?
T moet ook niet te snel gaan. Richt je op max 500 gr per week.

Voor vetten kan je ook de kipchunkd combineren met een eitje.

Door je avondeten door de pasta een schep pesto. Lekker van smaak.

Je kan ook denken aan zonnebloempitten of wel duur... pijnboompitten oid.

Dressing kan je maken met look, gedroogde peterselie of dille oid.
Je kan er van alles doorheen doen aan kruiden.

Maak chocomelk van je volle melk met een lepel cacao of neem er wat pure choco bij.

Denk ook aan avocado bij je lunch of diner.
 
Zal zeker is uitproberen zo die dressing en pesto allemaal dingen waaraan ik nooit aan had gedacht
Voorlopig val ik af, 96kg naar 89kg in 2 maand tijd ongeveer nu even een slechte week gehad qua eten maar snel herpakken en doordoen zeker nu met de fitnessen open

Is er een easy manier om guacamole te maken en je kcals hiervan kunnen weten? Avocado puur eet ik niet zo graag tenzij ik het met wat honing zo dresseer maar anders guacamole ben ik een grote fan van
 
Ik zou niet te snel gaan want 7 kilo in 2 maanden is erg snel en dus zal je ook wat massa ingeleverd hebben. Dus zorg dat het niet te snel gaat. Richt op ca. 0.5 kg per week (in het begin kan 0.7 kg per week ook nog wel).

Ik heb een gruwelijke hekel aan de smaak en textuur van avocado... :o
Maar probeer het eens te combineren met je avondeten. In blokjes door de pasta. Eet je een keer rijst combineer het bijvoorbeeld met groente en kip in japanse sojasaus en dan avocado in blokjes erdoorheen.
Je kan het ook pureren en mengen door gepelde tomaten en op smaak brengen en als pasta saus. Gewoon afwegen en pureren.

Quacamole is simpelweg je hoeveelheid avocado afwegen, daar de kruiden en andere ingredienten afgewogen doorheen doen. Alle kcals optellen en als je het in 2 a 3 x opeet gewoon delen door dat aantal.

1 avocado (even afwegen hoeveel het is)
wat citroensap erdoor en wat peper en zout
1 tomaat erdoor (even afwegen)

alles pijnprakken/snijden en dan heb je het totaal gewicht en totaal kcal. Simpel toch ;)
 
marina1975 3maand sorry, heb me vergist want fitness was 3 maanden gesloten en toen ben ik begonnen haha

Ahh nice zal dit dan is testen, vond altijd wat recepten maar was altijd zoveel extras erbij, die van jou ziet er veel simpel uit en waarschijnlijk heel lekker dus deze week is uit testen

Eventueel halve avocado, 1 tomaat en wat citronsap + peper en zout en dat zou voldoende zijn voor 1 portie veronderstel ik
 
Eventueel halve avocado, 1 tomaat en wat citronsap + peper en zout en dat zou voldoende zijn voor 1 portie veronderstel ik
Wat noem je 1 portie. Waar gebruik je het voor.
Je kan het op brood smeren maar ook als saus bij je rijst/pasta oid gebruiken of bij je vlees/vis/vega als saus.
Het is net waar je het bijneemt. Als je het zo eet is het wel een nette portie maar dan nog. Past het in je schema in totaal moet je gaan kijken.
Vergeet niet dat een flinke avocado zo een 250-300 kcal kan bevatten.
Maar als het in je totala kcal past kan je het doen. Maar je kan het ook over een paar dagen verdelen. Stel je neemt het over 2 dagen dan tel je de kcal en delen door 2. Simpel as that.
gewoon proberen.
 
Wat noem je 1 portie. Waar gebruik je het voor.
Je kan het op brood smeren maar ook als saus bij je rijst/pasta oid gebruiken of bij je vlees/vis/vega als saus.
Het is net waar je het bijneemt. Als je het zo eet is het wel een nette portie maar dan nog. Past het in je schema in totaal moet je gaan kijken.
Vergeet niet dat een flinke avocado zo een 250-300 kcal kan bevatten.
Maar als het in je totala kcal past kan je het doen. Maar je kan het ook over een paar dagen verdelen. Stel je neemt het over 2 dagen dan tel je de kcal en delen door 2. Simpel as that.
gewoon proberen.
Thanks Marina, zal ik zeker doen
 
Back
Naar boven