XXL Nutrition

Vraag over wedstrijdbodybuilding

Bezoekers in dit topic

blacksnow2023

Cool Novice
Waardering
39
Lengte
1m69
Massa
69kg
Vetpercentage
10%
Bij veel sporten wordt er van te voren een selectie gemaakt voor welke athleten mogen meedoen met wedstrijden.
Bijv. bij voetballers wordt er zo ook bepaald wie op de bank moet zitten of wie er in de opstelling staat, maar ook aan een toernooi mag meedoen etc.
Hierbij wordt er beoordeeld door trainers en coaches wat de kwaliteiten van de athleten zijn en op basis daarvan mag een deel meedoen en een ander deel niet helaas.

Mijn vraag is hoe dat zit bij bodybuilding? Als je aan een wedstrijd mee wilt doen is er dan een soort van " pre-selectie"? Selecteren coaches dan wie er mee mag doen en wie niet? En wat is de criteria om geselecteerd te worden of wordt dat niet bekend gemaakt?
En hoe wordt je dan geselecteerd door een coach?..

F02%2FScreen-Shot-2016-02-25-at-3.36.50-PM-620x400.png

Je bepaalt zelf of je mee wilt doen met een wedstrijd. Een coach zal je hopelijk de waarheid vertellen of je er klaar voor bent of niet.
Deelnemen om je bucketlijstje af te vinken kan met elke shape, meedoen om in de prijzen te vallen is iets anders. Voor deze laatste heb je ene coach nodig die ervaren genoeg is om je bij te staan en je te adviseren om wel of niet mee te doen.

• Like
Waarderingen: blacksnow2023
Een beginnerswedstrijd (c/d) kan je altijd doen. Maar ben je niet biggie/shredded genoeg dan val je buiten de prijzen.
@ak kan je daar alles over vertellen, die deed ook voor spek en bonen mee ondanks dat ik hem geadviseerd had nog minstens een jaartje te wachten :shrug:

• Haha
  • Like
Waarderingen: blacksnow2023, The Hoff en Ano_09_01_24
Een beginnerswedstrijd (c/d) kan je altijd doen. Maar ben je niet biggie/shredded genoeg dan val je buiten de prijzen.
@ak kan je daar alles over vertellen, die deed ook voor spek en bonen mee ondanks dat ik hem geadviseerd had nog minstens een jaartje te wachten :shrug:
Meedoen om eerst ervaring op te doen zonder direct te strijden voor plekken 1, 2, en 3 is niets mis mee toch.
Sommige hebben ook meerdere prep's nodig om al hun "vet" kwijt te raken. Dat hoeft verder niet inclusief wedstrijd natuurlijk.
Is ook gewoon een persoonlijke keuze.

Meedoen om eerst ervaring op te doen zonder direct te strijden voor plekken 1, 2, en 3 is niets mis mee toch.
Sommige hebben ook meerdere prep's nodig om al hun "vet" kwijt te raken. Dat hoeft verder niet inclusief wedstrijd natuurlijk.
Is ook gewoon een persoonlijke keuze.

Wat een onzin.

• Like
Waarderingen: Vypaw en Wanna
  • Like
Waarderingen: RonnReeves
Je moet je in elke geval niet in verkeerde klasse inschrijven. AK stond er wel goed bij en is een ervaring rijker, alleen doet ie zich nu voor als Mr O qualifier.

• Like
  • Haha
Waarderingen: RonnReeves, NobodySpecial en Vonk
Je moet je in elke geval niet in verkeerde klasse inschrijven. AK stond er wel goed bij en is een ervaring rijker, alleen doet ie zich nu voor als Mr O qualifier.
Ach laat ieder zijn ding doen toch. Waarom moeten we zo nodig iemand beoordelen. :dunno:
Uiteindelijk is er altijd wel iemand beter. Go with the flow zeg ik dan maar.
In deze tijd van influencers labelt iedereen zichzelf.
ik heb mezelf gelabeld als Oldie en dat is gebaseerd op de waarheid. :roflol:

Dat mogen jullie natuurlijk vinden. Ik snap wel dat sommige mensen perse willen meedoen.
Je hoeft niet altijd 6 te gooien in het leven. :thumbs:

Ja waarom dan?

Een prep is zwaar, kut, katabool, kost een hoop geld en tijd, aanslag op je lijf.. en dat doe je dan voor de lol?

• Like
Waarderingen: 6am
Ach laat ieder zijn ding doen toch. Waarom moeten we zo nodig iemand beoordelen. :dunno:
Uiteindelijk is er altijd wel iemand beter. Go with the flow zeg ik dan maar.
In deze tijd van influencers labelt iedereen zichzelf.
ik heb mezelf gelabeld als Oldie en dat is gebaseerd op de waarheid. :roflol:
Zou wel komen omdat ik ook wat ouder ben. nick Oldskool was al vergeven hier ;)

• Haha
Waarderingen: NobodySpecial
Ja waarom dan?

Een prep is zwaar, kut, katabool, kost een hoop geld en tijd, aanslag op je lijf.. en dat doe je dan voor de lol?
Geen idee waarom, dat moet je dan vragen aan de persoon in kwestie.
Ik geef enkel aan dat ik me dit wel kan voorstellen.
Voor jou geldt dat duidelijk niet, ook prima.

Mijn allereerste wedstrijd was een afsluiting van 13 maanden cutten en shapen, ging verder niet om de prijzen.
Ik was allang blij dat ik zover was gekomen. Dat ik dan met 2e plek van het podium stap was mooi meegenomen.
En ja alles wat je benoemt is puur voor de fun gedaan. :thumbs:

Geen idee waarom, dat moet je dan vragen aan de persoon in kwestie.
Ik geef enkel aan dat ik me dit wel kan voorstellen.
Voor jou geldt dat duidelijk niet, ook prima.

Mijn allereerste wedstrijd was een afsluiting van 13 maanden cutten en shapen, ging verder niet om de prijzen.
Ik was allang blij dat ik zover was gekomen. Dat ik dan met 2e plek van het podium stapt was mooi meegenomen.
En ja alles wat je benoemt is puur voor de fun gedaan. :thumbs:

Jij hoort sws niet op het podium. De enige reden waarom jij gescoord hebt is je leeftijd.

• Haha
  • Like
  • Dislike
Waarderingen: Maximum Effort, NobodySpecial, Ano_09_01_24 en 1 andere persoon
Jij hoort sws niet op het podium. De enige reden waarom jij gescoord hebt is je leeftijd.
Daar heb je ook klasse voor. En komt zelfs terug op de Olympia van 2023.
Ik weet dat jij dat not done vind, dat heb je al uitvoerig aangegeven.

• Like
Scheelt wel dat ik letterlijk elke gram vet afgelopen prep ben kwijtgeraakt en een goed startpunt had voor een goeie bulk en hier nu maximaal profijt van heb.

• Like
Uiteindelijk weet iedereen dat ik er volgend jaar met de prijs van door ga in de classic physique

• Love
Je bepaalt zelf of je mee wilt doen met een wedstrijd. Een coach zal je hopelijk de waarheid vertellen of je er klaar voor bent of niet.
Deelnemen om je bucketlijstje af te vinken kan met elke shape, meedoen om in de prijzen te vallen is iets anders. Voor deze laatste heb je ene coach nodig die ervaren genoeg is om je bij te staan en je te adviseren om wel of niet mee te doen.
Oke, dus het podium is in dat geval voor iedereen toegankelijk ongeacht hoe je eruit ziet? Een beetje " At your own risk" zeg maar..

Verder nog een voordeel te behalen zoals ervaring opdoen of netwerken? Hoe is de sfeer eigenlijk in de wedstrijd community?

Oke, dus het podium is in dat geval voor iedereen toegankelijk ongeacht hoe je eruit ziet? Een beetje " At your own risk" zeg maar..

Verder nog een voordeel te behalen zoals ervaring opdoen of netwerken? Hoe is de sfeer eigenlijk in de wedstrijd community?

Je weegt 69 met 15% vet, kom over een paar jaar nog eens terug :thumb:

niet helemaal. de jury loopt ook rond en die pikt je er echt wel uit als je niet podium ready bent.
Maar 10% vet of 6% vet zal iedereen een zorg zijn. Massa buffel of skins vet staan er ook.

Terug
Naar boven