AndroidHealthClinic

Vraag over welke bench

Bezoekers in dit topic

Roy4ever

Novice
Lid geworden
7 jul 2022
Berichten
14
Waardering
5
Hoi,

Ik weet niet of dit in het goede forumgedeelte staat. Excuses als dit niet het geval is.

Ik ben op zoek naar een goede bench maar kom er niet echt uit. Er is zoveel keuze en de prijzen varieren enorm.
Wat maakt een goede bench echt goed en is een nieuwe bench van 50 euro op bijv. amazon of eentje van 100 euro bij de decathlon weggegooid geld?

Ik zie ze ook van 500-800 euro maar mijn budget is helaas niet zo groot. De voorwaarden die ik na wat theorie doorgenomen te hebben zijn:
- de "rugleuning" moet iets naar binnen gebogen zijn voor goede ondersteuning in de rug
- hij moet instelbaar zijn zodat je zowel flat/inclined/declined bench oefeningen kunt doen
- hij moest stabiel / in balans blijven tijdens het gebruik.

Hopelijk kan iemand me een beetje op weg helpen. In ieder geval bedankt :)
 
Punten die ik persoonlijk belangrijk vind aan een bench.
p.s. ik heb geen homegym maar ben in het verleden manager geweest bij een gym.

Is de bench stabiel? In andere woorden, zijn de poten breed?
Is de bench sterk? In andere woorden, kan mij bw + gewichten op de bench?
Is de bench degelijk? In andere woorden, het verstel systeem ziet die er stevig uit?

En als ik een home gym zou hebben, hoe ziet de bench eruit.
 
Probeer marktplaats in de gaten te houden.

Als je net begint en nog niet zoveel tilt dan red je het meestal wel met een goedkoper bankje (let goed op het gewicht dat ie aankan. Soms is dat maar 150 kilo en daar zit je al vrij snel overheen als je jezelf meerekent).
Ik ben van een goedkope incline overgestapt naar een zelfde prijs flat bench zodat ie stabieler stond. Trainde een stuk fijner.

Nu heb ik tegenwoordig een ATX 660 en dat is echt het beste van alle werelden maar dus wel bijna 500 euro.

Dus mijn advies zou zijn om alsnog te beginnen met een flat bench zodat je in ieder geval stabiel kan trainen, een wiebeling in je bankje is rete irritant en waarschijnlijk nog blessuregevoelig ook
 

Dit lijkt me wel een leuk bankje voor beginners. Gewoon ff naar de winkel gaan, en uitproberen.
 
Denk dat dit ook persoonlijk is. Ik gebruik bijvoorbeeld al jaren, en dan denk ik echt al een jaar of 15, een decathlon bankje. Is ooit nieuw leer opgekomen maar traint voor mij prima. Deze was destijds ook rond de 100 euro.

Maar ik vind hem prima. Een vriend van mij vind hem te hoog. Een andere vind de zitting te breed.

Zou vooral eens een shop binnenwandelen en kijken wat je wel, maar vooral ook zeker niet wil. Met die ervaring kun je online altijd nog bestellen.
 
Top! Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga zeker even een paar bankjes proberen in de winkel :flexbiceps:
 
Misschien een late reactie.
Maar wat is je budget?
En hoeveel ruimte heb je tot je beschikking?
 
Back
Naar boven