MuscleMeat

Vraag over whey: waar? wat? hoeveel? en voeding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Manhattan

Novice
Lid geworden
3 sep 2011
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
58kg
Waarschijnlijk is deze vraag al heel vaak langsgekomen maar ik kan niet precies het antwoord vinden waar ik naar op zoek ben.

Vanaf volgende week wil ik weer de sportschool gaan bezoeken, met name voor bodybuilding. Mijn lengte is 1.60-1.65 en mijn gewicht zo rond de 55kg. Voorheen sportte ik en wilde ik ook bodybuilden, maar ik volgende een schema van de sportschool waar ik niet tevreden mee was en ik lette niet op m'n voeding, nog niet eens een beetje.

Ik wil het nu aanpakken met resultaat en vraag me af hoeveel invloed de voeding heeft op het effect van training met gewichten in de sportschool.

Ik ben een student en het bijkomende punt voor mij is dat ik graag voordelig eten koop, het liefste bezoek ik de AH voor euroshopper en koop ik groenten en vlees bij de Aldi.

Ik heb begrepen dat proteïnen nodig zijn voor een vlotte spieropbouw. Ook heb ik begrepen dat dit zit in eieren, vlees (zoals kip), vis en proteine-poeder. Wat zijn dan precies de taboes welke het effect weer ongedaan maken? Ik eet graag veel groenten en neem aan dat dit geen grote invloed heeft erop?

Daarbij... ik zou graag proteineshakes nemen maar hebben deze ook effect wanneer men 1 grote shake per dag neemt? En welke shakes zijn goedkoop en geven toch goed resultaat? Zijn deze producten echter ook alleen per internet te bestellen?

Een hele hoop vragen en als beginner zou ik toch graag goed beginnen. Het sportabonnement kost al aardig wat en als student wil ik toch graag mijn voeding niet al te duur maken ;-) Misschien dat er hier leden zijn met een beetje hetzelfde ''probleem'' en hopelijk zijn er ook zij die antwoord kunnen geven op mijn vragen of mij door kunnen sturen naar ergens waar veel uitleg staat.

Iets wat voor mij zelf handig zou zijn, is een voorbeeld van wat men kan eten op 1 dag waarmee men spieropbouw stimuleert.

Hoor het graag!

Manhattan
 
Sportvoeding bestel ik zelf bij body en fitshop: http://www.bodyenfitshop.nl/
Deze whey gebruik ik zelf en is zeer aan te raden: http://www.bodyenfitshop.nl/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection
Daarnaast is het gebruik van een pot creatine (500g kun je al voor 10-20 euro aan komen) ook aan te raden, en als je wilt eventueel een booster.

Bij de meeste sportscholen kun je een schema laten maken(gratis vaak als je lid bent), op basis van je doelen. en datzelfde ook met voeding, als je 55 kg weegt moet je nog wel wat aankomen lijkt me.

Het effect van bv whey is natuurlijk spierherstel door de vele eiwitten, deze herstellen de scheurtjes in je spieren die ontstaan bij het trainen. je moet het allemaal maar eens doorlezen op die site die ik je doorlas.

Ben zelf niet echt een voedingexpert of dergelijke, dit kan ik beter overlaten aan andere leden. maar wat ook zeker helpt om wat rond te snuffelen op het forum. kom je veel schemas en dergelijke tegen en ook van mensen rond jouw gewicht!!!!!!
 
Ik zou eerst even wat stickys lezen, daar kun je al een hoop info uithalen.
 
Bij de meeste sportscholen kun je een schema laten maken(gratis vaak als je lid bent), op basis van je doelen. en datzelfde ook met voeding, als je 55 kg weegt moet je nog wel wat aankomen lijkt me.

Ben benieuwd hoe ik dat verantwoord kan doen.. Iedere dag in de friettent zitten geeft me ook meer gewicht, maar zal niet werken gok ik? ???

Derk
 
Ben benieuwd hoe ik dat verantwoord kan doen.. Iedere dag in de friettent zitten geeft me ook meer gewicht, maar zal niet werken gok ik? ???

Derk

Haha, het liefst wel gezonde vetten natuurlijk he^^
Whey gecombineerd met melk. bv. 2 maal daags innemen helpt al(met water inneme vrijwel geen vet)

Maar zoals ik zei ben ik niet echt een voedingexpert.... spit het forum even goed door man!!!
 
proberen zo veel mogelijk eiwtten uit voedsel te halen, 0.9xlichaamsgewicht in lbs.

kom je er niet aan dan vul je aan met shakes. het liefst de shake na het trainen want dat neem je dan snel op. ben je rijk? neem dan ON whey van optimum nutrition of MYofusion(lekkerste). Ben je arm neem dan whey pro van bodylab of whey perfection van bodyenfitshop maakt allemaal eig geen flikker uit.

enne inderdaad eer st even de sticky's lezen.
 
Ik ben een student en het bijkomende punt voor mij is dat ik graag voordelig eten koop, het liefste bezoek ik de AH voor euroshopper en koop ik groenten en vlees bij de Aldi.

Ik heb begrepen dat proteïnen nodig zijn voor een vlotte spieropbouw. Ook heb ik begrepen dat dit zit in eieren, vlees (zoals kip), vis en proteine-poeder. Wat zijn dan precies de taboes welke het effect weer ongedaan maken? Ik eet graag veel groenten en neem aan dat dit geen grote invloed heeft erop?

Niks mis met euroshopper en aldi merken. Ik kijk zelf wel altijd op de verpakkingen of er transvetten in zitten of als ik dat vermoeden heb koop ik het produkt niet. Maar dat is niet anders voor de A-merken.

Ook helemaal niks mis met veel groente eten, zitten tenslotte veel stoffen in de je lichaam nodig heeft. Zal eerder bijdragen aan de spieropbouw dan een negatief effect hebben hierop.

Veel sportwinkels verkopen tegenwoordig supplementen en ook winkels als De Tuinen hebben een redelijk aanbod hierin. Ook sportscholen zelf verkopen deze vaak. Als er geen winkel bij je in de buurt zit kun je natuurlijk via bijvoorbeeld bovengenoemde websites bestellen. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de Body & Fitshop vanwege de goede service. Bovendien is het wel zo makkelijk om alles lekker thuisbezorgd te krijgen.
 
-Ga naar die sportschool,
-laat je een beginnersschema opstellen,
-eet s'avonds voor dat je naar bed gaat een bak kwark(elke avond)
-Ga naar de kruidvat, haal daar een potje multivitaminen en mineralen voor sporters.
-kijk elke dag even op internet en verbreedt hiermee je kennis, dit heeft tijd nodig neem die tijd er ook voor!
-train als de donder en sta open voor commentaar/tips/suggesties.

Uiteindelijk kom je er!
 
Back
Naar boven