MuscleMeat

Vraag over wisselend feeding window tijdens IF

Bezoekers in dit topic

mmmarc81

Novice
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
27
Waardering
5
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
8%
Ben nu kleine twee weken bezig met IF en bevalt goed. Ik eet tussen 12:00 en 20:00 maar wil in het weekend tot later kunnen eten en drinken. Vanavond heb ik bijvoorbeeld een verjaardag en wil tot een uur of 12 calorieën kunnen nuttigen. Wat ik nu doe om hier rekening mee te houden, maar waarvan ik niet helemaal zeker ben of het goed is, is dit:

Maandag - vrijdag om 12:00 beginnen met eten tot 20:00. Zaterdag stel ik dat uit tot 16:00 en kan dan tot 24:00 calorieën nuttigen. Zondag begin ik weer om 16:00, maar stop om 20:00 met eten. Dan op maandag weer van voor af aan.

Dit kan gewoon, neem ik aan?
 
Waarom zou dat niet "kunnen"?
 
Ik lees overal dat er zo strikt aan het feeding window gehouden wordt. Ik heb de indruk dat mensen dat vooral doen, omdat het makkelijker vol te houden is en je lichaam aan een ritme kan wennen. Ik denk dat ik op bovenstaande manier er flexibel mee omga zonder dagen te hebben dat ik niet aan IF doe. Maar ben er geen expert in, dus ik denk ik check het hier ff.
 
Je gewicht veranderen zal nog steeds op kcal neerkomen. Dit ritme is voor het beheersen van honger/energie over de dag. Dus heb je zaterdagmiddag misschien honger. Jeetje.
 
Wat maakt het uit? De ene dag doe ik van 14-22u of 14-20u, de andere 12-20u, soms 16.30-21.30u of later. Ontbijten altijd vreselijk gevonden, ook geen tijd voor :). I love IF :heart:
 
Back
Naar boven