XXL Nutrition

Vraag: squats, bilspieren aanspannen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rimada

Novice
Lid geworden
19 mei 2015
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
60kg
Vetpercentage
17%
Hallo!

Ik vroeg me af, of je bij het squatten je buttocks moet squeezen. Dus zodra je vanuit de squatpositie weer omhoog komt, je billen even extra aanspannen voordat je aan de volgende squat begint..

In mijn laatste workout video (https://youtu.be/IsqZCW15MR4, rond 1:15) zie ik dat ik dat bij lichte gewichten wel doe en bij de 40 en 50 kilo niet.

Dus, is dit wel/niet goed? Let me know!
 
Obvious zelf promotie is obvious.
 
Misschien doe ik het altijd al wel fout, maar ik doe het niet :p
Als ik mijn billen extra aanspan tijdens het omhoog komen, raak ik uit balans denk ik.
 
Obvious zelf promotie is obvious.

Ik wil mezelf heel graag ontwikkelen op dit gebied, en met een filmpje kan ik laten zien wat ik bedoel..


Ik wil absoluut niet promoten whatsoever. Excuses als het zo overkomt! Ik ben ook nieuw op dit forum dus ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik kan verwachten.
 
Squeeze dat ass als je omhoog komt vanaf dat je bijna omhoog bent tot je weer helemaal recht staat. Hipdrive noemen ze dat

---------- Toegevoegd om 12:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Obvious zelf promotie is obvious.

Wat maakt het uit als het op zon manier gaat? Beter dan dat basic fit fuck off nou geleuter hier
 
Squeeze dat ass als je omhoog komt vanaf dat je bijna omhoog bent tot je weer helemaal recht staat. Hipdrive noemen ze dat

Hipdrive dus!
Thanks voor je tips ook voor mijn squats bij mijn andere post.. Heb ik zeker wat aan en ga het de volgende keer meenemen. :D
 
nvm
 
Laatst bewerkt:
Hallo! Ik vroeg me af, of je bij het squatten je buttocks moet squeezen. Dus zodra je vanuit de squatpositie weer omhoog komt, je billen even extra aanspannen voordat je aan de volgende squat begint.. In mijn laatste workout video (http://youtu.be/IsqZCW15MR4, rond 1:15) zie ik dat ik dat bij lichte gewichten wel doe en bij de 40 en 50 kilo niet. Dus, is dit wel/niet goed? Let me know!

De sportschool helemaal voor je zelf, daar kan ik alleen maar van dromen.
 
srs? Mensen zeiken als iemand niet genoeg info geeft of vragen om een filmpje omdat het anders niet te beoordelen is.
Nu vraagt iemand tips over haar squattechniek mét filmpje, en dan zeg je dit.
Jouw getroll wordt echt met de dag slechter man, misschien moet je een andere hobby zoeken.
Of hou het tenminste bij /allerlei, daar mag je trollen zoveel je wilt.

Gast, iedereen die niet ziet dat dit weer de zoveelste "internet-validatie zoekende fit chick" is heeft echt een 20kg plate voor z'n kop.

Kijk hoe het bericht in elkaar zit gast, kom op zeg.

internet_white_knight_colored_4350.jpg
 
Gelukkig neem ik niet alles te persoonlijk.

'Learn not to take things personally. Nothing other people do is because of you. It is because of themselves.'

One love!
 
Sterke butt wink. Kan je niet lager gaan dan dit?
 
Sterke butt wink. Kan je niet lager gaan dan dit?

Is butt wink slecht? Ik kan wel lager gaan, zal het de volgende keer eens proberen.
 
Je hoeft niks 'bewust' aan te spannen. Het is niet eens mogelijk om je bilspieren niet te gebruiken tijdens een squat aangezien ze een vrij belangrijke functie vervullen in de beweging. Je kunt beter focussen op de beweging gewoon goed uitvoeren.
 
Niet per se slecht, maar ik vind dat butt wink niet te groot moet zijn.
Plus het duidt op slechte heupflexibiliteit.
 
Is butt wink slecht? Ik kan wel lager gaan, zal het de volgende keer eens proberen.


Is niet slecht ook een mogelijke oorzaak: stijve hamstrings.
 
Je hoeft niks 'bewust' aan te spannen. Het is niet eens mogelijk om je bilspieren niet te gebruiken tijdens een squat aangezien ze een vrij belangrijke functie vervullen in de beweging. Je kunt beter focussen op de beweging gewoon goed uitvoeren.

Door bewuster tijdens de oefening die spier aan te spannen voelt de oefening voor die spier beter aan. Je kan ook door verschillende houdingen meer nadruk leggen op de glutes.
 
Door bewuster tijdens de oefening die spier aan te spannen voelt de oefening voor die spier beter aan. Je kan ook door verschillende houdingen meer nadruk leggen op de glutes.

Bij velen zal het al schelen als ook het excentrische deel meer bewust uitgevoerd wordt.
Langzaam zakken dus. Als direct de spieren aanspannen zit je goed.

Dieper zakken is totaal niet nodig, ze doet geen olympic liften zo te zien.
 
Back
Naar boven