XXL Nutrition

Vraag: squats, bilspieren aanspannen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Enkel mobiliteit heeft ook te maken met een butt wink
 
Bedankt voor jullie reacties. Heb ik zeker wat aan! [emoji16]
 
Meer heupen gebruiken, knie voorbij tenen is niet slecht zolang de beweging vanuit de heupen komt (2.48), omhoog kijken in spiegel zie ik geen meerwaarde van in (kans dat je je hoofd kantelt en daarmee nek onnodig belast is groter dan neutrale stand en naar voren kijken - liefst zonder spiegel m.i.), bij het unracken kan je veel meer spanning zetten en neem hierbij een paar flinke happen lucht, neem ook de tijd om recht te gaan staan alvorens je de beweging start. Kan niet met zekerheid zeggen maar het lijkt alsof er tijdens de beweging redelijk wat beweging ontstaat in het enkelgewricht en verplaatsing van de balans in de voet - klopt dit? Nog iets dat ik je mee wil geven, EXPLOSIVITEIT & ACCELEREREN. Denk al bij het zakken aan keihard omhoog gaan.


++
-Je doet het beter dan de gemiddelde vrouwelijke trainee.
-Je knie klapt niet naar binnen zover ik kan oordelen
-Je houding blijft redelijk constant
 
Je hoeft niks 'bewust' aan te spannen. Het is niet eens mogelijk om je bilspieren niet te gebruiken tijdens een squat aangezien ze een vrij belangrijke functie vervullen in de beweging. Je kunt beter focussen op de beweging gewoon goed uitvoeren.

+1
die fucking pseudoscience hier toch soms. alle info ter wereld ter beschikking en dan komen ze nog af met de contractie van hun glutes tijdens een fucking squat. Als ze sinds de 70's hier zijn aanbeland met het BB'en kun je nog lang wachten op verbetering.
 
geef je ook gratis proeflesse dan? ik wil me squat verhogen :(
 
Back
Naar boven