AndroidHealthClinic

Vraag squatten

Bezoekers in dit topic

Dayne

Novice
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
17
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
73kg
Hallo dbb'ers,

Ik ben net begonnen met squatten en heb echt hele slechte stabiliteit waardoor ik niet eens fatsoenlijk onder parallel kan squatten in een squat rack. Echter toen ik ging squatten in de smith machine, kon ik wel makkelijk beneden parallel (en 30kg per kant) gecontroleerd squatten.

Ik wil gewoon gains maken en heb verder ook geen ambities in de toekomst. Nou is mijn vraag: kan ik constante gains maken met de smith machine ipv de squat? (buiten squats doe ik ook gewoon kuiten, leg extensions/curls)
 
Helemaal geen ambities in de toekomst? Ook saai zeg.
 
phill heath squat ook alleen in de smith. dus ja je kan wel gewoon aardige gains pakken zelf vind ik het alleen niet fijn omdat je verplichte beweging moet maken en niet je eigen natuurlijke beweging als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je wil squatten probeer een schijfje van 1.25kg of 2.5 kg onder je hiel te leggen en progeeer het dan nog eens.
 
Minder gewicht pakken en leren squaten zonder smith.

Maar je kan idd gains maken door te squaten in een smith machine.

Je kan zelfs dikke benen kweken zonder te squaten.
 
Minder gewicht pakken en leren squaten zonder smith.

Maar je kan idd gains maken door te squaten in een smith machine.

Je kan zelfs dikke benen kweken zonder te squaten.

Het probleem is dat ik de normale squat niet eens beneden parallel kan uitoefenen zonder enig gewicht aan de barbell. Vind dit ook heel raar omdat ik in de smith machine dan met zon groot verschil dit wel kan squatten
*edit: met schijfjes eronder lukt het wel dus ik ga daar aan werken
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
phill heath squat ook alleen in de smith. dus ja je kan wel gewoon aardige gains pakken zelf vind ik het alleen niet fijn omdat je verplichte beweging moet maken en niet je eigen natuurlijke beweging als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je wil squatten probeer een schijfje van 1.25kg of 2.5 kg onder je hiel te leggen en progeeer het dan nog eens.
Bedankt voor de opmerking. Het ligt inderdaad aan de hielen, en met schijfjes lukt dit wel. Ga hier mee aan de slag
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
phill heath squat ook alleen in de smith. dus ja je kan wel gewoon aardige gains pakken zelf vind ik het alleen niet fijn omdat je verplichte beweging moet maken en niet je eigen natuurlijke beweging als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je wil squatten probeer een schijfje van 1.25kg of 2.5 kg onder je hiel te leggen en progeeer het dan nog eens.

Goed argument :rolleyes:
 
Het probleem is dat ik de normale squat niet eens beneden parallel kan uitoefenen zonder enig gewicht aan de barbell.
Een lege barbell voelt bij mij ook onwennig ivm gewicht eraan.
 
Ik kreeg in het verleden deze tips mee, heb er zelf geen last van, maar wie weet helpt het:

Ankle Mobility Drills Using A Barbell Before You Squat:

Mobility: Calf and Achilles Barbell Mash:

Als je meer info wil over squats, core strenght, vermijden van rugpijn etc, zoek even op Dr. Stuart McGill op youtube ...
 
Instagram pagina van Dr. Jacob Harden is ook een aanrader
 
Back
Naar boven