• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Vraag t3 t4 gebruik

Bezoekers in dit topic

fanny

Novice
Waardering
2
Lengte
1m60
Massa
56kg
ik ben een vrouw van 35 jaar die al een traag werkend schildklier heeft. ik gebruik elke dag 75mcg L-Thyroxine om een normale werking te hebben van mijn schildklieren. nu ik wil graag rond de 8kg kwijt. momenteel weeg ik 56 en wil graag 48 wegen. ik neem nu 50mcg meer L-Thyroxine, maar ik weet niet hoelang ik dat zou moeten doen om mijn doel te bereiken.
enkele dagen geleden heb ik ook een bloedonderzoek laten doen met mijn normale dosis van 75mcg L-Thyroxine doen mijn schildklieren normaal zijn werking zoals bij een gezond persoon zonder traag werkend schildklierziekte.
ik heb totaal geen kennis over kuren enkel weet ik dat je wel sterk kan vet verbranden door t3 en t4 gebruik. ook ken ik de bijwerkingen.
graag enkel reacties van mensen die mij proberen te begrijpen, zonder af te breken.

48KG lijkt mij met alle respect niet echt een gezond gewicht i.c.m. de schildklierproblemen die je ervaart.

• Like
Waarderingen: Maximum Effort
Wat maakt dat je er voor kiest om eventueel T3 & T4 te gebruiken? Als ik lees zou je vooral graag gewicht verliezen.
Ik zou eerst kijken wat je met een goed dieet en sport (combinatie van kracht en cardio) kan bereiken. Extra chemie toevoegen is zelden of nooit de juiste oplossing, zeker niet voor dit doel.

Weet je wat je nu eet? Is dat iets dat je bijhoudt? Misschien dat we je wel op goede weg kunnen helpen.

Dus in plaats van, zoals ieder ander persoon die wilt afvallen, minder te eten dan je verbruikt lijkt 't jou een strak plan om je schildkliermedicatie te verhogen? :scratch:

Vind je dit nou zelf slim klinken?

• Like
Waarderingen: Dumbbelltje
  • Topic Starter Topic Starter
Wat maakt dat je er voor kiest om eventueel T3 & T4 te gebruiken? Als ik lees zou je vooral graag gewicht verliezen.
Ik zou eerst kijken wat je met een goed dieet en sport (combinatie van kracht en cardio) kan bereiken. Extra chemie toevoegen is zelden of nooit de juiste oplossing, zeker niet voor dit doel.

Weet je wat je nu eet? Is dat iets dat je bijhoudt? Misschien dat we je wel op goede weg kunnen helpen.
ik hou mijn eet patroon zeker bij omdat ik vaak laag sta qua suikers. dus ik ben sas verplicht om gezond te eten. ik zit aan 1200kcal per dag.

Dus in plaats van, zoals ieder ander persoon die wilt afvallen, minder te eten dan je verbruikt lijkt 't jou een strak plan om je schildkliermedicatie te verhogen? :scratch:

Vind je dit nou zelf slim klinken?
eerst en vooral u reactie trekt echt op niks je schrijft om gewoon geschreven te hebben. hoe kan jij nu weten of ik veel of weinig eet? ik zit op 1200kcal per dag en eet heel gezond. ik beweeg zoveel ik kan. ik heb gwn van nature een slechte metabolisme en een trage vet verbranding.

ik hou mijn eet patroon zeker bij omdat ik vaak laag sta qua suikers. dus ik ben sas verplicht om gezond te eten. ik zit aan 1200kcal per dag.

Voor iemand van jouw gestalte en gewicht lijkt me dat qua calorieën zeker en vast meer dan voldoende laag om af te vallen.
Wat zegt de weegschaal wekelijks als je je hier strikt aan houdt?

Want dit is het eerste waar je aan moet sleutelen. Vetverbranding = minder calorieën eten dan je verbrandt. Geen chemische processen toevoegen.

Voor iemand van jouw gestalte en gewicht lijkt me dat qua calorieën zeker en vast meer dan voldoende laag om af te vallen.
Wat zegt de weegschaal wekelijks als je je hier strikt aan houdt?

Want dit is het eerste waar je aan moet sleutelen. Vetverbranding = minder calorieën eten dan je verbrandt. Geen chemische processen toevoegen.
er komt niks bij af val er ook niks af. ik sport elke week 3 keer. meer lukt momenteel ook niet. ik werk 5op7, heb avondschool en daar boven op nog eens 4 kinderen. ik heb al altijd een heel trage vet verbranding gehad en een slechte metabolisme. moest het gemakkelijk lukken ging ik zeker niet de risico nemen om iets te gebruiken maar het lukt gewoon niet. dat is dan ook de reden waarom ik hier om raad vraag van mensen die er ervaring mee hebben en mij proberen te begrijpen i.p.v. direct af te kraken.

eerst en vooral u reactie trekt echt op niks je schrijft om gewoon geschreven te hebben. hoe kan jij nu weten of ik veel of weinig eet? ik zit op 1200kcal per dag en eet heel gezond. ik beweeg zoveel ik kan. ik heb gwn van nature een slechte metabolisme en een trage vet verbranding.
Wat is gezond?

Voordat je zo op je tenen getrapt reageert moet je misschien eerst eens deftig lezen wat er staat. Als je niet afvalt op 1200 kcal per dag gaat er waarschijnlijk iets mis met tracken of je eet niet consistent 1200 kcal per dag (zoals onder andere in het weekend).
Je krijgt medicatie voor je schildklier, je hebt dus nu, zoals je zelf al hebt aangegeven, het metabolisme van een gezond persoon. Je kan het niet daarop steken.

• Like
Waarderingen: horn, Portonia1 en CerebralGains
er komt niks bij af val er ook niks af. ik sport elke week 3 keer. meer lukt momenteel ook niet. ik werk 5op7, heb avondschool en daar boven op nog eens 4 kinderen. ik heb al altijd een heel trage vet verbranding gehad en een slechte metabolisme. moest het gemakkelijk lukken ging ik zeker niet de risico nemen om iets te gebruiken maar het lukt gewoon niet. dat is dan ook de reden waarom ik hier om raad vraag van mensen die er ervaring mee hebben en mij proberen te begrijpen i.p.v. direct af te kraken.

Ik raad je aan om je calorieën eens een hele week te tracken met een app zoals MyFitnessPal. En hier alles op in te vullen: gebruikte olie (afwegen), sausjes, drankjes (ook suiker en melk in de koffie/thee), .. Dan ga je een werkelijk beeld krijgen van je calorie inname. Want het lijkt me onwerkelijk dat je 1200 kCal eet. Anders zou je afvallen, dat is gewoon hoe het lichaam werkt. Dat is niet anders bij jou, dan bij mij, dan bij iemand anders hier.

Wil je het schema delen, ben heel nieuwsgierig.
ontbijt ( 300kcal)
havermout met fruit: 40g havermout, 150ml amandelmelk (ongezoet), 1 klein banaan ongeveer 50 g
1 eetlepel chiazaad.

tussendoortje (100kcal)
snackgroeten met hummus: 100g wortels of komkommer , 2 eetlepels hummus 30g ongeveer

lunch (350kcal)
salade met kip en avocado: 100g gegrilde kipfilet, 50g avocado, 100g gemengde sla (bv: rucola, veldsla, spinazie), dressing 1theelepel olijfolie en citroensap, soms 1 klein volkoren crackers ongeveer 20g.

tussendoortje (100kcal)
Griekse yoghurt met noten: 100g magere Griekse yoghurt, 5g walnoten of Amandelen.

diner (350kcal)
100g zalmfilet, 150g gestoomde broccoli of courgette, 50g zoete aardappel (gekookt of geroosterd), 1theelepel olijfolie voor bakken of roosteren.

2lt water door heel de dag

dat is een vb van één dag.

Ik raad je aan om je calorieën eens een hele week te tracken met een app zoals MyFitnessPal. En hier alles op in te vullen: gebruikte olie (afwegen), sausjes, drankjes (ook suiker en melk in de koffie/thee), .. Dan ga je een werkelijk beeld krijgen van je calorie inname. Want het lijkt me onwerkelijk dat je 1200 kCal eet. Anders zou je afvallen, dat is gewoon hoe het lichaam werkt. Dat is niet anders bij jou, dan bij mij, dan bij iemand anders hier.
mijn dieet programma is voor geschreven door een diëtist. elke maand veranderd ze de schema maar ik blijf op 1200kcal.

Is het het allemaal wel waard met 4 kinderen zo hard te gaan dieeten? Zolang je niet dik bent zou ik het voor lief nemen en toch naar de mac donalds gaan om de zoveel tijd met de kinderen.

• Like
Waarderingen: fanny
Voordat je zo op je tenen getrapt reageert moet je misschien eerst eens deftig lezen wat er staat. Als je niet afvalt op 1200 kcal per dag gaat er waarschijnlijk iets mis met tracken of je eet niet consistent 1200 kcal per dag (zoals onder andere in het weekend).
Je krijgt medicatie voor je schildklier, je hebt dus nu, zoals je zelf al hebt aangegeven, het metabolisme van een gezond persoon. Je kan het niet daarop steken.
ik steek niks op mijn schildklier ziekte. ik heb dat sinds 2019 en daarvoor had ik ook altijd een moeilijke vetverbranding altijd al getraind nooit niet echt een ongezonde levensstijl gehad ook. ik heb verschillende testen laten doen om achter te halen waarom ik zoveel moeite moest doen om enkele kg te kunnen afvallen, enige wat ik te horen kreeg is dat ik een trage vetverbranding had. dus ik mag nog zieke dieet doen als het bij een normale persoon aanslaat op een 2 tal weken moet ik heel lang en hard werken om een paar kg te kunnen verliezen. die geduld heb ik ook gewoon niet meer. dat is niet iets dat ik zelf heb gekozen. ik had ook liever gewild dat het anders was, maar helaas.

Ik lees dat je bij een diëtist gaat, wat zegt hij/zij over het feit dat je niet afvalt? Ik neem aan dat je daar wel met deze vraag terecht kan?
Want het antwoord ligt écht 100% in je energieverbruik.

• Like
Waarderingen: Sanca Saxon
ik steek niks op mijn schildklier ziekte. ik heb dat sinds 2019 en daarvoor had ik ook altijd een moeilijke vetverbranding altijd al getraind nooit niet echt een ongezonde levensstijl gehad ook. ik heb verschillende testen laten doen om achter te halen waarom ik zoveel moeite moest doen om enkele kg te kunnen afvallen, enige wat ik te horen kreeg is dat ik een trage vetverbranding had. dus ik mag nog zieke dieet doen als het bij een normale persoon aanslaat op een 2 tal weken moet ik heel lang en hard werken om een paar kg te kunnen verliezen. die geduld heb ik ook gewoon niet meer. dat is niet iets dat ik zelf heb gekozen. ik had ook liever gewild dat het anders was, maar helaas.
Sommigen moeten nou eenmaal dieper gaan dan anderen als ze willen afvallen. Heb zelf ook maanden op 1200 kcal geleefd en ben nog 2 koppen groter dan jou. Het is niet anders.

Er is al een aantal keer voorgesteld geweest om je kcal eens te beginnen tracken in myfitnesspal oid, doe dat dan ook eens. Je dietist kan nog zo'n leuk programma schrijven als ze wilt, als jij de zaken niet exact afweegt en trackt weet je alsnog niet wat er daadwerkelijk binnenkomt. (En ook rekening houdt met de voedingswaarden van de producten die jij gebruikt; de ene hummus is de andere niet).

Terug
Naar boven