Fitness Seller

Vraag voeding per dag

geertjan88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Beste mensen,

Ben nieuw hier op dit forum omdat ik een vraag heb over mijn voeding. Ik fitness nu ongeveer een jaar en het valt me op dat ik wel vooruit kom maar niet zo hard als ik wil. Nu ging ik laatst is bereken hoeveel kcal ik op een dag ongeveer binnen krijg en dit is ongeveer 1200-1400 !? Dit terwijl ik 1.92 ben en 84 kilo. Nu heb ik een schema gemaakt waarmee ik ongeveer 2455 kcal per dag binnen krijg. Vlak voor de training neem ik EFX Kre-Alkalyn creatine pil.

Ontbijt 9:00

Shake [Whey/Herbalife] 350
2 Mais boterhammen met kipfilet 250
Kiwi met schil (erg gezond) 75

11:00
2 Mais boterhammen / Kipfilet 250

13:00

15:00
Appel 80

17:00 Avondeten
Kan van alles zijn ongeveer 750

19:00
Kwark/Musli/Honing 150
========================
2455

Verhoudingen koolhydraten/eiwit/vet?

• Topic Starter Topic Starter
Pfff werkelijk waar geen idee.. Hoe kom ik daarachter?

Pfff werkelijk waar geen idee.. Hoe kom ik daarachter?
Etiketjes op de producten, excelsheets, internet etc.

2450kcal is nogsteeds veelste weinig. Gooi er nog eens 1000 boven op zou ik zeggen.

[EDIT]
En laat die pilletjes nog maar even liggen want zolang jij te weinig eet hebben ze compleet geen nut en is het weg gegooid geld.

Beste mensen,

Ben nieuw hier op dit forum omdat ik een vraag heb over mijn voeding. Ik fitness nu ongeveer een jaar en het valt me op dat ik wel vooruit kom maar niet zo hard als ik wil. Nu ging ik laatst is bereken hoeveel kcal ik op een dag ongeveer binnen krijg en dit is ongeveer 1200-1400 !? Dit terwijl ik 1.92 ben en 84 kilo. Nu heb ik een schema gemaakt waarmee ik ongeveer 2455 kcal per dag binnen krijg. Vlak voor de training neem ik EFX Kre-Alkalyn creatine pil.

Ontbijt 9:00

2 Mais boterhammen met kipfilet 250
Kiwi met schil (erg gezond) 75

11:00

13:00

15:00
Appel 80

17:00 Avondeten
Kan van alles zijn ongeveer 750

19:00
Kwark/Musli/Honing 150
========================
2455

1) laat de pillen en poeders, supplementen maar voorlopig in de kast staan. Heb je nog niks aan als je eet als een 11jarig schoolmeisje. Btw, een shake van "herbalife"... klinkt als een overpriced supplement. Wat betaal je ervoor?

Je weegt meer dan 80kilo dus je moet echt wel flink wat eten
bv:
9.00 : 75-100gram brinta of havermout met 300ml melk + stuk fruit
12.00: 4 sneden brood met vlees/pindakaas + 2 eieren
15.00: 4 sneden brood + blik tonijn
18.00 avond eten
20.00 50gram noten
23.00 (voor het slapen gaan): 500gram magere kwark

eat to grow
*ps: denk aan voldoende groente, fruit en ook gezonde vetten (vette vis eten)

1) laat de pillen en poeders, supplementen maar voorlopig in de kast staan. Heb je nog niks aan als je eet als een 11jarig schoolmeisje. Btw, een shake van "herbalife"... klinkt als een overpriced supplement. Wat betaal je ervoor?

Je weegt meer dan 80kilo dus je moet echt wel flink wat eten
bv:
9.00 : 75-100gram brinta of havermout met 300ml melk + stuk fruit
12.00: 4 sneden brood met vlees/pindakaas + 2 eieren
15.00: 4 sneden brood + blik tonijn
18.00 avond eten
20.00 50gram noten
23.00 (voor het slapen gaan): 500gram magere kwark

eat to grow
*ps: denk aan voldoende groente, fruit en ook gezonde vetten (vette vis eten)

Herbalife spullen krijg ik gratis en ik voel me er wel goed door dus waarom niet. Oke dus nog meer gaan eten ben echt bang dat ik kapot dik ga worden maar ik zal het wel gewoon proberen. En iedereen bedankt voor de flauwe opmerkingen...

Herbalife spullen krijg ik gratis en ik voel me er wel goed door dus waarom niet. Oke dus nog meer gaan eten ben echt bang dat ik kapot dik ga worden maar ik zal het wel gewoon proberen. En iedereen bedankt voor de flauwe opmerkingen...
???
Om eerlijk te zijn zie ik geen flauwe opmerkingen maar redelijk serieus commentaar. Eigenlijk valt het me nog mee dat er zo netjes gereageerd wordt.

Als je nou gewoon eens de stickies leest, of wat er in mijn signature staat, kom je er al snel echter dat 2450kcal bij lange na niet genoeg is. Als je je zorgen maakt of je dik gaat worden of niet, doe dan eens moeite om dat te voorkomen en doe eens wat onderzoek:rolleyes:

ik zie ook niks flauws... niet meteen huilie huilie doen he.
Als je hard traint, dan zal je echt niet snel dik gaan worden. Gewoon ervoor zorgen dat je de dingen met suiker laat staan (niet snoepen, geen normale cola etc)

Oke excuses, eet nooit chocola en ook zo min mogelijk suiker en zo. Ben ook al een maand of drie gestopt met het drinken van alcohol. Maar als ik zo terug denk heb ik echt nog nooit in mijn leven zoveel op een dag gegeten en dus altijd te weinig gegeten? Maar ja ben wel benieuwd hoe het gaat en hoe ik me voel nu ik wel aan mij calorieën kom.

alcohol is ook een grote boosdoener ja.
Waarschijnlijk heb je wel altijd te weinig gegeten ja, toch apart dat je nog boven de 80kg zit.
Het eten misschien ietsje gelijdelijk opbouwen naar steeds wat meer, zodat het niet in 1 keer compleet anders is. Als je merkt dat je te snel aankomt (en dus veel vet aanzet) ietsje minder eten of beetje cardio doen

Ik was vroeger ook zo, hoewel wel kleiner. Ik at ook maar 1400kcal ofzo. Ik woog toch altijd 68KG, terwijl achteraf gezien ik dik 3000kcal nodig had (dit was nog voor het trainen overigens, gewoon werken etc).

Ik had wat dat betreft ook veel minder moeten wegen. Maarja, nu vreet ik 4000kcal/dag en kom ik nog niet aan:( Nouja, sinds ik die amandelen van de Lidl heb ontdekt wel want er willen nog wel eens veel extra handjes naar binnen gaan zeg maar:p Maar dan heb ik het alsnog over nog geen 100gr gains/week:eek:

Nou ja wat ik me nu besef. Is dat ik wel altijd veel bier dronk en dat heb ik niet bij de kcal op geteld en ook veel snoep/chocola at. Dus waarschijnlijk zat ik wel aan de 3000 maar dan alleen erg ongezond. Voel me nu ook wel een stuk beter nu ik geen bier meer drink veel meer energie minder moe en zo. Heb nu vandaag al 2400 kcal op, op een gezonde manier en ik moet nog kwark eten. Heb wel echt het gevoel dat ik ongelooflijk vol zit maar dit zal wel gewoon even wennen zijn.

Nog even een vraag. Jullie zullen ongetwijfeld gelijk hebben maar hoezo hebben supplementen e.d geen zin als je te weinig eet?

Nog even een vraag. Jullie zullen ongetwijfeld gelijk hebben maar hoezo hebben supplementen e.d geen zin als je te weinig eet?

Supplementen zijn extra's. Indien je de basis niet hebt gaan de supplementen gewoon niet optimaal door je lichaam benut worden.

Neem nu bijvoorbeeld proteïneshakes. Indien je energie inname te laag ligt zullen de eiwitten eerder gebruikt worden voor energiebalans dan voor de opbouw van spiermassa.

Je lichaam heeft gewoon voldoende kcal nodig om anabool te zijn en dan kunnen de supplementen zijn werk doen.

Terug
Naar boven