MuscleMeat

vraag voor de honden experts.

Bezoekers in dit topic

Probeer deze eens.

Te koop bij de betere dierenspeciaalzaken.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Je moet de fietsers ( fietsen ) asocieren met eten of positieve aandacht. Zodat je hond fietsers of fietsen ziet als iets goed.
 
Je moet de fietsers ( fietsen ) asocieren met eten of positieve aandacht. Zodat je hond fietsers of fietsen ziet als iets goed.

Als hij ze asocieert met eten dan vreet hij ze op:p
 
Laat steeds een fietser langsfietsen terwijl jij je hond afleidt met wat te vreten of een spelletje of wat dan ook. Elke keer dat ze de fietser negeert beloon je je hond... Na een paar weken zou ze 't wel afgeleerd moeten hebben. Niet te lang achter elkaar blijven proberen en zorg ervoor dat die geen fietsers kan zien/horen/wat dan ook als jij er niet bent en 'em afleidt.

Anders een keer een flinke trap geven als ie 't nog een keer doet, honden kunnen wel wat fysieke pijn hebben. 't Gaat er meer om in de hond z'n hoofd dat jij hem afstraft, niet zozeer de hoeveelheid pijn die je hem geeft. Een flinke trap zorgt er in ieder geval voor dat ie weet dat jij hem afstraft.
 
Zorg dat jij leidt als je aan het wandelen bent. Geen getrek. De hond moet JOU volgen. Jij bent de baas. Als ze dit niet doet corrigeer je haar. Stel het beest wil ergens een keertje snuffelen, zonder dat jij het wil, trek je haar weg. Jij bepaald wanneer ze dit mag doen. Geldt ook voor schijten en piesen, jij bepaald. Koop een slipketting, desnoods met uitsteeksels die naar binnenwijzen (kan niet op de naam komen). Goed gedrag is eten. Slecht gedrag niks of een tik. Vrij simpel allemaal dacht ik zo. Het gaat er alleen maar om dat jij dominanter bent.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hebben mijn opa en oma ook nog hangen in de schuur. Dat leert em echt wel te luisteren!
 
Als je die hond niet laat her-opvoeden kan je hem beter af laten maken, zulke gevaren moeten niet op straat komen.
 
Een tik om de hond op de plaats te wijzen is zeker niet erg, ik heb ze zelf ook vaak gehad, en heb mezelf ook geslagen met de riem, weet nog steeds niet waarom, maar het heeft geholpen
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hebben mijn opa en oma ook nog hangen in de schuur. Dat leert em echt wel te luisteren!

Hoeft niet hoor :p heb er ook zo een maar mijn hond geeft er niks om, maar die van mij luistert best goed dus heb hem niet echt nodig, doe hem wel meestal om trouwens. Je moet gewoon zorgen dat jij dominanter bent als hem, zeker als je een dominant ras hebt.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hebben mijn opa en oma ook nog hangen in de schuur. Dat leert em echt wel te luisteren!

Wat een bullshit... je hond fysiek kwetsen om 'm af te trainen. :rolleyes: NOT!

Je koopt zo'n wurgband en je zorgt ervoor dat je kleine snoepjes mee hebt in je zakken. Iedere keer als ie zich goed gedraagt (= mooi naast je loopt zonder sleuren, hem laten zitten aan oversteekplaats, etc) beloon je 'm met een snoepje. Trekt ie te veel/te hard aan de lijn, dan trek je terug. Net zolang tot ie niet meer kan... na enkele minuten gaat ie zelfs ook niet meer willen (want hij krijgt geen adem als ie trekt). Vanaf dan geef je 'm dus af en toe eens een koekje. Dan weet ie dat ie een beloning krijgt bij dat gedrag! Stelselmatig verminder je het aantal koekjes, en vervang je door een aai, en na een paar weken heb je die koekjes helemaal niet meer nodig.
 
Dat beest moet subiet heropgevoed worden, anders afmaken. Een hond betekent verantwoordelijkheid dus geen slappe smoesjes als geen geld, tijd of hij is van mijn vader.
 
Laat steeds een fietser langsfietsen terwijl jij je hond afleidt met wat te vreten of een spelletje of wat dan ook. Elke keer dat ze de fietser negeert beloon je je hond... Na een paar weken zou ze 't wel afgeleerd moeten hebben. Niet te lang achter elkaar blijven proberen en zorg ervoor dat die geen fietsers kan zien/horen/wat dan ook als jij er niet bent en 'em afleidt.

Anders een keer een flinke trap geven als ie 't nog een keer doet, honden kunnen wel wat fysieke pijn hebben. 't Gaat er meer om in de hond z'n hoofd dat jij hem afstraft, niet zozeer de hoeveelheid pijn die je hem geeft. Een flinke trap zorgt er in ieder geval voor dat ie weet dat jij hem afstraft.

Met je eerste advies ben ik het eens, met je tweede advies absoluut niet!!
Je moet je hond met je stem aankunnen (ook niet gaan schreeuwen, maar gewoon duidelijke commando's).
Als je je hond lichamelijk gaat straffen dan "luistert" hij alleen naar je omdat hij bang voor pijn wordt. Als je een keer niet in de buurt bent vertoont hij het ongewenste gedrag -bijten naar fietsers- alsnog.

Iemand die zijn hond trapt is zijn hond niet waard. Ik zie het ook wel eens als ik buiten loop met mijn honden en ik denk dan altijd als ik dat zie gebeuren dat die baas zijn hond totaal niet aankan! En dat is zielig voor die hond, die weet niet waar hij aan toe is en zal vals worden. Met als gevolg slachtoffers en de hond zal worden afgemaakt...
Maar ach, wat maakt het uit toch? Dan halen ze weer net zo snel een nieuwe hond...???
 
Met je eerste advies ben ik het eens, met je tweede advies absoluut niet!!
Je moet je hond met je stem aankunnen (ook niet gaan schreeuwen, maar gewoon duidelijke commando's).
Als je je hond lichamelijk gaat straffen dan "luistert" hij alleen naar je omdat hij bang voor pijn wordt. Als je een keer niet in de buurt bent vertoont hij het ongewenste gedrag -bijten naar fietsers- alsnog.

Iemand die zijn hond trapt is zijn hond niet waard. Ik zie het ook wel eens als ik buiten loop met mijn honden en ik denk dan altijd als ik dat zie gebeuren dat die baas zijn hond totaal niet aankan! En dat is zielig voor die hond, die weet niet waar hij aan toe is en zal vals worden. Met als gevolg slachtoffers en de hond zal worden afgemaakt...
Maar ach, wat maakt het uit toch? Dan halen ze weer net zo snel een nieuwe hond...???

:thumb:
 
Ga trainen met een klikker. Werkt vrij snel en dat wil je, neem ik aan. Google maar eens op hondentraining met klikker oid. Je hond moet leren, dat jij hem controleert en met voedsel is dat het makkelijkst.
Ik doe dit met roxxe nu ook al een tijdje en hij blaft al niet meer naar de postbode en hij laat de goudvissen nu ook met rust. ;)
 
Met je eerste advies ben ik het eens, met je tweede advies absoluut niet!!
Je moet je hond met je stem aankunnen (ook niet gaan schreeuwen, maar gewoon duidelijke commando's).
Als je je hond lichamelijk gaat straffen dan "luistert" hij alleen naar je omdat hij bang voor pijn wordt. Als je een keer niet in de buurt bent vertoont hij het ongewenste gedrag -bijten naar fietsers- alsnog.

Iemand die zijn hond trapt is zijn hond niet waard. Ik zie het ook wel eens als ik buiten loop met mijn honden en ik denk dan altijd als ik dat zie gebeuren dat die baas zijn hond totaal niet aankan! En dat is zielig voor die hond, die weet niet waar hij aan toe is en zal vals worden. Met als gevolg slachtoffers en de hond zal worden afgemaakt...
Maar ach, wat maakt het uit toch? Dan halen ze weer net zo snel een nieuwe hond...???
Zo werkt het ook in de natuur, de alfa is fysiek, wellicht door agressie, ook de baas en honden hebben nou eenmaal een flinke stamina. Ze hebben een veel hogere pijngrens dan mensen alleen begrijpen mensen dat niet.

En je hoeft 'em niet helemaal de tering in de trappen, 1 schop en ze doen het nooit meer. Honden zijn niet zo snel bang voor pijn, meer voor de boodschap die met de pijn kwam. Mijn honden niet i.i.g. Rest van alle dingetjes werkten niet, dit werkte perfect. En ze heeft nooit iemand gebeten, nooit gegromd naar iemand zonder dat iemand van ons zei dat ze dat moest doen, nooit bang geweest voor me, etc... Rest van d'r leven luisterde ze direct naar me.
 
Iedere hond is, net zoals ieder mens, genetisch geprogrameerd.
Dit betekent dat je niet ieder soort gedrag altijd kan af- of aanleren, hoe goed je ook opvoedt.
Ik heb een grote Boxer reu die ook dit gedrag vertoonde en ik ben heel consequent met hem naar cursussen geweest en ook ben ook heel consequent geweest met de opvoeding.
Het is een prachtbeest met een prachtkarakter geworden en hij luistert voor 98%. Die andere 2% is zijn karakter dat je er niet uitkrijgt.
Wil je 100% gehoorzaamheid, koop een robot!:D

Een slipketting was voor ons de oplossing. Gaat prima.
 
Hoe oud is zij? Als die hond al oud is gaat ze het echt niet afleren ofzo hoor.
 
hond goed opvoeden en een stalen slipketting
 
Back
Naar boven