MuscleMeat

Vraag voor de insuline-experten

Bezoekers in dit topic

Joop68

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 feb 2004
Berichten
1.693
Waardering
1
De richtlijnen van het insuline-gebruik zijn alom bekend,
maar ik vraag me nog steeds af hoe men van insuline diabetes (of andere ernstige zaken) kan krijgen.

1) Wat moet je mis doen om dat probleem te krijgen? Juist om het te vermijden uiteraard.

2) Is insuline-gebruik aangewezen tijdens een body-opus dieet? (tijdens carb-up fase, met in het begin héél véél vlugge suikers en later andere koolhydraten)

graag serieuze antwoorden
 
Goede vraag.

Normaal gesproken is het zo dat wanneer je externe (lichamelijke) stoffen gaat toedienen, die je lichaam zelf stopt met de aanmaak ervan. Dien je testosteron toe, dan stopt je lichaam met de aanmaak ervan.

Nu weet ik niet 100% zeker of dit ook met insuline zo is, maar ik heb hier wel sterk het vermoeden van.
 
De beste info vind je hier, bij de uitstekende hormoon-pagina's van Big Cat:
http://www.bodybuilding.com/fun/catinsulin.htm

Ik zie het nut niet van insulinegebruik:

"Initially, doses of insulin will make you leaner as you store more carbs that would otherwise be stored as fat. But as people will tell you, it eventually has a tendency to make you fat. As indicated earlier, there is no negative feedback, but cells develop a resistance to insulin, in which case circulating excess carbs will be processed as adipose tissue. And if you know what's good for you, you will have circulating extra carbs."


Het is erg gevaarlijk om met insuline te experimenteren, aan het einde vd pagina staat:

"Again a reminder of the high risk involved with insulin. It can make you a life-long diabetic and in the worst case, it can kill you. I strongly advise against the use of insulin compounds. Should you not heed my warning, follow the protocol to the letter. One slip could mean your life."

AAS gebruik vind ik prima, maar insuline-gebruik lijkt me alleen geschikt voor diabetici.
 
Jordees zei:
Goede vraag.

Normaal gesproken is het zo dat wanneer je externe (lichamelijke) stoffen gaat toedienen, die je lichaam zelf stopt met de aanmaak ervan. Dien je testosteron toe, dan stopt je lichaam met de aanmaak ervan.

Nu weet ik niet 100% zeker of dit ook met insuline zo is, maar ik heb hier wel sterk het vermoeden van.

Testosteron aanmaak is weer op te starten na verloop van tijd, dus geen blijvende schade (als je het goed doet).
Insulinegebruik kan leiden tot insuline-resistentie van je lichaamscellen en dan heb je dus een probleem. Voor je het weet ben je diabeticus en dat is onomkeerbaar.
 
1) Wat moet je mis doen om dat probleem te krijgen? Juist om het te vermijden uiteraard.
Een kort werkende variant nemen (humalog evt humalin r), en niet al te hoog gaan qua iu en maar een paar wkn op rij gebruiken.


2) Is insuline-gebruik aangewezen tijdens een body-opus dieet? (tijdens carb-up fase, met in het begin héél véél vlugge suikers en later andere koolhydraten)
Ben niet geheel bekend met bodyopus dieet maar als je meer carbs (standaard is tussen de 6-10gr/iu) neemt na je slin injectie wordt er ook meer naar je vet getransporteerd, dus meer dan de aanbevolenhoeveelheid is eigenlijk negatief.
 
AlexvanM zei:
1) Wat moet je mis doen om dat probleem te krijgen? Juist om het te vermijden uiteraard.
Een kort werkende variant nemen (humalog evt humalin r), en niet al te hoog gaan qua iu en maar een paar wkn op rij gebruiken.

voor de duidelijkheid:
is jouw antwoord de beste manier om problemen te Vermijden?
 
Het is idd om het te vermijden (als het fenomeen al bestaat :P)
 
ok, bedankt maat, dat is duidelijk the way to go!
 
AlexvanM zei:
1) Wat moet je mis doen om dat probleem te krijgen? Juist om het te vermijden uiteraard.
Een kort werkende variant nemen (humalog evt humalin r), en niet al te hoog gaan qua iu en maar een paar wkn op rij gebruiken.


2) Is insuline-gebruik aangewezen tijdens een body-opus dieet? (tijdens carb-up fase, met in het begin héél véél vlugge suikers en later andere koolhydraten)
Ben niet geheel bekend met bodyopus dieet maar als je meer carbs (standaard is tussen de 6-10gr/iu) neemt na je slin injectie wordt er ook meer naar je vet getransporteerd, dus meer dan de aanbevolenhoeveelheid is eigenlijk negatief.

sluit ik me helemaal bij aan... moet er alleen nog eff aan te voegen ... dat om te vermijden dat je cellen resistent worden tegen insuline het ook erg verstandig is om maar 1x per dag slin te zetten... ken meerder mensen die slin 3x per dag zetten .. en dit zou de kans op diabetes ook behorlijk moeten verhogen...
 
Back
Naar boven