AndroidHealthClinic

Vraagje aan Big Cat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by ErEf
uit onderzoek is gebleken (met deca) op een groep mensen die 8 weken de dosis kregen die artsen normalerwijze voorschrijven en een andere groep die stackten en zelf hun quantiteit bepaalden ( goed doordacht wel) en die 12 weken kuurden uiteindelijk minder resultaat hadde.

Waarom, omdat de groep die 8 weken sneller herstelden van hun kuur. Zij konden in principe ook weer eerder beginnen aan een andere kuur. het netto resultaat aan het einde van de kuur was voor de 2de groep beter dan van de eerste groep ( in gemiddelden), maar omdat de eerste groep eerder kon beginnen met een nieuwe kuur hadden ze meer progressie na verloop van enkele cycli dan de tweede groep. 8 weken dus zo slecht nog niet.

Hier neem je wel de post-cycle niet in acht die de kansen op herstel gelijk stelt voor beide kuren, de dosis van de andere groepen, hun voeding en hoeveel massa ze al hadden voor ze begonnen. Breid eerst wat uit over de data voor je dit extrapoleert naar het dagelijks leven.
 
eh... ff laat nog, maar de post-cyclus voor beide partijen zouden indien toegepast (kan het nu niet meer teruglezen) ook voor beide partijen anders zijn. Voor de 8 weken kurenden korter dan voor de 12 weken kurenden. Dat is meerendeel afhankelijk van de kuur dan aan de persoon zoal niet geheel afhankelijk van de kuur.

inderdaad de voorgeschiedenis van de anderen werd in het midden gelaten betreffende voeding en reeds opgebouwde spiermassa.

extrapolatie is iets wat veel gebruikt wordt tijdens onderzoeken om conclusies te kunnen trekken en in het dagelijks leven maken we er allemaal gebruik van wanneer we dingen aannemen dat ze weldra zouden kunnen gaan geschieden of geschiedt zouden kunnen zijn.
 
Ik denk niet dat je elk onderzoek kan doortrekken naar de realiteit, we kunnen er uit leren maar de omstandigheden in zulk onderzoek kan je moeilijk vergelijken met de manier waarop een BB ermee omgaat.
Ik bedoel wie gelooft nu dat een 8 weken kuurtje deca, medische dosseringen effectiever is dan een correct samengestelde kuur door mensen die dagelijks mee bezig zijn?
Je zou precies moeten weten hoe en wat ze gedaan hebben tijdens die kuurtjes en dan kan je evalueren.
 
Ik denk voor degene die niet "zwaar" willen kuren een 8 weken kuur geen slechte optie is.
Het is gewoon jammer dat mijn tas met tijdschriften in de trein me ontvreemd is, anders had ik meer ter zake doende info kunnen plaatsen.

Ik heb het online gevonden op de site van necedo, maar het onderzoek staat los van necedo. Een studie van iemand die promoveerde erop. Ben benieuwd wat je ervan vindt. De samenvatting:
http://www.necedo.nl/images/samenvatting.pdf
 
Lees ook wat verder in hoofdstuk 5:

Uit deze studie kan men concluderen
dat bij ervaren krachtsporters het gebruik van meerdere AAS gelijktijdig in
supratherapeutische doseringen leidt tot een toename van de grootte van
de spiervezels van de musculus deltoideus, met name van de type II vezels.
Toediening van nandrolon decanoaat (200 mg per week, i.m.) gedurende 8
weken heeft geen effect op de spiervezelgrootte en -distributie van de
musculus deltoideus.

Verder:

Het gebruik van AAS gedurende 8 weken
en 12-16 weken gaf identieke resultaten bij bepaling van de
lichaamssamenstelling. Dual Energy X-ray Absorptiometry (DEXA) metingen
toonden dat de vetvrije massa van drie lichaamsregio's (armen, benen en
romp) door AAS gebruik toenam, terwijl geen veranderingen van de
vetmassa in deze lichaamsregio's geconstateerd werd.

Ik kan hieruit afleiden dat men geen correct samengesteld en aangepast dieet had opgelegd voor de 2 groepen, immers, dat vetmassa niet toenam bewijst dat er een te laag aantal callorieën gehanteerd werd.
 
Back
Naar boven