Fitness Seller

Vraagje aan de computer kenners (game PC) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zo goed als zeker een voeding die het niet trekt.

Maar dan vind ik het enigszins raar dat me PC bijvoorbeeld geen problemen vertoond bij het spelen van een dikke game, maar wel spontaan reboot als ik gewoon rustig wat foto's zit te checken (oid).

Maargoed, ik weet blijkbaar toch niet genoeg van PC's af. Tijd om een nieuwe voeding te kopen dan. CoolerMaster pro 700W ofzo.
 
500 watt vermogen .. maar reken dat hij daarvan een deel dissipeert.
Wat is zijn netto vermogen?
Hoeveel vermogen kan hij dus feitelijk echt leveren.
watvoor voeding is dat juist?

4 gig ram ;) ik snap dat toch niet zin ..
De meeste os kunnen feitelijk die hoeveelheid ram niet benutten.
Is gewoon overkill; zeker met die zware graka ..
 
Dat moet wel lukken.

Denk inderdaad dat je voeding rot is...had ik laatst ook.
Maarja op basis van de gegeven componenten kan je neit zeggen of je voeding voldoende zou meoten zijn....weet niet hoeveel drives de TS heeft.
 
500 watt vermogen .. maar reken dat hij daarvan een deel dissipeert.
Wat is zijn netto vermogen?
Hoeveel vermogen kan hij dus feitelijk echt leveren.
watvoor voeding is dat juist?

4 gig ram ;) ik snap dat toch niet zin ..
De meeste os kunnen feitelijk die hoeveelheid ram niet benutten.

Is gewoon overkill; zeker met die zware graka ..

tegenwoordige is er 64-bits:rolleyes:;)
 
Bedankt voor de reacties.

Sinds vanochtend start de PC niet eens meer op. Gisteravond heb ik de PC gewoon netjes afgesloten, zonder enige problemen. Het enige wat ik gisteren heb veranderd, is via een Asus programma van me moederbord, de PC op "Energie Save" te zetten. Nu hoop ik dat het daaraan ligt en niet dat opeens me moederbord het af laat weten.

Van de week even nieuwe voeding halen en dan hoop ik dat alles is opgelost...

Edit: en bij niet opstarten bedoel ik niet dat de PC geheel geen krimp meer geeft. Als ik de PC aanzet, begint de koeling wel te blazen etc, alleen het scherm geeft aan "no signal" en voorderest doet de PC niets meer.

Edit2: het is iig niet me moederbord die het laat afweten. Net de PC weer ff aangehad, zonder me externe HD/DVD brander, en de PC startte gewoon op.
 
Laatst bewerkt:
Eens kijken hoe die het vol houd zonder die componenten aangesloten?
Heb je alle geheugenmodules afzonderlijk getest met memtest?
 
zet dien energy save bullshit eens af
doet da gewoon via windows in power management

welke os draai je en hoeveel bits?

probably een voeding prob.. gezien je ook al externe burners aansluit. Dat zuigt stroom op
en dan nog niet efficient omdat het via usb gaat
 
Waarschijnlijk doet die dat omdat hij te warm word.
 
@FrankyB: zal ik eens doen en ik heb geheugen nog niet afzonderlijk getest.

@Venetian: ik heb windows XP erop staan en bits weet ik niet (ik weet niet waar ik dat kan zien!?). Bedankt voor je antwoord iig.

@Bosje: dat zal niet ;)... PC is standaard 18 om 30/33 graden.
 
@FrankyB: zal ik eens doen en ik heb geheugen nog niet afzonderlijk getest.

@Venetian: ik heb windows XP erop staan en bits weet ik niet (ik weet niet waar ik dat kan zien!?). Bedankt voor je antwoord iig.

@Bosje: dat zal niet ;)... PC is standaard 18 om 30/33 graden.

En al enige progressie?
 
En al enige progressie?

Heb me geheugen afzonderlijk getest met Memtest. Niks aan 't handje.

Morgen (of eigenlijk vandaag al :P ) krijg ik me nieuwe voeding binnen. Antec TruePower Quattro 850W. Ik hoop dat daarmee alle problemen zijn opgelost, anders zou ik echt niet meer weten waar ik 't moet zoeken.
 
850 wattje erin gezet en tot nu toe nog geen problemen. :)
 
Het ligt aan je voeding. Je haalt onderdelen los van de computer, en ineens doet hij het weer. Ik heb hetzelfde gehad met een brandertje. M'n voeding trok een extra DVD brander niet en hij donderde elke keer uit als ik die erin zette. Loshalen, en ik had geen problemen meer. Of meer voeding, of onderdelen verwijderen :D
 
Het ligt aan je voeding. Je haalt onderdelen los van de computer, en ineens doet hij het weer. Ik heb hetzelfde gehad met een brandertje. M'n voeding trok een extra DVD brander niet en hij donderde elke keer uit als ik die erin zette. Loshalen, en ik had geen problemen meer. Of meer voeding, of onderdelen verwijderen :D

Ja, daar ben ik nu dus ook achter. :)

M'n systeem draait nu geheel stabiel met nieuwe voeding erin. Misschien is die 850W een beetje teveel van het goede, maar als ik eens besluit nog een videokaart erbij te doen, zal hij daar ook geen problemen mee hebben.
 
Back
Naar boven