MuscleMeat

Vraagje aan de dames.

Bezoekers in dit topic

Big'r

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 dec 2004
Berichten
1.794
Waardering
19
In het kort gezien komt mijn vraag hier op neer:
Waarom willen/verwachten vrouwen dat je hun drankjes betaald bij het uitgaan, en hoe kan het dat er van de man verwacht wordt dat hij het eten/ de bioscoop betaald?

Soms kan dit behoorlijk egoistisch op mij overkomen.
Voorbeeld: Ik ontmoet 2 dames (zusjes) en heb een gezellige avond met hen.
Dat ik degene ben die de hele avond drankes haalt is nog tot daar aan toe, maar op een gegeven moment haalt 1 van de dames 2 drankjes (voor zichzelf en haar zusje) en wordt mij niets gevraagd ???

Wanneer je een meisje wat vaker ziet, ga je ook wel eens een videootje huren, of ergens iets eten. Het gebeurt me dan vaak dat de dames in kwestie absoluut geen aanstalte maken om ook maar een deel van het "gedeelde genot" te betalen. Aan het feit dat ze geen aanstalte maken om zelfs maar aan hun portemonnaie te denken, toont voor mij duidelijk aan dat ze dit altijd zo doen.
Wanneer mijn vrienden me dit zouden flikken, krijgen ze gegarandeerd een opmerking naar hun hoofd geslingerd. Bij vrouwen weet ik nooit goed wat ik ermee aan moet.

Wanneer 2 vrouwen samen een video huren, zal het toch ook zo zijn dat nu eens de een betaald en vervolgens de ander. Waarom verwachten ze bij mannen wel dat zij alles betalen?

Vinden vrouwen het "romantisch" dat de man alles betaald? Ik erger me er nogal eens aan, maar wanneer ik de achterliggende gedachte begrijp, kan ik er misschien in ieder geval begrip voor opbrengen.
 
Bruintje is me dankbaar dat ik niet gek veel van de vrouwen heb ontmoet :D
 
Big'r zei:
In het kort gezien komt mijn vraag hier op neer:
Waarom willen/verwachten vrouwen dat je hun drankjes betaald bij het uitgaan, en hoe kan het dat er van de man verwacht wordt dat hij het eten/ de bioscoop betaald?
Fijne generalisering weer. Ik verwacht niet dat iemand mijn spullen betaald.
Ik verwacht van een vrouw die zichzelf een beetje serieus neemt hetzelfde.
 
Big'r zei:
Soms kan dit behoorlijk egoistisch op mij overkomen.
Voorbeeld: Ik ontmoet 2 dames (zusjes) en heb een gezellige avond met hen.
Dat ik degene ben die de hele avond drankes haalt is nog tot daar aan toe, maar op een gegeven moment haalt 1 van de dames 2 drankjes (voor zichzelf en haar zusje) en wordt mij niets gevraagd ???

Dat lijkt me duidelijk een signaal... het betekent iets... een boodschap aan je .... een hint ...

Bedankt voor uw aanwezigheid, u kunt wel gaan.
 
hehe, toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen en haar voor het eerst uit eten nam heb ik haar gewoon de helft laten betalen. Echt niet omdat ik gierig ben ofzo maar ik kende haar nauwelijks en had absoluut weinig trek om alleen voor deze kosten op te draaien. Achteraf maanden later wees ze mij hier wel op en vertelde me dat ze het raar vond dat ik haar de helft liet betalen.

Na haar haarfijn uitgelegd te hebben dat ik niet van plan ben om indruk op een meisje te maken door haar avond te betalen had ze hier uiteindelijk wel begrip voor.
nu betaaal ik na drie jaar wel het meest maar dat komt gewoon omdat ik werk en zij nog studeert.

Heropvoeden die bitches die zo zijn is mijn advies!!
 
Je kunt ook beter een hond nemen dan een vrouw.
 
In het begin van mijn relatie betaalde ik vaak de helft gewoon mee, tegenwoordig heb ik al 6 jaar een relatie en wonen we al weer een paar jaartjes samen, en meestal betaald hij nu de etentjes ect ect, maar ik betaal weer andere dingen.

Ik vindt het wel eens vervelend als iemand anders voor me betaald, zo was ik dit weekend met een vriendin en haar vrien en een vriend van die vriend (om het maar ff moeilijk te maken) uit eten geweest, we gingen heel onverwacht uit eten en ik had geen geld bij me, hun zouden het wel voorschieten dus de volgende dag ik natuurlijk meteen geld gehaald en wilde ik hun terug betalen en dat mocht niet na een halfuur heb ik het maar opgegeven, ik voel me hier wel raar bij omdat ik die mensen pas 1 dag kende.

ALs ik weleens op stap ga en ik krijg een drankje aangeboden dan neem ik die wel aan, maar bij het 2e of 3e drankje sla ik af omdat ik me dan lullig ga voelen.

dus niet alle vrouwen zijn zo,

je moet jezelf niet laten gebruiken en communiceren met elkaar wil ook weleens helpen gewoon zeggen dat je het niet de bedoeling vindt dat jij alles betaald.
 
Jopie zei:
Je kunt ook beter een hond nemen dan een vrouw.

je hebt zeker ook dat boekje ??? hahaha :D
 
Big'r zei:
Voorbeeld: Ik ontmoet 2 dames (zusjes) en heb een gezellige avond met hen.
Dat ik degene ben die de hele avond drankes haalt is nog tot daar aan toe, maar op een gegeven moment haalt 1 van de dames 2 drankjes (voor zichzelf en haar zusje) en wordt mij niets gevraagd ???

Hierbij vraag ik mij af: heb je er achteraf nog een tirootje mee gedaan of beleef je verweesd achter met je lege portemonai en je zak vol:rolleyes: :D


Maar zoals Joyce al aangaf: zeker niet alle vrouwen zijn zo en de beste vrouwen zijn naar mijn ervaring diegenen die altijd bereid zijn om zelf ook eens iets te betalen.
 
Jopie zei:

ken je dat niet, er is een boekje op de markt,

Waarom een man liever een hond heeft als een vrouw, erg grappig :D
 
Jopie zei:
Je kunt ook beter een hond nemen dan een vrouw.

Mijn hond heeft ook nog nooit meebetaald hoor.
 
maniac zei:
Mijn hond heeft ook nog nooit meebetaald hoor.

die kun je ook thuis laten als je gaat stappen :D
 
Mijn vriendin betaalt gewoon altijd de helft... tenzij ik eens iets romantisch plan ofzo... maar da's dan ook de bedoeling :)

Zaterdag bv naar paradisio geweest, ik heb tickets betaald 25 euro per persoon en dan betaalde zij in paradisio mijn eten totdat ik voor 25 euro gegeten had :)

Beiden nog student dus moest ik werk hebben zou het ook wel anders zijn maar da's ook normaal dan omdat je dan ook duurdere dingen gaat doen.

Grtz
DiS
 
Zo'n meiden zijn profiteurs, simpel hoor.
Ze zijn heus niet allemaal zo en beschouw het zeker niet als 'normaal' wat je meemaakt. Een ander verhaal wordt het wel als jijzelf iemand uitnodigt voor een etentje of bioscoop; dan vind ik het wel eerder normaal dat de 'inviter' betaalt, maar dat zéker ook niet voor de ganse avond als je bvb nog lekker uitgaat daarna ofzo.
 
Joyce zei:
ken je dat niet, er is een boekje op de markt,

Waarom een man liever een hond heeft als een vrouw, erg grappig :D


Nee sorry nog nooit van gehoord
 
@ big'r
ach man zeg het gewoon eerlijk van en GA JIJ DEZE BETALEN..zal ik de volgende trakteren.
zo simpel is het
sommige vrouwen (niet zoals ik dus) denken gewoon van a hij maakt het ons gemakkelijk..laat hem maar trakteren want hij doet dit precies graag...kunnen wij dan ons geld uitgeven aan andere zaken..
bullshit laat ze dus ook hun deel betalen en de sfeer is veel beter..geen schuldgevoel voor de dames en geen lastig gevoel voor jou.
 
Jopie zei:
Je kunt ook beter een hond nemen dan een vrouw.

Dat zeg je zeker niet alleen wat betreft het onderwerp van het topic.
 
Volgens mij zit dit hem ook een beetje in de cultuur. De man zorgt voor zijn vrouw en neemt haar mee uit eten of op stap. Misschien dat het ook kan zijn dat mannen vaak werken en de vrouwen het huishouden doen zodat mannen meer geld hebben.

Ik heb er geen probleem mee om iets voor een dame te betalen, maar dit gaat alleen op als ze er niet standaard vanuit gaat dat ik betaal. Net wat je zegt dat jouw vrouw in kwestie de portemonnee niet tevoorschijn haalt.
 
Ik laat mijn vriendin altijd betalen.
 
Back
Naar boven