Fitness Seller

Vraagje bench press

Bezoekers in dit topic

Melk

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 sep 2007
Berichten
86
Waardering
0
Ok, is iets waar ik nu toch al een tijdje mee zit en vandaag dacht ik laat ik het maar gewoon even vragen op DBB, daar weten ze wel raad.

Even kaderen: ik doe al sinds verscheidene jaren aan krachttraining. Tot enkele jaren geleden deed ik het bankdrukken echter zonder full ROM. Ik liet de stang steeds zakken tot een dikke 10 cm boven mijn borst, om dan aan de concentrische beweging te beginnen.

Ik ben dan een tijdje minder ernstig bezig geweest met het liften en er vervolgens opnieuw ingevlogen met de bedoeling het bankdrukken nu wél op de correcte manier uit te voeren i.e. stang laten zakken tot tegen de borst.

Deze correcte manier van benchen hou ik nu ongeveer 2 jaar aan. Wat me opvalt is dat mijn borst nu inderdaad beter groeit. Ook is het mij nu duidelijk dat er een groot verschil is tussen de oefening met full ROM uitvoeren enerzijds en 'bijna' full ROM anderzijds. Het blijft mij echter verbazen hoe een massa die ik vroeger moeiteloos van de haak kon nemen om er dan veel reps mee te doen, mij nu veel meer moeite kost om van de haak te nemen. En er zit zo weinig progressie in, nu al sinds 2 jaar dus.

Ik stel mij dan ook de vraag waar dit precies aan zou liggen. Heeft het enkel te maken met het feit dat ik nu Full-ROM doe of zijn mijn triceps minder ontwikkeld? Of ligt het aan nog iets anders?

Alvast bedankt voor alle ongetwijfeld zeer informatieve en boeiende replies die hierop volgen....

Groetjes,
Melk
 
Waar zit je vaak vast met je lift? Is dat vanonder? Zoja kan je dingen zoals paused bench press toevoegen. Triceps is belangrijkste voor lockout.
 
Sinds ik een paar jaar geleden ben begonnen met de stang tot aan de borst te laten zakken, is het 'lage' gedeelte inderdaad het moeilijke gedeelte en ben ik daarop gaan focussen. Ik boek er echter wel progressie op.