MuscleMeat

Vraagje i.v.m. Thuis trainen... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MX251088

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
283
Waardering
2
Lengte
1m81
Hoi allen,

ik ben een graat-magere jongen, 1m81 en +- 60-61kg.

Met mijn gewicht durf ik bijna niet naar de gym te gaan en zat ik te denken of ik mits bepaalde gym materialen eerst beter een aantal maanden thuis zou trainen, neen?

Zou ik met een halter en een aantal dumbbells en gewichten + een tafel (ook voor buikspieren) geen spiermassa kunnen kweken?

Ik zou graag zo'n 10-15 tal kilo's gewicht bijkomen in spiermassa. Vooral mijn buikspieren, biceps, triceps, schouders, borst en benen wil ik trainen...

Welke materialen zouden jullie mij dan aanraden om thuis te kunnen gebruiken?

Is het mogelijk om thuis met bepaalde fitness materiaal in spiermassa 10-15kg bij te komen?

Graag hoor ik jullie reacties, nuttige tips en aardige adviezen

Vriendelijke groeten,
Mikael
 
Laatst bewerkt:
Gewoon naar de sportschool gaan je hebt echt helemaal niks om je voor te schamen of wat dan ook, met een beetje mazzel heb je ook nog een goede sportschool met goede begeleiding.

Mijn excuses als dit niet het antwoord is waar je naar zocht :p
 
Gezien je huidige stats, lijk je mij geen persoon die rap spiermassa aanzet. In jouw geval is het best om je te verdiepen in alles wat voeding en training betreft.

Ikzelf heb vroeger ook eerst thuis getraind maar heb dit rap ingeruild voor een abonnement in de sportschool... Je ziet welke oefeningen anderen doen, betere sfeer en je krijgt ook feedback, al dan niet dmv begeleiding. Als je merkt dat het niets voor jou is kan je er dan nog altijd me stoppen. Koop je gewichten voor thuis en je ziet wel dat het jouw ding is stap je gegarandeerd binnen de kortste keren naar de sportschool...later kan je nog altijd een homegym uitbouwen.

Kortweg, eerst ervaring opdoen een goeie gym.
 
Gezien je huidige stats, lijk je mij geen persoon die rap spiermassa aanzet. In jouw geval is het best om je te verdiepen in alles wat voeding en training betreft.

Ikzelf heb vroeger ook eerst thuis getraind maar heb dit rap ingeruild voor een abonnement in de sportschool... Je ziet welke oefeningen anderen doen, betere sfeer en je krijgt ook feedback, al dan niet dmv begeleiding. Als je merkt dat het niets voor jou is kan je er dan nog altijd me stoppen. Koop je gewichten voor thuis en je ziet wel dat het jouw ding is stap je gegarandeerd binnen de kortste keren naar de sportschool...later kan je nog altijd een homegym uitbouwen.

Kortweg, eerst ervaring opdoen een goeie gym.

Hey mannen,

heel erg bedankt alvast voor jullie bemoedigende reacties,

maar stel dat ik toch thuis zou trainen,

welk materiaal zouden jullie me dan aanraden om de bovengenoemde spiergroepen het best en efficiënt mogelijk te kunnen trainen?
 
Gezien je huidige stats, lijk je mij geen persoon die rap spiermassa aanzet. In jouw geval is het best om je te verdiepen in alles wat voeding en training betreft.

Ikzelf heb vroeger ook eerst thuis getraind maar heb dit rap ingeruild voor een abonnement in de sportschool... Je ziet welke oefeningen anderen doen, betere sfeer en je krijgt ook feedback, al dan niet dmv begeleiding. Als je merkt dat het niets voor jou is kan je er dan nog altijd me stoppen. Koop je gewichten voor thuis en je ziet wel dat het jouw ding is stap je gegarandeerd binnen de kortste keren naar de sportschool...later kan je nog altijd een homegym uitbouwen.

Kortweg, eerst ervaring opdoen een goeie gym.

Dit. Als je gewoon meteen serieus begint, en vooral flink eet hoor je binnen een jaar meestal al bij de grote jongens van de gym:)
 
Hey mannen,

heel erg bedankt alvast voor jullie bemoedigende reacties,

maar stel dat ik toch thuis zou trainen,

welk materiaal zouden jullie me dan aanraden om de bovengenoemde spiergroepen het best en efficiënt mogelijk te kunnen trainen?
Met thuis trainen kom je niet super ver. Ik zou ook gewoon meteen naar de sportschool gaan, iedereen is ergens begonnen en in mijn sportschool zie je ook dagelijks magere ventjes. Die kom je volgens mij overal wel tegen (ben zelf ook als een magere lat begonnen).

Voor materiaal thuis.. Tsja, halters met 25kg aan gewichten per halter zou je wel even mee vooruit kunnen maar je benen zal je er niet goed mee kunnen trainen. Ook een pull-up stang erbij voor de rug.
 
Tuurlijk is dat mogelijk; zo ben ik zelf van 63kg (begin december) naar 70kg (nu) gegaan. Daarvoor heb ik echter wel een barbell + wat Rippetoe nodig gehad. Daarvoor ook al wat zitten klooien met dumbbells, maar dat schiet voor geen meter op, zonde van je tijd.

Nadeel daarvan is dat het een behoorlijke investering vergt aangezien je dus ook iets van een rek nodig hebt om redelijk veilig te kunnen benchen en squatten. Zelf ben ik niet van plan ooit naar een sportschool te gaan, dus dan is dat geen issue, maar om enkel even de eerste maanden te overbruggen lijkt me dat ietwat overkill...

Daarnaast kan het ook lastiger zijn om je thuis te motiveren, de drempel om een thuis-training te skippen zal voor de meeste mensen een stuk lager zijn dan om een bezoekje sportschool te skippen.

Wat je ook doet, zorg dat je genoeg eet! Anders heeft het zowieso geen zin.
 
Als je per se thuis wilt trainen heb je toch al redelijk wat materiaal nodig en het kostenplaatje is niet goedkoop.
Om het veilig te doen heb je een powercage nodig. Een squat rack is een goed alternatief (gebruik ik ook) maar ik zou toch een powercage aanraden. Heb spijt dat ik het niet gedaan heb.
Verder nog een olympische barbell van 20kg met een 140kg aan gewicht.
En dan nog een bankje om oefeningen op te doen. Dit is de basis, dit kan je eventueel uitbreiden met dumbbells en dergelijke. Om dit al allemaal te komen zit je al snel rond de 600 à 800€.

Wat ik bij mijn thuis heb staan kost allemaal tesamen 470€, en het is goed materiaal. Maar veel goedkoper zal het toch niet gaan denk ik.

Ik stel voor dat je eerst naar de gym gaat voor een paar maand. Dan leer je de oefeningen, weet je wat het is en weet je dus ook of je die investering wilt doen. Ik wou ook onmiddellijk thuis trainen, maar ben wel blij dat ik dat niet gedaan heb en dat ik eerst naar de gym ben gegaan. Anders ben je veel geld kwijt voor iets dat je niet wil.

Om gewicht aan te komen moet je je voeding aanpassen. Ik raad je aan om overal eens de styckies te lezen (topics helemaal bovenaan). Verder moet je misschien dit eens lezen. En ik raad je aan om een full body te volgen zoals stronglifts of rippetoe.
 
Voor een beginner kan je prima thuis beginnen. Zelf ben ik ook thuis begonnen met dumbbells. Zoek op internet gewoon een paar oefeningen op die je kan uitvoeren met dumbbells. Wat mij 3 jaar geleden erg heeft geholpen toen ik begonnen ben is de website: www.scoobysworkshop.com. Deze kerel legt je de oefeningen uit met dumbbells met een veilige uitvoering. Uiteindelijk is het wel verstandig om in de gym te gaan trainen omdat je daar meer mogelijkheden hebt.
 
-
-
-

Hey, met full body bedoel je telkens hetzelfde schema en zelfde spiergroepen?

-
-
-
bij stronglifts en rippetoe heb je telkens 2 schema's. De ene dag doe je het ene schema, de andere dag het andere. Bijvoorbeeld als je op ma, wo en vrij traint dan doe je maandag schema 1, woensdag schema2, vrijdag schema1 terug, en de maandag van de volgende week schema2 enz...
Ze spreken niet iedere dag dezelfde spiergroepen aan. Wil je meer weten ga eens naar www.stronglifts.com of lees eens starting strength van mark rippetoe.
Veel mensen hebben deze schema's al gevolgd en hebben goede resultaten gehaald. Het is perfect mogelijk om deze thuis te doen want ik doe ze thuis zonder problemen.
 
bij stronglifts en rippetoe heb je telkens 2 schema's. De ene dag doe je het ene schema, de andere dag het andere. Bijvoorbeeld als je op ma, wo en vrij traint dan doe je maandag schema 1, woensdag schema2, vrijdag schema1 terug, en de maandag van de volgende week schema2 enz...
Ze spreken niet iedere dag dezelfde spiergroepen aan. Wil je meer weten ga eens naar www.stronglifts.com of lees eens starting strength van mark rippetoe.
Veel mensen hebben deze schema's al gevolgd en hebben goede resultaten gehaald. Het is perfect mogelijk om deze thuis te doen want ik doe ze thuis zonder problemen.

Hey alvast thanks voor de leuke communicatie;)

Ik had ook zo iets in die richting in mijn hoofd net zoals jij me aanraad, 2 verschillende schema's... ik had al min of meer een schema opgemaakt die ik hier en daar nog een klein beetje moet veranderen,

ik zou 4 dagen in de week willen trainen en het basis van het schema zit zo in elkaar:

maandag -> borst & triceps en schouder
dinsdag -> geen training, wel hardlopen
woensdag -> rug, biceps, benen en buik
donderdag -> geen training, wel thuis push-ups en sit-ups
vrijdag -> borst & triceps en schouder
zaterdag -> geen training, wel hardlopen
zondag -> rug, biceps, benen en buik

en dan terug...

maandag -> geen training, wel thuis push-ups en sit-ups
dinsdag -> borst & triceps en schouder
woensdag -> geen training, wel hardlopen
donderdag -> rug, biceps, benen en buik
vrijdag -> geen training, wel thuis push-ups en sit-ups
zaterdag -> borst & triceps en schouder
zondag -> geen training, wel hardlopen

enzovoort enzovoort...

wat vind je hiervan?
 
Hoi allen,

ik ben een graat-magere jongen, 1m81 en +- 60-61kg.

Met mijn gewicht durf ik bijna niet naar de gym te gaan en zat ik te denken of ik mits bepaalde gym materialen eerst beter een aantal maanden thuis zou trainen, neen?

Zou ik met een halter en een aantal dumbbells en gewichten + een tafel (ook voor buikspieren) geen spiermassa kunnen kweken?

Ik zou graag zo'n 10-15 tal kilo's gewicht bijkomen in spiermassa. Vooral mijn buikspieren, biceps, triceps, schouders, borst en benen wil ik trainen...

Welke materialen zouden jullie mij dan aanraden om thuis te kunnen gebruiken?

Is het mogelijk om thuis met bepaalde fitness materiaal in spiermassa 10-15kg bij te komen?

Graag hoor ik jullie reacties, nuttige tips en aardige adviezen

Vriendelijke groeten,
Mikael


http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingswaarden-voorbeeldschemas-24805/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/faq-rippetoe-nederlands-194080/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/verschillende-trainingsprogrammas-25921/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/berekening-hartslagzones-voor-cardio-215293/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/beginner-links-and-leesvoer-163090/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f183/tiener-bodybuilding-basis-inleiding-142000/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/essentiele-aminozuren-bcaa-wanneer-neem-waarom-47412/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/werking-vitaminen-mineralen-4010/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/the-whey-it-will-brink-139749/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/creatine-faq-3550/
Succes
 
Hey alvast thanks voor de leuke communicatie;)

Ik had ook zo iets in die richting in mijn hoofd net zoals jij me aanraad, 2 verschillende schema's... ik had al min of meer een schema opgemaakt die ik hier en daar nog een klein beetje moet veranderen,

ik zou 4 dagen in de week willen trainen en het basis van het schema zit zo in elkaar:

maandag -> borst & triceps en schouder
dinsdag -> geen training, wel hardlopen
woensdag -> rug, biceps, benen en buik
donderdag -> geen training, wel thuis push-ups en sit-ups
vrijdag -> borst & triceps en schouder
zaterdag -> geen training, wel hardlopen
zondag -> rug, biceps, benen en buik

en dan terug...

maandag -> geen training, wel thuis push-ups en sit-ups
dinsdag -> borst & triceps en schouder
woensdag -> geen training, wel hardlopen
donderdag -> rug, biceps, benen en buik
vrijdag -> geen training, wel thuis push-ups en sit-ups
zaterdag -> borst & triceps en schouder
zondag -> geen training, wel hardlopen

enzovoort enzovoort...

wat vind je hiervan?

ik raad je echt iets aan als stronglifts of rippetoe. Je hebt er nog niet veel verstand van, en deze programma's zijn heel goed voor de beginners!!!Je krijgt er ervaring door en leert je lichaam ook beter kennen. daarna kun je doen wat je wilt.

Lees verder ook eens de sticky's die sezer0sezer vermeldt.
 
Hoi allen,

ik ben een graat-magere jongen, 1m81 en +- 60-61kg.

Met mijn gewicht durf ik bijna niet naar de gym te gaan en zat ik te denken of ik mits bepaalde gym materialen eerst beter een aantal maanden thuis zou trainen, neen?

Zou ik met een halter en een aantal dumbbells en gewichten + een tafel (ook voor buikspieren) geen spiermassa kunnen kweken?

Ik zou graag zo'n 10-15 tal kilo's gewicht bijkomen in spiermassa. Vooral mijn buikspieren, biceps, triceps, schouders, borst en benen wil ik trainen...

Welke materialen zouden jullie mij dan aanraden om thuis te kunnen gebruiken?

Is het mogelijk om thuis met bepaalde fitness materiaal in spiermassa 10-15kg bij te komen?

Graag hoor ik jullie reacties, nuttige tips en aardige adviezen

Vriendelijke groeten,
Mikael

Als ik jou was zou ik gewoon naar gym gaan ;)
Voor ik begon had ik op youtube al veel filmpjes gezien etc, en iedereen in gym zag er huge uit. Dus ik dacht of het ook niet verstandig was om eerst wat thuis te trainen voor k bij de grote mannen in gym ging gaan trainen. Maar na een paar dagen ben je t daar vast al helemaal gewoon, en na een half jaar - jaar zal je vast ook al wel bij de betere daar horen ;) Gewoon heel veel eten anders heeft het ook geen zin, op dit forum zijn er genoeg topics die je kunnen helpen ivm voeding. En als je naar gym gaat (wat ik je aanraad) zal je het waarschijnlijk ook wel graag doen. Ik ga iedere dag met plezier naar de gym
 
kijk e, het is zo simpel als dit, wat jij nodig hebt is:

- een kopie van starting strength van mark rippetoe
- een link naar de stronglifts website, maar die heb je al gekregen
- squat stands
- een verstelbaar bankje
- een barbell
- een ****load aan gewichten
- 4 liter volle melk per dag
- een non-losersmentaliteit

met deze dingen kun jij elk doel dat jij voor ogen hebt bereiken, I shit you not, dat een fitness abbo vereist is is BULL. SHIT. 99% van de mensen in gyms heeft geen flauw benul over wat hij/spreekt en hoort zijn bek te houden.

Educatie begint bij jezelf, lees je in!! dat is zowat de belangrijkste boodschap die ik kan geven. Als je wat goede lectuur wilt, pm me maar en dan stuur ik het door.
 
kijk e, het is zo simpel als dit, wat jij nodig hebt is:

- een kopie van starting strength van mark rippetoe
- een link naar de stronglifts website, maar die heb je al gekregen
- squat stands
- een verstelbaar bankje
- een barbell
- een ****load aan gewichten
- 4 liter volle melk per dag
- een non-losersmentaliteit

met deze dingen kun jij elk doel dat jij voor ogen hebt bereiken, I shit you not, dat een fitness abbo vereist is is BULL. SHIT. 99% van de mensen in gyms heeft geen flauw benul over wat hij/spreekt en hoort zijn bek te houden.

Educatie begint bij jezelf, lees je in!! dat is zowat de belangrijkste boodschap die ik kan geven. Als je wat goede lectuur wilt, pm me maar en dan stuur ik het door.

Zeer wijs gesproken. Hoewel ik persoonlijk vind dat 'sociale druk' in het begin toch een beetje een stimulans is om je aan je programma te houden. (Zo ben ik er trouwens ingerold. Misschien wel meerdere?) Zo kan je bijvoorbeeld: een weddenschap afsluiten met vrienden. Zo geef je jezelf toch sociale druk om het niet langer uit te stellen.

Als niemand in je vriendenkring enig benul heeft van krachttraining kan ik erin komen dat het moeilijk is om zelf te starten. Daarom is iemand kunnen aanspreken die je kent en zeker meer weet over krachttraining toch altijd zeker een troef. Heb je zo niemand?

Kan je natuurlijk altijd terecht bij DBB, maar ze kunnen hier natuurlijk wel niet je handje vasthouden. Je zult zelf ook kennis moeten opdoen.
Trainen op jezelf is perfect mogelijk, maar maak bijvoorbeeld korte termijn doelen. Als de lange termijn doelen te ver weg zijn is het demotiverend. Je moet dan natuurlijk ook geen overdreven doelen gaan plaatsen die niet haalbaar zijn. Dat werkt ook demotiverend.

Alleszins veel succes, MX251088!
 
Laatst bewerkt:
^ een trainingspartner kan heel goed helpen ja, ik had er ook één voor de eerste paar maanden, hij haakte af, ik ga voort. Hij moet zich gewoon zo goed mogelijk inlezen/educeren, en uit kennis vloeit al de rest voort.
 
Back
Naar boven