Fitness Seller

Vraagje i.v.m vocht in pols

Ddouble

Novice
Lid geworden
1 okt 2017
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal, voordat ik met mijn issues kom binnenvallen zal ik mezelf even voorstellen.

Ik ben Ash en ik ben 21 jaar, ik sport een kleine 4jaar maar altijd al consequent en naar mijn ideeën op een goede manier. Ik let 2jaartjes op mijn macro's en heb 1maal per week een cheatmeal.

Ik ben 1.74 weeg 82kg +/- 13%

Anderhalf jaar geleden heb ik een lelijke val meegemaakt op de motor waardoor ik een blessure heb opgelopen, 4maanden geleden een kijkoperatie gehad en ik bleek heel veel irritatie te hebben in mijn banden. Er is cortisone ingespoten en het moest t werk doen. Maandje geleden opnieuw een MRI gehad omdat ik amper mijn hand kan buigen (elke draaibeweging doet vreselijke pijn) er is uitgekomen dat mijn pols vol zit met vocht, de chirurg schrok er van. Ik heb nu 3 opties, cortisone, operatie of een brace. Nou hielp een brace niet omdat het heel erg veel stijfheid geeft en daardoor gekraak veroorzaakt. Ook zie ik de andere 2 niet echt zitten eerlijk gezegd..

Ik heb gelezen dat winstrol vocht onttrekt uit de gewrichten, dit klinkt misschien heel dom & een reden om te kuren maar dat is niet mijn bedoeling, ik wil gewoon van mijn klachten af omdat ik radeloos ben geworden. Ik hoop dat iemand mij hier advies kan geven mbt het gebruik hiervan.

Bijvoorbaat dank
Ash

azerate

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
21 okt 2017
Waardering
5.026
Lengte
1m85
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
eerst de cortisone , mogelijk daarna de operatie . beiden helpen heel vaak niet

TheDuck

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 dec 2019
Waardering
1.262
Lengte
1m73
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Stellen ze niet voor eerst nog cortisone te proberen alvorens een operatie? Overigens is oedeem een bijwerking van cortisone, ergens lijkt het me dan ook een (mogelijk) te verwachten neveneffect..

Ddouble

Novice
Lid geworden
1 okt 2017
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
  • Topic Starter Topic Starter
Ja, als ik weer bij de chirurg moet aankloppen zal dat de 1e keuze zijn voordat ik onder t mes zou gaan. Ik heb geprobeerd een tijdje te rusten en af te wachten of het verminderd werd maar ik heb helaas nogsteeds (weliswaar wat minder) pijn in mijn pols. Ik had gehoopt op ander soort advies omdat een teveel aan cortisone injecties voor problemen kan zorgen. Maarja, als het niet anders is.

TheDuck

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 dec 2019
Waardering
1.262
Lengte
1m73
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Ja, als ik weer bij de chirurg moet aankloppen zal dat de 1e keuze zijn voordat ik onder t mes zou gaan. Ik heb geprobeerd een tijdje te rusten en af te wachten of het verminderd werd maar ik heb helaas nogsteeds (weliswaar wat minder) pijn in mijn pols. Ik had gehoopt op ander soort advies omdat een teveel aan cortisone injecties voor problemen kan zorgen. Maarja, als het niet anders is.
Er wordt dacht ik een maximum van 3 injecties aangehouden, met daartussen ong 3-4 weken.. Na 1 injectie zit je dus denk dat je nog verre van “te veel” zit!

Ddouble

Novice
Lid geworden
1 okt 2017
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
  • Topic Starter Topic Starter
Er wordt dacht ik een maximum van 3 injecties aangehouden, met daartussen ong 3-4 weken.. Na 1 injectie zit je dus denk dat je nog verre van “te veel” zit!
Dankjewel voor je reactie, waardeer ik erg. Ik zal het in mn achterhoofd houden en een van deze dagen voorstellen aan de chirurg, ik kon volgens hem gelukkig binnen 3 dagen bellen gelijk geholpen kunnen worden. Is het de bedoeling dat ik paar weken rust hou na de cortisone, en moet ik dan opbouwen met alles?

TheDuck

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 dec 2019
Waardering
1.262
Lengte
1m73
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Dankjewel voor je reactie, waardeer ik erg. Ik zal het in mn achterhoofd houden en een van deze dagen voorstellen aan de chirurg, ik kon volgens hem gelukkig binnen 3 dagen bellen gelijk geholpen kunnen worden. Is het de bedoeling dat ik paar weken rust hou na de cortisone, en moet ik dan opbouwen met alles?
Na iedere injectie kunnen de klachten tijdelijk verergeren. Het is een ontstekingsremmer en heeft tijd nodig om z’n werk te doen.. Geduld is altijd lastig wanneer het om blessures gaat, maar toch echt een van de belangrijkste dingen.

Bovenaan