XXL Nutrition

Vraagje i.v.m vocht in pols (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ddouble

Novice
Lid geworden
1 okt 2017
Berichten
23
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal, voordat ik met mijn issues kom binnenvallen zal ik mezelf even voorstellen.

Ik ben Ash en ik ben 21 jaar, ik sport een kleine 4jaar maar altijd al consequent en naar mijn ideeën op een goede manier. Ik let 2jaartjes op mijn macro's en heb 1maal per week een cheatmeal.

Ik ben 1.74 weeg 82kg +/- 13%

Anderhalf jaar geleden heb ik een lelijke val meegemaakt op de motor waardoor ik een blessure heb opgelopen, 4maanden geleden een kijkoperatie gehad en ik bleek heel veel irritatie te hebben in mijn banden. Er is cortisone ingespoten en het moest t werk doen. Maandje geleden opnieuw een MRI gehad omdat ik amper mijn hand kan buigen (elke draaibeweging doet vreselijke pijn) er is uitgekomen dat mijn pols vol zit met vocht, de chirurg schrok er van. Ik heb nu 3 opties, cortisone, operatie of een brace. Nou hielp een brace niet omdat het heel erg veel stijfheid geeft en daardoor gekraak veroorzaakt. Ook zie ik de andere 2 niet echt zitten eerlijk gezegd..

Ik heb gelezen dat winstrol vocht onttrekt uit de gewrichten, dit klinkt misschien heel dom & een reden om te kuren maar dat is niet mijn bedoeling, ik wil gewoon van mijn klachten af omdat ik radeloos ben geworden. Ik hoop dat iemand mij hier advies kan geven mbt het gebruik hiervan.

Bijvoorbaat dank
Ash
 
Gewoon die operatie doen
 
eerst de cortisone , mogelijk daarna de operatie . beiden helpen heel vaak niet
 
Stellen ze niet voor eerst nog cortisone te proberen alvorens een operatie? Overigens is oedeem een bijwerking van cortisone, ergens lijkt het me dan ook een (mogelijk) te verwachten neveneffect..
 
Ja, als ik weer bij de chirurg moet aankloppen zal dat de 1e keuze zijn voordat ik onder t mes zou gaan. Ik heb geprobeerd een tijdje te rusten en af te wachten of het verminderd werd maar ik heb helaas nogsteeds (weliswaar wat minder) pijn in mijn pols. Ik had gehoopt op ander soort advies omdat een teveel aan cortisone injecties voor problemen kan zorgen. Maarja, als het niet anders is.
 
Ja, als ik weer bij de chirurg moet aankloppen zal dat de 1e keuze zijn voordat ik onder t mes zou gaan. Ik heb geprobeerd een tijdje te rusten en af te wachten of het verminderd werd maar ik heb helaas nogsteeds (weliswaar wat minder) pijn in mijn pols. Ik had gehoopt op ander soort advies omdat een teveel aan cortisone injecties voor problemen kan zorgen. Maarja, als het niet anders is.
Er wordt dacht ik een maximum van 3 injecties aangehouden, met daartussen ong 3-4 weken.. Na 1 injectie zit je dus denk dat je nog verre van “te veel” zit!
 
Er wordt dacht ik een maximum van 3 injecties aangehouden, met daartussen ong 3-4 weken.. Na 1 injectie zit je dus denk dat je nog verre van “te veel” zit!

Dankjewel voor je reactie, waardeer ik erg. Ik zal het in mn achterhoofd houden en een van deze dagen voorstellen aan de chirurg, ik kon volgens hem gelukkig binnen 3 dagen bellen gelijk geholpen kunnen worden. Is het de bedoeling dat ik paar weken rust hou na de cortisone, en moet ik dan opbouwen met alles?
 
Dankjewel voor je reactie, waardeer ik erg. Ik zal het in mn achterhoofd houden en een van deze dagen voorstellen aan de chirurg, ik kon volgens hem gelukkig binnen 3 dagen bellen gelijk geholpen kunnen worden. Is het de bedoeling dat ik paar weken rust hou na de cortisone, en moet ik dan opbouwen met alles?
Na iedere injectie kunnen de klachten tijdelijk verergeren. Het is een ontstekingsremmer en heeft tijd nodig om z’n werk te doen.. Geduld is altijd lastig wanneer het om blessures gaat, maar toch echt een van de belangrijkste dingen.
 
Is er toevallig iemand die mij nog kan helpen? Operatief zou het volgens de chirurg niet lukken en cortisone heeft geen positieve effect gehad. Ik ben officieel einde raad en ondertussen sinds februari rust genomen. Ik loop nu ook langs een fysio en die zegt weer dat het een ontsteking in de pees is. Kan iemand me aub advies geven.
 
Waar zit het vocht? Je pols bestaat namelijk uit heel veel gewrichtjes. En is het gewrichtsvocht of is het een ganglion?
 
Waar zit het vocht? Je pols bestaat namelijk uit heel veel gewrichtjes. En is het gewrichtsvocht of is het een ganglion?

Het vocht zit aan de buitenkant/duimzijde al doet het hele gewricht pijn bij draaibewegingen en je ziet ook een verdikking op m’n pols, het is alleen geen ganglion. Wat ik de laatste tijd merk is dat mijn pols vaak“vast” zit en dat ik dan meer bewegelijkheid krijg in mijn pols door het te knakken, dit verlicht op het moment zelf ook redelijk de pijn.
 
Buigen kan minimaal en gaat ook gepaard met pijn, ik weet nu niet wat wijsheid is kwa knakken ook want het verlicht de pijn op het moment zelf en ook verminderd stijfheid maar de heletijd aan mijn pols lopen trekken geeft natuurlijk ook niet een positief effect..
 

Bijlagen

  • PNG-afbeelding.png
    PNG-afbeelding.png
    397,7 KB · Weergaven: 170
Second opinie aangevraagd en 2e diagnose gesteld schijnt dus aan de peeskoker te liggen


iemand ervaring hiermee ? Blijkbaar compenseert de andere pees waardoor er irritatie ontstaat op meerdere plekken. Echter snap ik niet waarom bewegelijkheid bevorderd na een knak
 
Laatst bewerkt:
Buigen kan minimaal en gaat ook gepaard met pijn, ik weet nu niet wat wijsheid is kwa knakken ook want het verlicht de pijn op het moment zelf en ook verminderd stijfheid maar de heletijd aan mijn pols lopen trekken geeft natuurlijk ook niet een positief effect..
Wijst de pijl aan waar de verdikking zit, waar het pijn doet, of iets anders?
 
Wijst de pijl aan waar de verdikking zit, waar het pijn doet, of iets anders?

Plek van de verdikking waar ik dus ook de belemmering in bewegen ervaar, hoe erger de verdikking hoe meer pijn het doet en hoe minder ik het kan buigen. Wanneer ik mijn hand een dag met rust laat zonder te draaien of te knakken lijkt de verdikking erger te worden. Knak ik het wel belast ik mijn pols weer te erg volgens de chirurg.

Apart dat ik het hier vraag ik weet het, de ene chirurg zegt dat knakken onschuldig is en de andere beweert dat ik alleen maar mijn pols ermee belast, geen idee wat ik ermee moet.

Ik heb maandag een afspraak bij de handtherapeut voor een speciale brace die gaat helpen de pees aan de pinkzijde met rust te laten.
Maar door mijn pols helemaal niet meer te bewegen ervaar ik erge pijn door de vochtophoping.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat het misschien allemaal een onduidelijk en raar verhaal is, ik hoop gewoon dat iemand de symptomen herkent en mij hiermee kan helpen..
 
-
 
Laatst bewerkt:
Helaas nog geen bevordering in mijn pols. Het probleem ligt dus hoogstwaarschijnlijk wel in het ecu pees gedeelte.


ik vroeg me af of er mensen zijn die mij iets kunnen aanbevelen om te gebruiken. Ik moet namelijk nog lang wachten voor nader onderzoek en eventueel een operatie, helaas.

Ik heb op verschillende forums gelezen over TB500 of evt anavar wat schijnbaar toegevoegde waarde zou moeten hebben voor pezen en ligamenten. Is er toevallig iemand die mij advies zou kunnen geven hierover?

bijvoorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven