MuscleMeat

Vraagje ivm bulk

Bezoekers in dit topic

Swampy

Novice
Lid geworden
30 jul 2019
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
79kg
Vetpercentage
18%
Goede morgen allemaal,

Mag ik jullie een paar vraagjes stellen?

Ik ben 38 jaar en sinds begin dit jaar aan het cutten / afvallen daar ik gewicht en vet wou verliezen.
Ik heb dit in combinatie gedaan met goede voeding, kracht training en cardio.

Dit is eigenlijk al bij al goed gelukt en heb ondanks mijn lange “cut fase” wel “spiermassa” (of definitie, ik weet het niet goed ) bij gekomen en ben zeker wel tevreden met wat ik bereikt heb. Maar nu merk ik dat ik aan mijn “cut” plafond ben ( als ik dat zo kan omschrijven ). ik ben het “cutten” beu :-)

Voor mijn volgende doel zou ik willen “bulken”. Let op mijn doel is zeker niet zoals Arnold Schwarzenegger te worden maar ik zou toch wat meer spiermasse willen opbouwen en kijken in hoeverre ik dit kan bereiken. Maar ik ben nu wel bang omdat ik al bijna een jaar aan het trainen ben, ook met gewichten dat ik nu minder snel spieren zal aankomen omdat er gezegd word dat je het eerste jaar het meeste resultaten behaald…

Ik ben nu stilaan op onderhoud gaan eten en ga daarna over naar een surplus van +- 400kcal omdat ik elke dag met de fiets ga werken 25km totaal ( ik heb geen wagen ) Is het nu de bedoeling dat ik enkel krachtraining doe en mijn cardio laat vallen? Ik zou nog wel elke week 1x 40 min willen gaan zwemmen boven op mijn training omdat ik dit heel graag doe.

Zijn er nog eventueel puntjes waar ik op moet letten?

Alvast bedankt.

Grtjs
Kenneth
 
Zelf zou ik geen cardio erbij gaan doen. Omdat je elke dag al 25 km fietst en je wil daar naast ook nog 1 keer in de week zwemmen.
Ik zou zeggen hou je kcal surplus op 400/500kcal. En kijk even aan hoe dat gaat kwa vetpercentage, nu zal je altijd wel in vetpercentage stijgen als je gaat bulken (kcal surplus). Zorg daarbij dat je e/k/v verhoudingen goed zijn. En dan kom je al een heel eind.

Hoe zag je voeding eruit tijdens je cut?
En nu in je kcal surplus?
 
Hey Jeffery bedankt voor je antwoord.

tijdens cut = V/ 20% (45gram ), E / 40% (202 gram ), K / 40% ( 202 gram ) ( komt overeen met +- 506 kcal onder onderhoud )

tijdens bulk dacht ik zelf = V/ 25% ( 83 gram ), E / 30% (224 gram ), K / 45% ( 336 gram ) ( komt overeen met +- 450 kcal surplus )

Het probleem is hier als ik simulaties doe in mijn zelfgemaakte excell lijst met voedingstoffen die ik veel consumeer is het moeilijk deze macros exact the halen. Het scheelt altijd wel iets.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven