XXL Nutrition

vraagje ivm naaldjes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ciko

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
6.099
Waardering
1
salut mede bbers,

ik had een vraagje in verband met de naaldjes. ALs ik zeg maar met een naald de olie uit de vial trek kan ik dan met hetzelfde naald zeg maar ook bij de andere vial bijvoorbeeld deca ofzo met hetzelfde naald de olie trekken??? of moet ik perse een andere naald weer neme?


mijn dank is groot
cikos
 
Dat kan hoor.

Alleen voor injecteren wel een andere naald erop zetten.
 
dank u ja voor injecteren uiteraard een andere
 
Waarom? Ivm hygiëne?

De naald kan bot worden of, zoals in mijn geval, wissel ik vanwege het opzuigen met een dikkere naald dan dat ik injecteer.

Injecteren is gewoon het beste met een nieuwe schone naald!
 
Om infecties te voorkomen neem je altijd een steriele, schone naald.
 
Om infecties te voorkomen neem je altijd een steriele, schone naald.

Ik maak dat rubbere gedeelte waar je de naald door prikt ff schoon met alcohol... en dan prik ik met de zelfde naald gewoon in de spier... geen problemen mee ervaren tot nu toe..
 
Het is toch ook handig om overdruk te creëren in de vial? Dat kan dus alleen bij de eerste substantie die je optrekt. Maakt voor de rest toch niets uit?

Ik maak dat rubbere gedeelte waar je de naald door prikt ff schoon met alcohol... en dan prik ik met de zelfde naald gewoon in de spier... geen problemen mee ervaren tot nu toe..

Totdat je stukkies rubber in je spier krijgt :D Zal je blij mee zijn als de arts in je spierweefsel zit te wroeten.
 
Het is toch ook handig om overdruk te creëren in de vial? Dat kan dus alleen bij de eerste substantie die je optrekt. Maakt voor de rest toch niets uit?



Totdat je stukkies rubber in je spier krijgt :D Zal je blij mee zijn als de arts in je spierweefsel zit te wroeten.

Tot nu toe liet ik het altijd spuiten door een meid die als zuster werkt in een ziekenhuis.. Die gaf aan dat de enigste reden dat ze in de ziekenhuis een andere naald gebruiken voor het opzuigen, het vergemakkelijken is van het opzuig proces.. Voor de rest prikte ze bij mij ook altijd met de zelfde naald als waarmee de olie was ingezogen. Volgens haar maakt dat verder niks uit. Het moet toch heel gek lopen wil je stukjes rubber binnekrijgen of ben ik nou gek?
Ik gebruik naalden van 0,7 dikte... wat jullie?
 
Juist MrJ,

Tuurlijk weet hij het beste, maar het is ook zeker zo.
Ik pak altijd 2 naalden. 1 om ermee te uit vial te trekke, de ander schoon erop.

Zo'n naald is helemaal clean, als je het eruit haalt, zit er binnen no time bacterië op.. Het zekere nemen, gewoon een nieuw naaldje er weer op.
Een zwelling is niet prettig.
 
Ik maak dat rubbere gedeelte waar je de naald door prikt ff schoon met alcohol... en dan prik ik met de zelfde naald gewoon in de spier... geen problemen mee ervaren tot nu toe..

Wat voor soort alcohol gebruik je dan? Niet ieder alcohol ontsmet direct bij het aanbrengen. Het heeft tijd nodig om de bacterien te doden, soms wel 10min. Verder raakt je naal ietjes botter. Kan minder fijn zijn bij het prikken.

Een naald kost verder iets van 0,13-0,16ct per stuk in de apotheek. Ik betaal liever dat, dan dat ik een verhoogde kans op abcess loop. Hier is een leuk fotootje te zien hoe een abcess er uit kan zien.

Ik zou er maar nog eens over nadenken.
 
Beide redenen zijn hier al genoemd. Stomp worden van de naald is het grootste probleem. Indien je de rubberstop vd vial goed schoonmaakt met alcohol kun je naald rustig ook voor het injecteren gebruiken.

Alleen moet je dan vaak zo hard drukken voor je door de huid bent, dat het onnodig veel pijn zal doen.
 
Alleen moet je dan vaak zo hard drukken voor je door de huid bent, dat het onnodig veel pijn zal doen.

Hoe injecteer jij dan? ???

Ik ga erboven hange, beetje dart beweging maken en em erin tikke ineens. Zit tie er vaak al voor 30% erin, en kun je em zo doorschuiven.

Ik ga 'm dus echt niet tegen me huid aanzetten en proberen er doorheen te komen... :eek:
 
Hoe injecteer jij dan? ???

Ik ga erboven hange, beetje dart beweging maken en em erin tikke ineens. Zit tie er vaak al voor 30% erin, en kun je em zo doorschuiven.

Ik ga 'm dus echt niet tegen me huid aanzetten en proberen er doorheen te komen... :eek:

Dit zou ik dus nooit doemn... Gewoon lekker ontspannen en zachtjes de naald er in drukken. Voel je niks van.....


barnie
 
Back
Naar boven