AndroidHealthClinic

Vraagje mbt. hoeveelheid Kcal eten

Bezoekers in dit topic

Jan Willem

Novice
Lid geworden
7 nov 2018
Berichten
12
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
94kg
Vetpercentage
24%
Beste Allemaal,

Ik zit een beetje te twijfelen over een korte periode van "normaal" eten aan kcal.

Even een uitleg:
Sinds 9 september ben ik begonnen met zowel Intermittent Fasting, dan wel minder eten om af te vallen. Sinds die periode ben ik inmiddels 17,9kg afgevallen (van 111,8kg naar 93,9 afgelopen zondag). Ik let alleen op de kcal (via mfp) en niet op vetten etc. al hou ik daar uiteraard wel rekening mee. Nu is het zo dat ik de laatste tijd meer merk aan mijn lichaam als het aankomt op kwaaltjes. Dat wil zeggen: Meer trek, wat vaker hoofdpijn etc.

Nu vraag ik me dus af, is het verstandig om even een week "normaal" te eten kwa kcal? Dus (volgens mfp) 2200 maximaal, ipv minder (gemiddeld tussen de 1200/1700 kcal per dag). Of zou ik deze periode langer moeten doen om mijn lichaam wat de tijd te geven om meer voedingstoffen op te nemen weer. Het is niet mijn intentie om weer compleet te gaan "vreten". Het zijn dan uiteraard grotendeels gezonde dingen die ik eet.

Graag jullie visie
 
je zit al maanden zo laag? goed idee om even wat weken hoger te gaan zitten!
 
Weet je wel zeker dat 2200 je onderhoud is?
Want met jouw stats... als je er ook nog bij traint lijkt dat me wel erg laag.
Dan zou je mogelijk met die 1200-1700 ruim 1000 kcal onder je hebben gegeten. Dan kan ik me goed voorstellen dat je last krijgt.
Dat is gewoon een crashdieet....
 
Volgens MFP zou 2240 kcal (met mijn stats) genoeg zijn om 0.5kg af te vallen per week. Echter eet ik dus een stuk minder. Noem het gewenning ofzo.. Ik wil het liefst naar de 83kg om een gezond bmi te hebben en daarna rustig mn kcal opbouwen en nog meer aan mn vetpercentage te werken. Ik ben jaren lang veel te zwaar geweest (BMI van 30+) dus vond het tijd voor een verandering. En dat vooralsnog gewoon voorspoedig. Maar ik zou dus wel even een soort van "pauze" moeten nemen?
 
Bmi zegt niet alles, kijk ook naar je taille
 
Dit is hoe ik er nu voorsta (afgelopen maandag)

WhatsApp Image 2019-01-21 at 16.32.48.jpeg
 
Back
Naar boven