Fitness Seller

Vraagje mensen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sosa

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2003
Berichten
17
Waardering
0
Ze zeggen altijd geef je spieren voldoende rust om te herstellen. Zodra ze hersteld zijn, zijn ze dus in staat om nog een keer getraind te worden. Dus mijn vraag is wat is het nou het probleem om een spiergroep meerdere keren in een week te trainen zodra die compleet hersteld zijn? Ga er maar van uit dat je hem 48-72 uur rust geeft. Ik weet dat je een bepaalde spiergroep gedurende je andere trainingen ook belast maar volgens mij heeft dat niet veel invloed. Mensen denken misschien gelijk aan biceps (armen) daar heb ik het eigenlijk ook beetje over, want ikzelf zou nooit bijvoorbeeld borst 2x per week trainen, omdat ik voormezelf weet dat ik wel paar dagen met spierpijn loop, en dat het een soort gewoonte is dat je dat soort spiergroepen niet meer dan 1x per week traint( net als je rug bijvoorbeeld). Ik beschouw me armen als kleinere spiergroep, geef hun voldoende rust maar wil ze toch wat extra's geven. En ik vind en waarschijnlijk velen dat armen een imago vormen voor de rest van je lichaam, dat valt het meeste op. Niet voor BB-ers zelf, want die beoordelen iemand op ze complete lichaam dus men kijkt dan naar alle spiergroepen, maar gewoon beoordelingen in het dagelijks leven.
Daarom wil iedereen van die grote armen. En nog een vraagje, ik heb begrepen van een eerdere discussie dat triceps 2/3 van je armomvang zijn, dus als je grotere armen wil kan je je beter concentreren op triceps dan biceps? Misschien is die niet waar ik hoor het wel.

Alvast bedankt!
 
Na de herstel komt nog supercompensatie
 
Originally posted by sosa
Ze zeggen altijd geef je spieren voldoende rust om te herstellen. ... Mensen denken misschien gelijk aan biceps (armen) daar heb ik het eigenlijk ook beetje over, want ikzelf zou nooit bijvoorbeeld borst 2x per week trainen, omdat ik voormezelf weet dat ik wel paar dagen met spierpijn loop, en dat het een soort gewoonte is dat je dat soort spiergroepen niet meer dan 1x per week traint( net als je rug bijvoorbeeld). Ik beschouw me armen als kleinere spiergroep, geef hun voldoende rust maar wil ze toch wat extra's geven.....
Alvast bedankt!
In het begin zou je best elke spiergroep 2x per week kunnen trainen, maar volgens mij krijg je daar vanzelf problemen mee. En dan heb ik het over overtraining en kan het zelfs zo zijn dat je in prestatie achteruit gaat.
Maar waarom zou je borst geen 2 keer trainen en biceps wel? Alleen omdat je bij borst wel spierpijn hebt? Dat je geen spierpijn hebt, wil niet zeggen dat je spieren niet op hun donder hebben gehad. Dat is niet echt een goede meetgraad.
En ik vind en waarschijnlijk velen dat armen een imago vormen voor de rest van je lichaam, dat valt het meeste op. Niet voor BB-ers zelf, want die beoordelen iemand op ze complete lichaam dus men kijkt dan naar alle spiergroepen, maar gewoon beoordelingen in het dagelijks leven.
Daarom wil iedereen van die grote armen.
waarom train je? Voor jezelf of voor anderen? Wel grote biceps en verder een smal lichaam is ook geen gezicht en eigenlijk niet haalbaar. Maar als jij juist een groot en breed voorkomen hebt, wekt dat meer indruk dan wanneer je dat niet hebt. Volgens mij zijn biceps voor veel mensen "een heilige graal", maar ik denk dat dat compleet onzin is. Groei komt vanzelf (onder bepaalde voorwaarden dan), je moet gewoon geduld hebben.
En nog een vraagje, ik heb begrepen van een eerdere discussie dat triceps 2/3 van je armomvang zijn, dus als je grotere armen wil kan je je beter concentreren op triceps dan biceps? Misschien is die niet waar ik hoor het wel.
Je triceps beslaan inderdaad een groot gedeelte van je arm. Of het precies 2/3 is kan ik niet zeggen, maar grotere triceps zullen je armen inderdaad een groter uiterlijk geven. Maar ook voor die spiergroep geldt hetzelfde als hierboven bij biceps...
Maar dit is mijn bescheiden mening, iedereen is vrij om het er niet mee eens te zijn.
 
Je zegt het zelf al... waarvoor train je? Als je traint sloop je je spieren, die herstellen zich dan. En dan sloop je ze weer. Alleen je traint waarschijnlijk voor grotere spieren, dus moet je ze daarvoor de kans geven om te groeien, dat komt na herstel. Als je steeds traint nadat ze alleen hersteld zijn groeien ze niet. Zoals Vinny al zegt. Falcon heeft gelijk dat beginners wel 2 keer/week kunnen en toch vooruitgang boeken.
 
Originally posted by CrocoDillon
.... Falcon heeft gelijk dat beginners wel 2 keer/week kunnen en toch vooruitgang boeken.
Dank je. ;)
 
Back
Naar boven