AndroidHealthClinic

Vraagje over bankdrukken/ dumbbell press

Bezoekers in dit topic

ForestElder

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2004
Berichten
442
Waardering
3
Op welke manier pak je nou het meest de borst?

Gewoon zoals bijna iedereen het doet, plat op het bankje liggen, armen 90 graden, rug en schouderbladen plat op het bankje.

Of je schouderbladen bij mekaar houden zodat je borst vooruit komt, en je armen 45 graden houden.

Had ooit eens een filmpje gezien dat met de 2e manier van trainen je betere borst partijen krijgt en ook nog eens zwaarder kan drukken omdat de range of motion korter wordt ( borst staat naar voren ).

Zijn er mensen die dit al hebben geprobeerd en het nog steeds doen?
 
Ik zou zeggen doe methode 2. Met die methode worden grotere gewichten getild en is beter voor je schouders.

Trouwens, als je iemand vraagt zijn borstspieren aan te spannen zie je NOOIT iemand methode 1 toepassen, maar een most muscular lijkt verdomd veel op methode 2.
 
Beetje een wazige vraag... borst pak je het meest met flyes of andere isolatieoefeningen. Maar goed, gewoon de bar laten zakken tot hij je borst tikt en schouderbladen bijeen knijpen ondertussen. Zal wel methode 2 zijn die je beschrijft want bij methode 1 (armen 90 graden) tik je je borst niet!

Full ROM baby :cool:
 
Rug hol, schouderbladen tegen elkaar en borst vooruit. Range of motion bepaal je eerder door je grip.

En door de ellebogen; je kunt best breed pakken en toch nog op de triceps drukken door je ellebogen naar je lichaam te trekken. Ik ervaar de meeste concentratie op de borst door de ellebogen zover mogelijk opzij te houden, zodat je armen als het ware in een vlak (loodrecht op het grondoppervlak) bewegen.
 
En door de ellebogen; je kunt best breed pakken en toch nog op de triceps drukken door je ellebogen naar je lichaam te trekken. Ik ervaar de meeste concentratie op de borst door de ellebogen zover mogelijk opzij te houden, zodat je armen als het ware in een vlak (loodrecht op het grondoppervlak) bewegen.

Ja ik heb dat bv wel met dumbbell bench press. Je kan dan gelijk een stuk minder zwaar, maar is het niet zo dat je dan ook meer je schouders belast?
 
Ja ik heb dat bv wel met dumbbell bench press. Je kan dan gelijk een stuk minder zwaar, maar is het niet zo dat je dan ook meer je schouders belast?

Als je je ellebogen naar je heupen laat wijzen (armen platte houding) doe je volgens mij nog meer met je schouders dan wanneer je ze naast je houdt. Denk maar eens aan hoe je bovenarm beweegt en welke spier hem dan omhoog moet trekken. Wat ik wel merk, is dat wanneer je de beweging van opzij doet, de schouders meer op rek komen. Dit ervaar jij misschien als 'meer belast'. Maar je deltoid komt wel mooi in het verlengde van je pecs.
 
Back
Naar boven