Fitness Seller

Vraagje over borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Phunikz

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
82
Waardering
0
Ik las deze oefeningen in een eerder topic van 3XL... is die cross-over het zelfde als de pull-over??
Ik wil dit namelijk ook graag toepassen in m'n borst schema


Cross-over (midden+onderkant), 10/8/6
Low incline press (bovenkant), 10/8/6
Medium incline cable flyes (bovenkant), 12/10/8
Seated reverse press (delt/pec tie-in) 10/8/6
 
cross over is niet zelfde als pull over maar wel zelfde als cable flyes.
 
Dus cross-overs zijn in principe het zelfde als flyes?

Ik ga de flyes eens incline proberen. Mensen die hier goede ervaringen mee hebben?
 
Croos overs zijn in principe t zelfde als flyes met een groot verschil dat je met crossovers beter de spanning op de 'terugweg' op de spier kan houden, iets wat met DB flye ook wel kan maar minder. De incline DB flye vind ik een uitstekende oefening om te doen.

Met flyes zorg je ook voor een goede rek tijdens de beweging waardoor je de spier als t ware ruimte geeft om te groeien.
punt is om te zorgen voor een langzame beweging als je neerwaarts gaat. hel belangrijk zodat je niet te ver rekt wat de nodige blessures op kan leveren, ziehier een voorbeeld

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5282

Bij t naar boven komen van de dumbbells moet je ook geleidelijk aan de beweging sneller maken als je ong. halverwege bent waaarna ik op t bovenste punt de borst even hard aanspan.

kortom: heerlijke oefening, zowel om mee te beginnen alswel om je laatste krachtreservoir mee aan te spreken
 
Ik vind niet dat je cross-over met een gewone flye kan vergelijken.

Bij de cross-over is er over de volledige ROM belasting op de spier. Bij een gewone flye verminderd en verdwijnd de belasting naarmate het gewicht meer boven je komt

Hierdoor vind ik de cross-over ook een betere oefening als de normale dumbbell flye
 
Is de cross-over liggend? of staand als de cable flye?
 
Back
Naar boven