AndroidHealthClinic

Vraagje over cutten

Bezoekers in dit topic

paCino

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 dec 2005
Berichten
24
Waardering
0
Hi,

Ik ben nu ongeveer 2jaar lang aan het trainen(ongeveer 7maanden serieus)..ben nu 17 jaar en weeg iets over 90kg en ben 187cm, nu ben ik aan het proberen vet % omlaag te krijgen(weet niet wat het % nu is, fitness hier heeft niet zo een aparaat vreemd genoeg)
Ik heb in ieder geval niet zoo veel vet..zou het schatten tussen de 12-16%
Dus nu doe ik na mijn training wanneer ik die kalys heb verbrand met krachttraining ongeveer 30minute cardio op zo'n fullbody ding(lijkt een beetje op skii'en ;) ) maar vraag ik me af of dat wel werkt..ik doe het nu 1.5 maand ofzo en heb niet veel vet verlore
Is rennen/fietsen effectiever? en heeft iemand mischien een training schema voor de cut voor bijv conditie training voor verschillende spiergroepen om droger te worden?

zou veel helpen, en sry ik ben nog beetje nieuw bij het bb'en

alle tips voor cutten zijn welkom

alvast bedankt
 
sowieso ook je eetprogramma aanpassen aan je cutperiode.
probeer dus minder caloriën te eten dan je verbrand op een dag. let dus goed op mn woorden: wat je gebruikt op een dag, dus niet enkel tijdens de training.

probeer dan ook vooral [Link niet meer beschikbaar] te trainen en zo lang mogelijk. meestal komt de vetverbranding na ongeveer een halfuur op gang. Dus kan je maar ene halfuur vrij maken, doe dan om de twee dagen een uur aan eender welke aerobe training.

drink verder zeker genoeg.

ik hoop dat ik je kon helpen
 
Zoals qcj zegt probeer vooral in je aerobe grens te trainen, dat houd in dat je niet te intensief moet trainen. Je mag je cardio best wat langer doen als een half uur maar bouw het rustig op als je langer cardio doet. Doe een goeie waarming up (tel deze niet mee bij de duur van je cardio) en ook een goeie cooling down dit vermindert de kans op blessures. En ja niet te vet eten en niet teveel frisdrank. Aangezien je nog jong bent heb je miss niet veel ervaring met het letten op je eten maar daarover is veel te vinden op deze site.:study::D
 
Imo komt de verbranding na 10/20 min al opgang. Verder moet je met trainen erop letten dat je je gewichten lichter houd en je herhalingen 15-20 doen (3/4x15-20) en idd cardioën! Wat jij doet (crosstrainer) is goed maar ik verbrand er meer met lopen op hoge snelheid en een hoog hellingspercentage (rennen doe ik niet voor mijn knieën). Je kan gem. per half uur lopen op 7km/u - 10% helling 400-500 cal. verbranden. maar is wel erg intensief. En geen cola en sinas en weet ik het. Kip met rijst, sla en vis, geen wit maar bruin brood en veel water. dan moet je de goede richting op gaan!
 
Back
Naar boven