MuscleMeat

Vraagje over de compound oefeningen

Bezoekers in dit topic

LoAr

Novice
Lid geworden
1 jun 2019
Berichten
11
Waardering
0
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje over de compound oefeningen, ik ben van plan om de 5 compound oefeningen (bench press, military press, squats, deadlift en barbell row) later komt de pull up als 6de nog bij om elke dag deze te doen, mijn vraag is nu kan het kwaad om elke dag (behalve zondag dat is dan me rust dag) deze compounds te doen?.

En zal ik er ook wat isolatie oefeningen bij doen?. Heb het gevoel dat ik met de conpounds de kleine spiergroepen niet of nauwelijks mee train zoals o.a biceps en leteral deltoid....

Groet
 
Ik denk dat dit in de buurt komt van 5x5 stronglifts, maar ik denk dat de meerderheid je dan aanraadt om dan gewoon stronglifts te volgen.
https://stronglifts.com/5x5/#gref
 
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje over de compound oefeningen, ik ben van plan om de 5 compound oefeningen (bench press, military press, squats, deadlift en barbell row) later komt de pull up als 6de nog bij om elke dag deze te doen, mijn vraag is nu kan het kwaad om elke dag (behalve zondag dat is dan me rust dag) deze compounds te doen?.

En zal ik er ook wat isolatie oefeningen bij doen?. Heb het gevoel dat ik met de conpounds de kleine spiergroepen niet of nauwelijks mee train zoals o.a biceps en leteral deltoid....

Groet

Tenzij je zeer ervaren bent en precies wat je doet zou ik hier niet aan beginnen.
Beter volg je de gebaande paden in de vorm van een fullbody met deze compounds voor 2 a 3x per week.
 
6 keer per week alle grote lifts doen?
Yikes. Ik zou gewoon het schema dat Robin heeft gelinkt volgen.
 
Je wil van alles maar gezien je eerdere topics ontbreekt het aan ervaring/kennis, waarom neem je niet gewoon iemand in de arm die jou op weg kan helpen met een voeding en trainingschema?
 
Je wil van alles maar gezien je eerdere topics ontbreekt het aan ervaring/kennis, waarom neem je niet gewoon iemand in de arm die jou op weg kan helpen met een voeding en trainingschema?
Iemand in de arm nemen?

Hij krijgt het hier gewoon aangeboden maar doet er niets mee. Enigste wat hij doet is flink vreten want hij groeit wel.
 
Nee, 6x per week full body met alle grote compounds is overkill. Als beginner moet je niet zelf het wiel opnieuw proberen uit te vinden (ik heb die fout zelf ook gemaakt toen ik begon). Er zijn genoeg bestaande schema's voor beginners die prima werken. Welk schema heb je de afgelopen maanden gevolgd en hoe beviel dat?
 
hardlopers zijn doodlopers
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Ik ben zelf nu met mijn 2e week fullbody bezig (3x per week) en geloof me dat het zwaar is!

Iedere dag iets soortgelijks doen lijkt me niet slim, je kan niet rusten en je lijf/spieren hebben niet de kans om bij te komen/groeien.

Lees de sticky’s door op dit forum en kijk welk schema het beste past bij je. Succes :thumbup:
 
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje over de compound oefeningen, ik ben van plan om de 5 compound oefeningen (bench press, military press, squats, deadlift en barbell row) later komt de pull up als 6de nog bij om elke dag deze te doen, mijn vraag is nu kan het kwaad om elke dag (behalve zondag dat is dan me rust dag) deze compounds te doen?.

En zal ik er ook wat isolatie oefeningen bij doen?. Heb het gevoel dat ik met de conpounds de kleine spiergroepen niet of nauwelijks mee train zoals o.a biceps en leteral deltoid....

Groet

Zelfs al zou je volume/intensiteit zo laag houden dat je spieren iedere training hersteld zijn dan nog zit je met een CZS burnout na een korte tijd.
 
Back
Naar boven