XXL Nutrition

Vraagje over de ideale dosis ferulinezuur

Bezoekers in dit topic

TomThaMan

Cool Novice
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
0
Ik was een beetje aan het lezen op ergogenics toen ik op dit artikel stuitte: http://www.ergogenics.org/supplement22.html
Gaat over een supplement waar SARM'S in zouden zitten, wat dus gewoon ferulic acid bleek te zijn, niet heel boeiend dus... Maar verderop in het stukje stond iets wat ik wel heel interessant vond, namelijk hoe ferulic acid een belangrijke rol speelt met het significant verminderen van de androgene effecten van bv testoteron, maar de anabole effecten ongemoeid laat. Dat is wat iedereen wel wil neem ik aan!

Enniehou, ik ben dus even aan het uitzoeken wat de ideale dosis per kg lichaamsgewicht is voor een mens. Dit is wat ik heb berekend met behulp van dit artikel: http://resources.metapress.com/pdf-preview.axd?code=u7666m10l5n3500g&size=largest

De proefdieren (ratten) hadden een gewicht van 90-110 gram, gemiddeld 100 gram dus.
Ze kregen voor het beste effect wat in het onderzoek is gemeten een totale dosis van 42 mg, over een periode van 10 dagen. Dit is dus 4.2 mg per dag. De dagelijkse dosis per kg lichaamsgewicht bedraagt dus 4.2/100*1000= 42mg/kg.

Voor een persoon van 76 kilo (IK) zou ik dus 76*42=3192mg per dag moeten slikkem om soortgelijke resultaten te halen. Wat is jullie idee hierover?

Een pruduct dat ik heb gevonden op internet dat ferulic acid bevat is de volgende:
http://www.totaldiscountvitamins.com/product/32842?r=df-Nextag
Er zit volgens de specificaties het volgende in:

Amount Per Serving
FRAC (from rice) 50 mg
Gamma Oryzanol (from rice) 25 mg

Beide zijn vormen (precursors?) van ferulic acid. Hiervan zou ik dus minimaal 42.56 servings per dag van moeten nemen, en dan hou ik geen rekening met het feit dat de biologische beschikbaarheid waarschijnlijk een stuk lager is in pilvorm dan wanneer er wordt geinjecteerd zoals in het onderzoek.

Mijn conclusie is dus dat je met de laag gedoseerde supplementen geen steek verder komt.
Heb ik het aan het rechte eind?

Laatst bewerkt:
ik snap het niet waarom wil ik de androgene effecten van testosteron niet?
of andere hormonen? alleen als je aan de AAS zit zeker.

Je hebt geen rekening gehouden met de HED.

Dit is teveel speculatie. Je kan je denk ik beter focussen op dingen die waarschijnlijker zijn te werken.

• Topic Starter Topic Starter
Link ergogenics aangepast.

DR P, verklaar je nader...

Waarom je de androgene effecten niet wil? Tjsa je wilt toch het liefst alleen de anabole effecten van AAS? of vind jij het fijn om met acne rond te lopen?

En ik denk dat het juist interresant is je te focussen op middelen die nog niet worden toegepast, opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin naar mijn idee.

Je rekensom dat de dosis per lichaamsgewicht rat vermenigvuldigd met lichaamsgewicht een effectieve dosis voor de mens klopt niet.

Dat je nieuwe dingen probeerd uit te vinden en erover wil discusseren kan ik zeer waarderen! :) Maar uit je post blijkt dat je het ook op jezelf wil toepassen, dan raad ik je aan om k het bij de bewezen dingen houden. Ten eerste omdat je dan sowieso waar voor je geld hebt, maar vooral omdat als je niet op hoogte bent van wat HED is bijvoorbeeld, je in dit geval dus makkelijk een overdosis van middelen kan oplopen.

Terug
Naar boven