Fitness Seller

Vraagje over dieet om droog te worden

Bezoekers in dit topic

MartinoDacosta

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
102
Waardering
3
Hallo beste mensen,

Ik heb zelf de grootste moeite om droog te worden en om ook af te vallen rond me gezicht en buik.

Laatst las ik een intressant artikel over het T-Dawg dieet versie 2.0. Hierbij mag je tijdens trainings dagen op 100 gram koolhydraten zitten en tijdens rust dagen op 70 gram.

Nu heb ik dit eet schema gemaakt gebasseert op het artikel:

08.00 uur: 1.5 kop havermout + 1 banaan. ( bij mekaar ongeveer 64 gram koolhydraten ). Verder doe ik er magere ( vetvrije ) melk bij. Ook eet ik er 6 eieren bij waarvan 1 met ei geel.

10.30 uur: handje vol amandels ( andere noten lus ik niet hehe )

12.30 uur: 200 gram kip ( zonder vel ) + 150 gram groenten ( geen bonen enzo ).

14.30 uur: 150 gram magere steak met wat groenten.

17.30 uur: 150 gram tonijn op olie basis.

19.30 uur: 200 gram kip met ongeveer 150 gram groenten.

22.00 uur: eiwit shake.


Ik probeer dit trouw aan te houden, alleen soms lukt dat niet vanwege mijn wisseldiensten.

Op trainings dagen eet ik de meeste koolhydraten. Voor de training 1,5 kop havermout + banaan, tijdens de training koolhydraten drankje, na de training 150 gram rijst met kip en groente. Is ongeveer 97 gram koolhydraten met drankje rond de 130 gram.

Op rust dagen doe ik cardio ongeveer 145- 150% van de maximale hartslag voor 45 min.


Mijn lengte is 1,86m en ben 96 kg. Moet ongeveer met eiwitten op 190 gram zitten. Volgens eetmeter zit ik daar wel op. Voor de rest drink ik veel water en thee.

Wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt voor de moeite.

ps. ik merk nu wel dat ik het warmer heb door die eiwit verbranding vanwege het thermisch effect.
 
Laatst bewerkt:
ff OT: als je op 100gr KH wilt zitten, zit je natuurlijk met dit schema veel tehoog. (alleen al 64gr bij t ontbijt)

ik zou wel wat meer eitwit nemen. 2.5-3x je lichaams gewicht
 
ff OT: als je op 100gr KH wilt zitten, zit je natuurlijk met dit schema veel tehoog. (alleen al 64gr bij t ontbijt)

ik zou wel wat meer eitwit nemen. 2.5-3x je lichaams gewicht

hoezo te hoog, ja alleen tijdens trainings dagen zit ik te hoog. Carbs uit groente hoef je niet mee te rekenen toch?
 
carbs zijn carbs! je lichaam gaat echt niet kijken "he dit is uit groente daar doe ik nix mee"
 
carbs zijn carbs! je lichaam gaat echt niet kijken "he dit is uit groente daar doe ik nix mee"

Maar carbs uit groenten worden toch op een andere manier verwerkt dan bv uit brood paste etc omdat het lichaam veel meer moeite moet doen om die groente af te breken.
 
Maar carbs uit groenten worden toch op een andere manier verwerkt dan bv uit brood paste etc omdat het lichaam veel meer moeite moet doen om die groente af te breken.

dat is niet bij alle groente zo.
dit is trouwens nooit wetenschappelijk bewezen. (negatieve caloriën)
 
Maar carbs uit groenten worden toch op een andere manier verwerkt dan bv uit brood paste etc omdat het lichaam veel meer moeite moet doen om die groente af te breken.

dat doet er toch niet toe. energy is energy, of t nu uit groente, vlees, vet of wat anders is.
 
waarom zet je er geen magere kwark bij? als laatste maaltijd voor het slapen gaan
 
goed punt!
aan de eiwitten uit de kwark heb je in de nacht meer dan aan je shake
 
Ik weet niet hoeveel calorieen dit zijn en hoeveel je normaal eet maar dit lijkt mij echt zeer weinig. Denk dat je zo in het begin veel afvalt en dan heel snel stagneert en je oude gewicht zo weer bereikt.
 
Ik weet niet hoeveel calorieen dit zijn en hoeveel je normaal eet maar dit lijkt mij echt zeer weinig. Denk dat je zo in het begin veel afvalt en dan heel snel stagneert en je oude gewicht zo weer bereikt.

Dit is ongeveer wat het T-dawg dieet voorschrijft. Hier is een voorbeeld dieet van het artikel:

ample Daily Diet

Meal #1 (Big breakfast option)

Egg and cheese omelet

Oatmeal

Classic Grow!


Snack

Beef jerky, handful of mixed nuts


Meal #2

Tuna, boiled egg


Meal #3

Chicken breasts

Mixed veggies


Meal #4

Pre and post-workout drink


Meal #5

Steak

Salad


Meal #6

Cottage cheese

Low Carb Grow!
 
Gooi al je koolhydraten uit je dieet en doe een paar keer per week low intensity cardio op nuchtere maag, succes!
 
Gooi al je koolhydraten uit je dieet en doe een paar keer per week low intensity cardio op nuchtere maag, succes!


Lijkt me niet echt zinvol. Je zou alleen tijdens de trainings dagen koolhydraten kunnen gebruiken voor de energie.
 
Lijkt me niet echt zinvol. Je zou alleen tijdens de trainings dagen koolhydraten kunnen gebruiken voor de energie.

Nah, als je geen koolhydraten meer eet gaat je lichaam vet gebruiken als energiebron :)
 
Nah, als je geen koolhydraten meer eet gaat je lichaam vet gebruiken als energiebron :)

Ja maar je hebt niet echt veel fut over om een goeie workout te doen, en alleen maar vlees eten enzo is echt duur. En ja je lichaam heeft ook groenten en fruit nodig.
 
Back
Naar boven