Fitness Seller

Vraagje over Glucosamine, Chondroitine & MSM (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mambalgin

Cool Novice
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
209
Waardering
1
Lengte
1m80
Beste mensen,

ik ben ernstig aan het overwegen om een supplement met "Glucosamine, Chondroitine & MSM"
te bestellen, maar ik weet nu nog steeds niet wat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden zijn...

Op de volgende webpagina staat er over dagdoseringen:

Glucosaminesulfaat 1500 tot 2000 mg (afhankelijk van lichaamsgewicht).
Dit komt overeen met 1200 tot 1750 mg elementaire hoeveelheid glucosamine.
Let op het is voor fabrikanten verplicht de elementaire hoeveelheid glucosamine te
vermelden op hun producten.

Chondroïtinesulfaat 1200 tot 1500 mg (afhankelijk van lichaamsgewicht).
Als leidraad kunt u aanhouden: > 70 kg 1500 mg.

MSM (Methylsulfonylmethaan) minimaal 3000 mg

http://www.glucosamine-info.nl/site/pagina_hoofd.php?rubriek_id=102

-------------------------

Vooral dat laatste over MSM verbaasde mij ENORM, ze raden dagelijks 3000mg
Methylsulfonylmethaan aan:eek::eek::eek:

Er zijn weinig tot geen "Glucosamine, Chondroitine & MSM" supplementen beschikbaar
waar zoveel MSM aanwezig is! Tenzij je Methylsulfonylmethaan apart zou bestellen...

Op Body & Fitshop kwam ik 3 merken tegen die "Glucosamine, Chondroitine &
MSM" verkopen:

Glucosamine, Chondroitine & MSM van Body & Fit
Bevat 300mg MSM per 3 capsules

Glucosamine/Chondroitin/MSM van Doctors Best
Bevat 500mg MSM per 2 capsules

Glucosamine, Chondroitine en MSM van Now Foods
Bevat 150mg MSM per capsule

In géén van deze 3 supplementen zal je meer als 500mg MSM tegenkomen,
nu heb ik hier 3 vragen bij:

1) Klopt die aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 3000mg aan MSM of
is dat zever???

2) Indien het degelijk wel klopt, dan zal ik die 3 ingrediënten (Glucosamine,
Chondroitine & MSM) apart moeten bestellen ->

- Glucosamine Sulfate van Now Foods Bevat 1500mg per 2 capsules

- Chondroitine sulfaat van Glucosamine.com Bevat 1200mg Chondroitine sulfaat per 2 capsules

- MSM 1500 van Doctors Best Bevat 1500mg MSM per capsule!

Dus als ik die aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 3000mg moet nastreven
dan zit ik goed met 2 van deze capsules per dag...

Maar de vraag is: helpen deze ingrediënten ECHT wel???
Ik kamp namelijk met facetartrose:o

3) En dan heb je nog 2 verschillende Glucosamine-soorten:
Glucosaminesulfaat en Glucosaminehydrochloride; wat is het verschil tussen deze 2?
 
Hema heeft t/m 20 januari alle voedingssupplementen in de aanbieding 2+1 gratis!

http://www.hema.nl/winkel/dames-en-...hondroitine-msm-tabletten-120-stuks-(11430107)

Glucosamine-chondroïtine-msm tabletten 120 stuks: €11,95
Samenstelling per 2 tabletten: Glucosaminesulfaat uit Glucosaminesulfaat 2KCl (komt overeen met 473 mg Glucosamine) 600 mg, Chondroïtinesulfaat 200 mg,
MSM (methylsulfonylmethaan) 1000 mg, Koper (-gluconaat) 150 mcg 15% ADH*, Mangaan (-gluconaat) 0,30 mg 15% ADH*, *ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid


Bevat 1000mg MSM per 2 capsules.

Misschien een idee?
 
Hema heeft t/m 20 januari alle voedingssupplementen in de aanbieding 2+1 gratis!

http://www.hema.nl/winkel/dames-en-...hondroitine-msm-tabletten-120-stuks-(11430107)

Glucosamine-chondroïtine-msm tabletten 120 stuks: €11,95
Samenstelling per 2 tabletten: Glucosaminesulfaat uit Glucosaminesulfaat 2KCl (komt overeen met 473 mg Glucosamine) 600 mg, Chondroïtinesulfaat 200 mg,
MSM (methylsulfonylmethaan) 1000 mg, Koper (-gluconaat) 150 mcg 15% ADH*, Mangaan (-gluconaat) 0,30 mg 15% ADH*, *ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid


Bevat 1000mg MSM per 2 capsules.

Misschien een idee?

Nope niet echt, bevat amper 200mg Chondroïtinesulfaat en dat is volgens de onderstaande link onvoldoende:

http://www.glucosamine-info.nl/site/pagina_hoofd.php?rubriek_id=102
 
Nope niet echt, bevat amper 200mg Chondroïtinesulfaat en dat is volgens de onderstaande link onvoldoende:

http://www.glucosamine-info.nl/site/pagina_hoofd.php?rubriek_id=102

Samenstelling per 2 tabletten: Glucosaminesulfaat uit Glucosaminesulfaat 2KCl (komt overeen met 473 mg Glucosamine) 600 mg, Chondroïtinesulfaat 200 mg,
MSM (methylsulfonylmethaan) 1000 mg, Koper (-gluconaat) 150 mcg 15% ADH*, Mangaan (-gluconaat) 0,30 mg 15% ADH*, *ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

Er staat toch 1000mg of zie ik dit nu verkeerd?

Edit: Oh je hebt gelijk ik dacht dat het over MSM ging!
 
Laatst bewerkt:
Samenstelling per 2 tabletten: Glucosaminesulfaat uit Glucosaminesulfaat 2KCl (komt overeen met 473 mg Glucosamine) 600 mg, Chondroïtinesulfaat 200 mg,
MSM (methylsulfonylmethaan) 1000 mg, Koper (-gluconaat) 150 mcg 15% ADH*, Mangaan (-gluconaat) 0,30 mg 15% ADH*, *ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

Er staat toch 1000mg of zie ik dit nu verkeerd?

Edit: Oh je hebt gelijk ik dacht dat het over MSM ging!



Onvoldoende of niet, wat is het beoogde doel dat jij wil bereiken met het slikken van dit supplement?

Soepele gewrichten en minder pijn in mijn rug, ik kamp met facetartrose:o
 
Laatst bewerkt:
Zou het ook helpen voor gewrichtspijnen in de ellebogen?

ik heb tegenwoordig weer meer last van mijn ellebogen.
 
Zou het ook helpen voor gewrichtspijnen in de ellebogen?

ik heb tegenwoordig weer meer last van mijn ellebogen.

Ik heb hier en daar gelezen dat het meer werkt voor de kniegewrichten,

ik vraag mij dus ook af het degelijk werkt voor de ellebogen,

wervelkolom en andere lichaamsdelen...
 
Zou het ook helpen voor gewrichtspijnen in de ellebogen?

ik heb tegenwoordig weer meer last van mijn ellebogen.

Ik heb hier en daar gelezen dat het meer werkt voor de kniegewrichten,

ik vraag mij dus ook af het degelijk werkt voor de ellebogen,

wervelkolom en andere lichaamsdelen...

De artikelen die ik gelezen hebben zeggen wel degelijk dat het werkt voor alle gewrichten in het lichaam.

Ik zou zeggen probeer het gewoon en kijk of je er iets van merkt.
 
Mijn ma heeft deze week twee potjes van de kruidvat meegenomen. Etiket is er wel af dus weet de hoeveelheden niet. Zal wel goed genoeg zijn denk ik (hoop ik)
 
Meningen zijn erg verdeeld over de werking.
Gebruik het zelf ook een tijdje en moet zeggen dat ik een minder last lijk te hebben van mijn knie.
Dat kan door de glucosamine komen, maar voor hetzelfde geld is het puur iets psychologisch...
Een potje kost tussen de €10 en €15 voor 120 capsules, dus ik zou zeggen probeer 1 of 2 potten en bekijk of het voor jou werkt.
Tip: Ik neem ze zelf tegelijk met mijn omega caps. Ben van mening dat die twee producten elkaars werking kunnen helpen (omega als smeermiddel als het ware).
 
Ik had tijdje gebruikt Gluco.+chond.+MSM heb nu helemaal geen last van mijn polsen. Had ook niet verwacht, maar blijkbaar werkt het
 
Soepele gewrichten en minder pijn in mijn rug, ik kamp met facetartrose:o

1500mg glucosamine-sulfaat per dag, effect duurt enkele weken, probeer het 3 maanden, na 3 maanden geen symptomatische verlichting => staken (CBO richtlijn). Sommigen hebben er baat bij, anderen niet, is geen evidence voor.

 
Iemand ervaring met MSM (Methylsulfonylmethaan) qua pijnstilling?
 
ik gebruik nu al 2 maand Gluco.+chond.+MSM van B&F, 1X3 caps per dag, merkte al verschil na 1 week. Ik had namelijk last van overbelaste knieen door fitness + kickbox. Ik ben zeer tevreden met het product!
 
Laatst bewerkt:
Glucosamine is één van de weinige supplementen die ook officieel als medicijn verkocht worden (gedeponeerde naam). Het werkt inderdaad voor de één wel en voor de ander niet, dat ligt natuurlijk aan de aandoening. Kwestie van proberen en hopen dat het werkt.

Hier loopt ook een review over waar zelf de dokter een advies gaf om glucosamine te gebruiken.

Kijk wel uit met cheap ass glucosamine. Want de gebruikt schaaldieren kunnen verontreinigd zijn met zware metalen en dat wil je ook weer niet binnenkrijgen. Wij laten die van ons altijd controleren op de aanwezigheid van deze zware metalen.
 
De vraag is ook ofdat je die msm nodig hebt.
 
Hoezo? Ik lees vaak dat het een pijnstillende werking zou hebben.....

Ja dat lees je inderdaad wel. Maar er zijn weinig onderzoeken van die echt iets aanduiden wat het zou doen of verhelpen. maar als de pijn een stuk minder is dan is dat zeker meegenomen.
 
Back
Naar boven