MuscleMeat

Vraagje over herhalingen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Embryo94

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
213
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
97kg
Vetpercentage
20%
Beste DBBers,



Ik heb een vraag, namelijk:

Na hoeveel herhalingen train je de "conditie" van je spieren ipv de kracht? Ik heb dat namelijk nogal vaak gelezen op het forum, dat je na teveel herhalingen cardio aan het doen bent ipv krachttraining. En dat je spieren dan niet zouden groeien. Ik heb een paar vrienden in de gym die namelijk 30-60 minuten lang zitten armen te trainen met dumbbells, en dan wel honderden herhalingen. Toch hebben ze redelijk gespierde armen :P

Hoe zit dat met herhalingen? Train je bv. nog kracht als je 10 herhalingen doet op elk apparaat in de gym, dus zeg maar fullbody, maar dan op zwaarste gewicht wat je kan?


Danku.
 
Op je max gewicht zal je geen 10 reps halen volgens mij..
 
Op je max gewicht zal je geen 10 reps halen volgens mij..


Oke, bijvoorbeeld 4-6 dan? Maar iig, 10 herhalingen op max gewicht als uitgangspunt..train je dan "kracht" of "uithoudingsvermogen"?
 
Beste DBBers,



Ik heb een vraag, namelijk:

Na hoeveel herhalingen train je de "conditie" van je spieren ipv de kracht? Ik heb dat namelijk nogal vaak gelezen op het forum, dat je na teveel herhalingen cardio aan het doen bent ipv krachttraining. En dat je spieren dan niet zouden groeien. Ik heb een paar vrienden in de gym die namelijk 30-60 minuten lang zitten armen te trainen met dumbbells, en dan wel honderden herhalingen. Toch hebben ze redelijk gespierde armen :P

Hoe zit dat met herhalingen? Train je bv. nog kracht als je 10 herhalingen doet op elk apparaat in de gym, dus zeg maar fullbody, maar dan op zwaarste gewicht wat je kan?


Danku.

bij: http://www.fitness-island.com/ en dan fitness schema's
laten ze een mooie overzicht zien van schema's
kracht, massa, droog en combo

---------- Post toegevoegd Wed 17 Aug 2011 om 14:28 ----------

Oke, bijvoorbeeld 4-6 dan? Maar iig, 10 herhalingen op max gewicht als uitgangspunt..train je dan "kracht" of "uithoudingsvermogen"?

dan train je op uithoudingsvermogen / Droog trainen
Als dat jou doel is, dan zou ik voor 15 15 15 gaan of 12 12 12
 
Laatst bewerkt:
bij: http://www.fitness-island.com/ en dan fitness schema's
laten ze een mooie overzicht zien van schema's
kracht, massa, droog en combo

---------- Post toegevoegd Wed 17 Aug 2011 om 14:28 ----------



dan train je op uithoudingsvermogen / Droog trainen
Als dat jou doel is, dan zou ik voor 15 15 15 gaan of 12 12 12


O oke thanks voor de link, en als je nou op uithoudingsvermogen traint, groeien je spieren dan eigenlijk wel?
 
O oke thanks voor de link, en als je nou op uithoudingsvermogen traint, groeien je spieren dan eigenlijk wel?
Als het goed is wel, maar als dat weer jou doel zou zijn, zou ik voor massa setjes gaan.
En nog belangrijker kwa groeien..........voedingsschema.:cool:
 
Als het goed is wel, maar als dat weer jou doel zou zijn, zou ik voor massa setjes gaan.
En nog belangrijker kwa groeien..........voedingsschema.:cool:

I know I know, heb nooit de tijd ervoor vrijgemaakt voor een voedingsschema. ik eet wel altijd clean, bruin brood met kipfilet, tonijn, magere kwark , veel rijst etc.

Maar ik kan niet echt een voedingsschema maken en ook geen whey nemen want m´n ma vind dat te duur en bovnedien kan ik het avondeten niet zelf bepalen.
 
Laatst bewerkt:
double
 
I know I know, heb nooit de tijd ervoor vrijgemaakt voor een voedingsschema. ik eet wel altijd clean, bruin brood met kipfilet, tonijn, magere kwark , veel rijst etc.

Maar ik kan niet echt een voedingsschema maken en ook geen whey nemen want m´n ma vind dat te duur en bovnedien kan ik het avondeten niet zelf bepalen.

Zonder voedingsschema is het echt schieten met je ogen dicht. De kans dat je raakt is ontzettend klein, maar niet onmogelijk.

Zonder voedingsschema zou ik in ieder geval niet teveel resultaat verwachten.
 
Indeling qua reps zit wel goed in die schema's.
De dag-indeling qua oefeningen vind ik daarentegen niet goed gekozen.

Nou vindt ik eigenlijk niet, van die schema's op fitness eiland. Staan schema's tussen waar ze per dag 3 grote spiergroepen trainen, en dat 3 keer per week.. WTF!? ???
 
Fitness island... laat me niet lachen. Gewoon 12-16 sets, 4-6 reps. Goed eten daarbij en groeien als een mofo.
 
Nou vindt ik eigenlijk niet, van die schema's op fitness eiland. Staan schema's tussen waar ze per dag 3 grote spiergroepen trainen, en dat 3 keer per week.. WTF!? ???

Dat zei ik toch ook?


Dag 1: o.a. biceps, triceps en borst
Dag 2: o.a. schouders en rug
Lekker rug en schouders trainen met spierpijn in schouders, triceps en biceps..???
 
Fitness island... laat me niet lachen. Gewoon 12-16 sets, 4-6 reps. Goed eten daarbij en groeien als een mofo.


Ging om de setjes en niet over de schema's....(om TS een indicatie te geven)
Schema's daar zijn bagger idd.
 
Zonder voedingsschema is het echt schieten met je ogen dicht. De kans dat je raakt is ontzettend klein, maar niet onmogelijk.

Zonder voedingsschema zou ik in ieder geval niet teveel resultaat verwachten.

Heus? k heb nooit een voedingsschema gehad gewoon clean vreten, en heb al een stuk meer massa dan 6 maanden geleden. toen was ik nog zo plat als wat qua buik, en nu heb ik soort van 4pack & je ziet de v-vorm veel meer.
 
Heus? k heb nooit een voedingsschema gehad gewoon clean vreten, en heb al een stuk meer massa dan 6 maanden geleden. toen was ik nog zo plat als wat qua buik, en nu heb ik soort van 4pack & je ziet de v-vorm veel meer.


Ja, dat vind k ook bullshit.
Ik train zonder echt voedingsschema en zie dat k veel meer spiermassa heb.
Als professional heb je natuurlijk wel een voedingsschema nodig.
Maar als hobby-bodybuilder heb je dat niet per se nodig.
 
Laatst bewerkt:
@ TS:
Als je conditie traint, train je ook kracht en massa en visa versa.
De verhouding tussen het winnen van conditie, kracht en massa verschilt van de reprange.
Je kunt er niet echt een exact aantal op kleven maar dit zal in de buurt komen:
1-6 voornamelijk kracht
6 - 12 voornamelijk massa
alles wat meer is vooral conditie
 
I know I know, heb nooit de tijd ervoor vrijgemaakt voor een voedingsschema. ik eet wel altijd clean, bruin brood met kipfilet, tonijn, magere kwark , veel rijst etc.

Maar ik kan niet echt een voedingsschema maken en ook geen whey nemen want m´n ma vind dat te duur en bovnedien kan ik het avondeten niet zelf bepalen.

Die ene avond maaltijd zal het hem nu ook wel niet maken hoor ;)
 
Ja, dat vind k ook bullshit.
Ik train zonder echt voedingsschema en zie dat k veel meer spiermassa heb.
Als professional heb je natuurlijk wel een voedingsschema nodig.
Maar als hobby-bodybuilder heb je dat niet per se nodig.

thats what i thought :)

---------- Post toegevoegd Wed 17 Aug 2011 om 18:41 ----------

@ TS:
Als je conditie traint, train je ook kracht en massa en visa versa.
De verhouding tussen het winnen van conditie, kracht en massa verschilt van de reprange.
Je kunt er niet echt een exact aantal op kleven maar dit zal in de buurt komen:
1-6 voornamelijk kracht
6 - 12 voornamelijk massa
alles wat meer is vooral conditie

okay thnx! dus bijvoorbeeld 12 bench crunches en dan 2 secs blijven hangen steeds = effectief?
 
Voeddingschema kan makkelijk, zorg dat je zonder avondeten op onderhoud zit, of max 100 kcal erboven, en zorg dat je je eiwitten vetten goedzitten..

thats all, doe ik ook.
 
Back
Naar boven