MuscleMeat

Vraagje over "lopen" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Moontribe

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 mei 2004
Berichten
1.390
Waardering
2
Als bijbaantje ben ik Postbode, dus ik loop heel wat af. Sinds ik nu toch ook wat meer met Cardio bezig ben, en uiteraard niet teveel massa wil verliezen, ben ik benieuwd hoe jullie over dat "lopen" denken. Ik snap dat alleen lopen niet echt een "fatburner" is, maar denken jullie dat het genoeg inspanning is om rond hetzelfde vet% of iets lager, te blijven/komen?

Of zal ik gewoon 2 á 3 keer in de week een HIIT training blijven doen?


Ben gewoon benieuwd, alvast bedankt.
 
te zien hoe intensief je lopen is he :D
matig intensief: geen probleem
intensief: HIITje minder
 
We kennen je lichaam niet. Jij moet zelf kijken waar je van aankomt en waar je van afvalt. Daar weten wij te weinig voor. Activiteiten naast bb moet je in het algemeen mee uitkijken. Maar dit soort activiteiten lijkt me geen bedreiging of bevordering.

Dat lopen moet je meer zien als calorien verbranden, dan vet verbranden. Beste is rond 75% van je hartslag te zitten voor vet verbranding. Lijkt me sterk dat je dat met je werk redt ;)

Maar je doel komt niet echt duidelijk uit. "Massa niet verliezen"."vet% verminderne/zelfde houden" ??

Zou anders gewoon op de dagen dat je werkt, wat extra calorien nemen.(als je dat wilt) Dan kan je gewoon hit blijven doen.
 
Laatst bewerkt:
Tenzij je echt gaat hardlopen denk ik niet dat dat lopen echt wat uithaalt.
 
Oké bedankt voor de reacties.

Echt intensief lopen doe ik niet. Eigenlijk probeer ik zo "relaxed" mogelijk te lopen, zodat het niet al te inspannend is (hopen dat me baas dit niet leest :p ), en als ik de dag ervoor me benen heb getraind loop ik sowieso niet zo hard. ;)

Maargoed, vanavond gewoon even HIITje doen.


En haazebr: zie het niet als een doel, meer gewoon als vraag. Ik wil niet teveel doen kwa vet verbranden, en ik wist niet precies of lopen "zo'n" inspanning is, dat je er op den duur echt flink vet mee verbrand. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik het rustiger aan gaan doen met me Cardio training. :)
 
Moontribe zei:
Oké bedankt voor de reacties.

(hopen dat me baas dit niet leest :p )QUOTE]

Zo Moontribe, wat dacht je - lekker makkelijk geld verdienen? Voor jouw tien anderen! Blijf morgen maar lekker relaxed thuis. Tssss, wat denken die bodybuilders wel niet! :mad:


:D
 
Zie het lopen als een caloriën verbrandend extratje, het zal je schema niet in de weg zitten.
 
Hmm....ik wil ondanks alle antwoorden die de andere richting opwijzen, er toch nog even aan toevoegen dat het lopen wel degelijk uitmaakt.

Je zal er geen kilo's vet mee verbranden, maar ervan uitgaande dat een mens gemiddeld 5 a 6 km per uur loopt, verbrand de gemiddelde mens ook ongeveer 200 tot 250 calorieen per uur op dit tempo.

Zit je met je voeding precies op onderhoudsniveau, dan ga je met het lopen erbij toch heel licht de cut in.
 
Ik loop meestal 5 x in de week 1 uur in de avond 1 uur na me avond eten, daarna nog wat kwark en naar bed. Maar het help zeker wel om vet te verbranden, dat idee krijg ik tenminste wel hoor.
 
Als ik 4 maal per week een uur (s'ochtends op nuchtere maag) ga lopen aan 12 kmh in combinatie met KT, verlies ik op zijn minst een kilo vet (1000 kcal per dag verbruikt door sport). Lopen is zeker een fatburner (voor mij misschien de snelste en beste), de enige manier voor mij om in een minimum van tijd aan de 6% raken, en als ik op die 6% zit iedere week een loopsessie waarbij ik voordien een ephedrine-, caffeine- en aspirinetablet neemt en voila de 4% is daar.
 
4%? das wel heel netjes
 
heb nooit problemen gehad om super droog te staan. Ma wel om massa te kweken. Heb 4 jaar gedaan om 12kg te winnen (weeg nu 70kg en ben 1m70)
 
Suicide Sid zei:
heb nooit problemen gehad om super droog te staan. Ma wel om massa te kweken. Heb 4 jaar gedaan om 12kg te winnen (weeg nu 70kg en ben 1m70)

Misschien eet je te weinig ???
 
Ik prop me vol. Om de twee uur een gebalanceerde maaltijd (vet, eiwitten en koolhydraten) tussen de 3000 en 3500 kcal per dag. Ik denk eerder dat ik me een hele tijd heb zitten overtrainen.
 
Afhankelijk van je aktiviteiten overdag kan 3000 tot 3500 Kcal per dag nog te weinig zijn om goed te kunnen bulken.
Probeer eens een goede inschatting te maken van je energieverbruik door je activiteiten iedere dag, lees de sticky's in het voedings gedeelte van dit board.
 
Suicide Sid zei:
Ik prop me vol. Om de twee uur een gebalanceerde maaltijd (vet, eiwitten en koolhydraten) tussen de 3000 en 3500 kcal per dag. Ik denk eerder dat ik me een hele tijd heb zitten overtrainen.

Zou kunnen, maar als je een extreme ecto bent, dan moet je misschien eerder aan 5000 Kcal denken.
 
Ik ken zelfs ecto's met 6000 k/cal
 
Suicide Sid zei:
Als ik 4 maal per week een uur (s'ochtends op nuchtere maag) ga lopen aan 12 kmh in combinatie met KT, verlies ik op zijn minst een kilo vet (1000 kcal per dag verbruikt door sport). Lopen is zeker een fatburner (voor mij misschien de snelste en beste), de enige manier voor mij om in een minimum van tijd aan de 6% raken, en als ik op die 6% zit iedere week een loopsessie waarbij ik voordien een ephedrine-, caffeine- en aspirinetablet neemt en voila de 4% is daar.

6% ja...4%... je aders moeten haast uit je lijf springen? :eek:
 
Back
Naar boven