MuscleMeat

Vraagje over sheiko schema.

Bezoekers in dit topic

Nog een vraagje hier. Ik heb het 3day over 80Kg program bekeken (4de dag doe ik press dag dan). Je werkt 37v2, 31 en dan 32v2 waar je voor nieuwe maxes gaat.. Maar gaat de progressie niet erg traag? Na 3maanden (elke cycle 4 weken) ga je voor 5Kg extra op je lifts. Want hij zegt 100%-105% als je kan, maar gaan jullie als je kunnen nog verder? 110-115% Je past dit aan naar hoe sterk je je voelt toch?

daarom is sheiko ook een programma voor gevorderden die niet zo snel meer progressie maken
 
daarom is sheiko ook een programma voor gevorderden die niet zo snel meer progressie maken

Sheiko is niet een programma, sheiko is een coach die tientallen programma's heeft geschreven, ook voor beginners.
 
Ik ben aan het overwegen om ook met Sheiko te beginnen. Het 3daagse programma voor intermediate lifters.
Het probleem is dat ik om medische redenen een redelijk laag MRV heb.
Nu dacht ik om -80kg programma te volgen, hoewel ik ~90kg weeg.
Als me dat dan meevalt en ik bouw wat meer recuperatie-vermogen op over enkele cycli kan ik nog proberen of het +80kg programma voor mij te doen is.
Is dat een goed plan of doe ik beter andere aanpassingen?
 
Het programma voor 80-kg is zwaarder, aangezien lichtere atleten vaak sneller herstellen.
 
Ah, ik had de indruk dat zwaardere atleten juist meer volume moeten draaien om progressie te maken.
Da's dan een misvatting van mijn kant.
Gewoon met de +80kg beginnen dus.
 
Back
Naar boven