AndroidHealthClinic

Vraagje over spieropbouw en hoeveel te eten (origineel :-) )

Bezoekers in dit topic

bitano

Cool Novice
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
175
Waardering
43
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
Heeeey,

Ongetwijfeld is deze info ergens vandaan te plukken of te herleiden uit het combineren van meerdere bronnen, maar ik zie door de bomen even het bos niet meer en hoop dus op een (zo simpel mogelijk) antwoord via dit forum.

SCENARIO:
Mijn vetpercentage is zo'n 20%.
Ik eet zo'n 200 gr eiwitten per dag
Ik doe om de dag een full body workout

Ik kan dus nog best wel wat vet verliezen en heb (als het goed is) genoeg eiwitten per dag voor spierherstel.

Als ik nu hoofdzakelijk zorg dat mijn eiwitten op peil zijn en wat betreft koolhydraten en vet eigenlijk zeer weinig eet in verhouding:

1. Bouw ik dan nog steeds prima spieren op
2. Neemt mijn vetpercentage in verhouding af?

Zo niet (en dat zou jammer zijn), wat zou ik dan slimmer moeten doen? Linkjes zijn ook meer dan welkom, maar ik hoop vooral op een duidelijk / eenduidig antwoord.

Alvast bedankt!
 
Wat is je voedingsschema?
Probeer je voeding voor 90% uit je normale voeding te halen en als je het nodig hebt supplementen bij te voegen.
In het begin is het belangrijkste dat je gezonde voeding binnekrijgt en dat je een zicht hebt op je dagelijkse kcal inname.
Je macro's zijn 2e zaak. Ik ken iemand die met 80% carbs echt fantastische vooruitgang maakt (10% proteinen en 10% vet). Ik stel me tegenwoordig dus wat vragen bij de nood aan 30%+ proteinen.
In het begin zal je zelfs tijdens een cut sterker worden, het zal gewoon veel trager gaan.
 
Spieren opbouwen & vet verliezen gaat niet echt samen. Het is het 1 of t ander;)
Je kan wel 300 gram eiwitten eten, maar kom jij niet boven je totale behoefte uit qua kcals ga je geen massa aanzetten helaas.
 
Het is dus niet zo dat bij (te) weinig inname van koolhydraten / vetten mijn lichaam de al bestaande vetreserves gaat aanspreken?
 
Bij te weinig kcals wordt er vet aan gesproken ja. Mensen doen dit door kh/vet omlaag te gooien, gezien je die eiwitten nodig hebt;)

Maar massa ga je dan niet aanzetten..:)
 
Vergeet de beginners gains niet. Als ie net bezig is, zal ie een tijdje prima beide kunnen.
 
Ja.. Maar verwacht daar niet teveel van. Gewoon lekker beginnen met bulken en dan na een tijd een goeie cut er tegen aan. Dit zal imo de beste resultaten leveren:)
 
Ok weer een stukje wijzer. Bedankt voor de info, mannen!
 
Back
Naar boven