Fitness Seller

Vraagje over trt frequent pinnen met insulinenaalden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tee er teetje

Novice
Lid geworden
3 jul 2021
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
99kg
Vetpercentage
20%
Hallo allemaal.
Account aangemaakt om op dit forum te kunnen posten, aangenaam.
Ik heb testosteron vervangende therapie op dokters recept. Ik krijg sustanon 250 mg ( 1ml ampullen) volgens de bijsleuter 1 x pinnen per 3 weken.

na me te laten informeren en veel op te zoeken heb ik gelezen dat de verschillende esthers van sustanon niet ideaal zijn voor TRT. Zeker 3 weken ertussen laten zitten zorgt voor hoge pieken en een crash.
na een video van op youtube over de voordelen van frequent pinnen ipv wekelijks en de effecten ervan ( stabliere bloedwaarden dus minder spikes, minder sides en een betere shbg waarde) heb ik besloten dit eens te gaan proberen.
Mijn dokter heeft vanaf het begin al gezegd dat ik om de 2 weken moest doen ipv 3 weken.

ik heb hem gevraagd over de esthers en de spikes en hij gaf aan dat dit inderdaad zo is, maar dat hij gebonden is aan de regelgeving in nederland. Hij zei dat ik prima mijn sustanon kan verdelen. Dus ipv 1 ml 250mg per 14 dagen, bijvoorbeeld 0,33ml elke 5 dagen, en uiteraard nieuwe naalden en veilig bewaren.

alleen om elke 5 dagen die harpoen in mijn glutes te zetten zie ik niet zo zitten. Ik heb daarom gekeken naar insuline naalden.

ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft en of ik bijvoorbeeld 0,15 ml eod kan zetten met de insuline naald. Ik zou dan 1 ampul sustanon kunnen gebruiken om 7 insuline spuiten te vullen en om de dag te zetten.

een paar vraagjes op voorhandz
1. Kan ik de insulinespuit naald vervangen door een grote naald om de sust op te nemen uit de ampul, om vervolgens de insulinenaald weer te herplaatsen?
Of moet ik gewoon 250 ml sust loaden in een gewone spuit en dan 7 insulinespuiten via de achterkant vullen met 0,14-15 per stuk.

2. Zou je deze intramusculair moeten zetten? De naald van insuline is denk ik alsnog lang genoeg ervoor, maar zelf in de glute pinnen vind ik lastig. Zou subcutaan ook een optie zijn? Of wordt de test dan niet goed opgenomen in het lichaam.

ben zelf een beetje bang voor de delts, quads ivm horrorverhalen en de glute lijkt me t meest risicovrij, maar handig is het niet
 
Om met insuline naalden intramusculair in je glute te zetten moet je wel aardig lean zijn, dat zou ik met 20% bf niet doen. Zelf doe ik quads en nooit ergens last van gehad, maar subq kan ook zeker.

Ik load en pin gewoon met dezelfde insuline naald.

Sustanon zou ik niet minder vaak dan minimaal 3x pw zetten als je je bloedwaarden zo stabiel mogelijk wilt houden.
 
Thanks voor de reactie, ik ga denk ik subq dagelijks zetten
 
Als alternatief zou je eventueel kunnen vragen om een recept voor testosteronundecanoaat (Nebido). Dan hoef je slechts één injectie elke 10-14 weken met stabiele bloedwaardes. Hij kan dit ook voorschrijven, het is goedgekeurd in Nederland.
 
beetje een vreemde vraag maar is de onderarm aan de bovenkant tien centimeter van de elleboog niet geschikt als injectieplaats met insulinenaalden?
 
beetje een vreemde vraag maar is de onderarm aan de bovenkant tien centimeter van de elleboog niet geschikt als injectieplaats met insulinenaalden?
Er zit daar nauwelijks vetweefsel en er lopen twee grote arteriën vlak onder het huidoppervlak. Als de injectieplaats ook maar een beetje gaat ontsteken drukt het al snel op je middelste armzenuw.
 
oke dus niet, thanks
 
Kleine update voor iedereen.
Ben van de 23g afgestapt en heb eens een 29g insulinenaald geprobeerd. Was idd een erg kleine naald, maar geen problemen gehad met in mijn glute injecteren. Kwam geen bult of lump dus volgens mij is hij wel IM gegaan
enige probleem was het drawen. Dat ging echt heel traag met de 29g. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze naalden backloaden, dan pakken ze een 18g en vullen ze 7 insulinespuiten via de plunger en kunnen ze een week vooruit.

ik zet nu zelf elke 3.5 dagen en heb ook even 25 en 27g gekocht om die te proberen. Ik blijf het lastig vinden.
Ik wil eigenlijk eod gaan pinnen, insuline naalden zouden wel het makkelijkst zijn aangezien ze in geheel komen en ik niet elke keer 2 naalden + een syringe nodig heb voor drawen en pinnen.

ik wil er voor het gemak niet teveel tijd per dag aan kwijt zijn.

opties:
1 : Drawen met 18g en pinnen met 25 of 27, allebei even voelen hoe ze zijn.
2: De tijd nemen om de drawen met insuline needle. Alleen als je die in de vial drukt is de naald al beschadigd? Soms is de naald ook wat krom na het injecten, bang dat ie afbreekt in de glute.
3: met een 18g drawen en gelijk meerdere insulin slins backloaden. En die bewaren mensen in een grote jar of tupperware met air tussen de test en plunger.

ik hoor graag jullie kritiek en meningen
 
Om met insuline naalden intramusculair in je glute te zetten moet je wel aardig lean zijn, dat zou ik met 20% bf niet doen. Zelf doe ik quads en nooit ergens last van gehad, maar subq kan ook zeker.

Ik load en pin gewoon met dezelfde insuline naald.

Sustanon zou ik niet minder vaak dan minimaal 3x pw zetten als je je bloedwaarden zo stabiel mogelijk wilt houden.
Beschadigd je naald dan niet? En ik vond het erg lastig drawen met de insulinenaald. Misschien als ik eod, dagelijks doe dat het makkelijker is omdat je minder nodig hebt . Kreeg ook erg veel luchtbellen
 
3: met een 18g drawen en gelijk meerdere insulin slins backloaden. En die bewaren mensen in een grote jar of tupperware met air tussen de test en plunger.
Dit doe ik zelf, ik trek het op met een 21G (groen 0.8x40), laad meerdere pins vooruit en bewaar dit om dit niet wekelijks te hoeven doen.
bang dat ie afbreekt in de glute.
Dit zal niet gebeuren, wordt een type staal gebruikt met juist de eigenschap dat het niet snel breekt, je kan zo'n naaldje helemaal rond vouwen zonder breuk.
 
Dit doe ik zelf, ik trek het op met een 21G (groen 0.8x40), laad meerdere pins vooruit en bewaar dit om dit niet wekelijks te hoeven doen.

Dit zal niet gebeuren, wordt een type staal gebruikt met juist de eigenschap dat het niet snel breekt, je kan zo'n naaldje helemaal rond vouwen zonder breuk.

hoeveel bewaar je er per keer, en belangrijker hoe bewaar je ze?
 
Waarom ingewikkeld maken terwijl 250mg om de 14 dagen of 125mg om de 7 dagen goed werkt.
 
Omdat je met 7 of 14 dagen vreselijke spikes en crashes krijgt met deze esthers?
 
Omdat je met 7 of 14 dagen vreselijke spikes en crashes krijgt met deze esthers?
Ik zet tegenwoordig om de 14 dagen en merk helemaal niets storend van die crashes.
 
Back
Naar boven